ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

فیصل دانش :دغدغه بازاریان با همفکری اصناف و شهرداری برطرف می شود/ اصناف بازوانی قوی در اقتصاد شهر هستند

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: اصناف بعنوان یک بازوی قوی در حوزه اشتغال و اقتصاد می توانند کمک شایانی به رونق شهر و وضعیت نابسامان اشتغال کنند.

بازخبر / نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: اصناف بعنوان یک بازوی قوی در حوزه اشتغال و اقتصاد می توانند کمک شایانی به رونق شهر و وضعیت نابسامان اشتغال کنند.

” فیصل دانش” در بیست و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس که با دستورکار بحث وبررسی در خصوص مشکلات و معضلات اصناف با حضور رئیس سازمان صنعت و معدن استان هرمزگان، شهردار بندرعباس، جلالی رئیس اتاق اصناف بندرعباس و جمعی از مسئولین و بزرگان اتاق اصناف برگزار شد، با تشکر از زحمات مسئولین اتاق اصناف و رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت هرمزگان، بیان کرد: هر زمانی که با اصناف نشستیم و در راستای بهبود امور، همفکری صورت گرفت، نتایج بهتری حاصل شده است ، وی گفت با همفکری اصناف و شهرداری می توان دغدغه های بازاریان را رفع نمود.
فیصل دانش تاکید کرد: اصناف مالیات میدهند ، عوارض پرداخت می کنند ،در زمان اخذ جواز کسب مراحل عدیده ای پشت سر میگذارند، همچنین با سرمایه شخصی خود به اشتغال مشغول هستند، بر کاراصناف، کنترل و نظارت بر قیمت و نظارت بر سلامت و بهداشت از سوی مسئولین صورت می گیرد، ولی می بینیم که براحتی دستفروشان ، بدون رعایت هیچ قاعده و قانونی، تقریبا در همه جای پر رونق شهر حضور پیدا می کنند و بدون پرداخت عوارض و مالیات مانع کسب اصناف میشوند.

همینطور در مقایسه ، کالای دستفروشان از کیفیت پایین تری برخوردار است و همچنین هیچ نظارتی بر کار آنان صورت نمی گیرد.
دانش گفت: پدیده دستفروشی به علل مختلف شکل میگیرد، اگر بخواهیم تعدادی از این علل را بشماریم، میتوان، آب و هوای مناسب ، رونق بازار ، بیکاری در جامعه و عدم برخورد قانونی با آنها را نام برد ، وی خاطر نشان کرد: به دلیل عدم توانایی دولتها برای ایجاد شغل ، اینگونه پدیده ها شکل میگیرد، از طرفی بجای اجرای قانون، با این معضل شهری ، به نگاه ترحم ، نگاه می کنیم ، که این خود باعث رونق دستفروشی میشود ، توجه داشته باشیم اینگونه رفتارها باعث آسیب رساندن به اصناف شده و سلامت جامعه را به خطر می اندازد، همینطور باعث ایجاد معضلات و مشکلات عدیده ای در شهر میشود. بعقیده بنده ، پدیده دستفروشی بعنوان یک معضل و یک عامل نابسامانی اقتصادی در شهر است که این مشکل میبایست در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه سخنانش بیان کرد: از طرفی در حال حاضر چندین سازمان کار نظارت بر دکه ها، کیوسکها و غرفه ها را انجام می دهند ، بعنوان مثال سازمان فرهنگی ورزشی، سازمان ساماندهی مشاغل ، سازمان اتوبوسرانی و اخیراً نیز شهرداریهای مناطق نیز این کار را انجام می دهند که ضرورت دارد مدیریت واحدی در این راستا تشکیل شده و مجموعه شهرداری همسو و با همکاری اتاق اصناف حرکت کند تا شاهد کاهش مشکلات اصناف باشیم.

متاسفانه بعضا دیده میشود، نه تنها برخورد قانونی از سوی این سازمانها صورت نمیگرد بلکه باعث رونق و رسمیت قانونی این بخش می شویم، بعنوان مثال سازمان میادین بجای برخورد با وانت های میوه فروش بدنبال ساماندهی این وانت ها هستند،
فیصل دانش گفت : شهرداری میبایست ، ضمن تعامل بیشتر با بازار ، دغدغه بازاریان و زحمت کشأن اصناف را حل نماید.

منبع:روابط عمومی شورای شهر

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *