اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

آشوری : ساماندهی مدیریت دوگانه در هرمزگان با ایجاد فهم مشترک نظام مدیریتی/ دیده‌بانی نمایندگان مردم در مجلس بر پرونده انتزاع گاوبندی

عضو هیات رئیسه مجلس، ایجاد فهم مشترک در نظام مدیریتی را مهمترین وجه ساماندهـی مدیریت دوگانه بین حاکمیت سیاسی و مناطق آزاد هرمزگان دانست و گفت: با دیده‌بانی کامل در خصوص پرونده انتزاع گاوبندی تمام تحرکات را زیر نظر دارند.

بازخبر /محمد آشوری با اشاره به اهمیت وحدت ملی اظهارداشت: برای ساماندهی مدیریت‌دوگانه بین حاکمیت‌سیاسی (استاندار نماینده عالی‌دولت در استان) و  مناطق آزاد، مهمترین وجه ایجاد فهم مشترک در نظام مدیریتی است.

وی با تاکید بر اینکه نقش استاندار باید در مدیریت مناطق آزاد بازتعریف شود، افزود: این از اختیارات دولت در مناطق آزاد است، چرا که هم استاندار به عنوان نماینده عالی دولت و هم مدیران عالی‌مناطق آزاد به عنوان کسانی که از اعضای شورای‌مناطق آزاد به ریاست رییس جمهور هستند، مدیریت می‌شوند، این نوع تعامل منطقی بین مناطق آزاد با مدیریت استان، می‌تواند کمک کند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی، خمیر و در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دوره اخیر تعاملی بین فرمانداری و منطقه آزاد قشم ایجاد شد و این تعامل سبب شد به سمت بهبود پیش برویم، حال اگر استانداران در مدیریت مناطق آزاد نقش داشته باشند، قانون این اجازه را به دولت می‌دهد تا در ساماندهی این موضوع، مصوبه‌ای داشته باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه از دید ما پرونده گاوبندی بسته شده و طبیعی است که دوستان از طرف مقابل تحرکاتی داشته باشند، افزود: مصوبه‌ای که بعد از ۶سال معطل شد، مشمول مرور زمان است و یک نگاه منطقی از طرف دولت به این موضوع می تواند راه‌های جایگزینی برای حضور و سرمایه‌گذاری دیگر استان‌های ساحلی در حوزه ساحلی‌کشور اتخاذ کرد و از جانب استان هرمزگان هیچ محدودیتی برای هیچ یک از استان‌های کشور وجود ندارد.

وی بیان داشت: این مباحث از سوی شورای عالی‌امنیت‌ملی و دولت، وزارت کشور و مجلس پیگیری شد و همه نمایندگان اعم از دوره‌های قبل و جدید، تلاش‌هایی در این خصوص داشتند. ممکن است تحرکاتی در فضای مجازی و رسانه‌ای باشد اما شرایط کشور به گونه‌ای نیست که این موضوع دوباره در اولویت قرار گیرد.

این نماینده ادامه داد: جامعه ما باید به سمتی برود که دو طرف به این نتیجه برسند که این اتفاق در شرایط کنونی به نفع منافع‌ملی کشور و مصلحت‌ملی نیست و احساس رضایت مردم منطقه جنوب کشور را تامین نمی‌کند.

آشوری گفت: اجرای این مصوبه متوقف شد و نیازی نیست هر از گاهی به این موضوع ورود کنیم، البته دیده‌بانی می‌کنیم و درصورت تحرکات، اقدامات لازم را در جهت استیفای حق مردم و تحقق توسعه پایدار انجام می‌دهیم.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *