آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

مرادی : نادیده گرفتن ظرفیت دریا در هرمزگان، اجحاف در حق جوانان است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دریا با دارا بودن قابلیت‌هایی همچون صید وصیادی، تجارت، گردشگری و …. نقش مهم و تاثیرگذاری در شکوفایی اقتصاد کشور و استان دارد و نادیده گرفتن این ظرفیت اجحاف در حق جوانان است.

بازخبر /احمد مرادی  اظهارکرد: هرمزگان ظرفیت بی‌نظیری در کشور و حوزه دریا دارد و در صورتی که ظرفیت‌های تجاری، گردشگری، دریایی، ساحلی، صیادی و… به‌درستی استفاده شود، می‌تواند بسیاری از مشکلات اشتغال منطقه و کشور را حل کند.

وی با اشاره به نقش نمایندگان مجلس در توسعه اقتصاد دریامحور، افزود: با شناختی که از تمامی ظرفیت‌های منطقه داریم، می‌توانیم دریا را محور توسعه قرار دهیم و با همراهی و حمایت دولت ظرفیت‌های زیادی ایجاد کنیم و در زمینه‌های شیلاتی و دریایی حتی به مرز صادرات محصولات و آبزیان هم برسیم تا علاوه بر درآمدزایی مشکل بیکاری را حل نماییم.

عضو کمیسیون‌انرژی‌مجلس گفت: در جلسه‌ای که با حضور مجمع نمایندگان استان و استاندار با رئیس شیلات ایران داشتیم، تلاش کردیم که اختیارات استان را در زمینه صید و صیادی افزایش دهیم و توانستیم موافقت رییس شیلات را جلب نماییم.

مرادی ادامه داد: حمایت از صیادان سنتی و بومی در قالب بیمه  صیادان، ساماندهی مجو‌زهای صید و جلوگیری از صیدهای بی‌رویه توسط کشتی‌های صنعتی در منطقه، از جمله کارهایی است که در حال پیگیری و رایزنی تا رسیدن به نتیجه مطلوب است.

وی با بیان اینکه دغدغه نمایندگان در حوزه تجارت خارجی، ایجاد ظرفیت برای تجار خرد است، اظهار کرد: این ظرفیت در قالب بار ملوانی، ته لنجی و تعاونی‌های مرزنشینی است و برای تجار کلان هم بایستی تعرفه‌های ورود کالا به کشور واقعی شود تا این تجار انگیزه لازم برای ورود کالا از بنادر قانونی را داشته باشند و از تسهیلات کاهش عوارض گمرکی نیز بهره‌مند شوند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری دریایی در هرمزگان کم‌کاری شده است، تاکید کرد: این استان با دارا بودن طبیعت بکر و آب و هوای مناسب در زمانی که سراسر کشور برف و یخبندان است در کنار دریا، جنگل‌های حرا ،جزایر هرمز، لارک و هنگام جذابیت‌های بصری و گردشگری زیادی برای توریست‌های داخلی و خارجی دارد و اگر این حوزه مورد توجه قرار بگیرد، می‌تواند موجب اشتغال پایدار شده و معضل بیکاری را کاهش دهد.

مرادی در پایان خاطرنشان کرد: نرخ بالای بیکاری در کشور بسیار آزار دهنده است و یک بحران جدی است که باید دغدغه همه مسؤولان باشد./فارس

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *