آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

همکاری کم‌سابقه ایران و روسیه/ بالگردهای روسی وارد ایران می‌شوند

روابط سیاسی ایران و روسیه از زمان توافق جامع اتمی ایران با گروه ۱+۵ به طور چشمگیری افزایش یافته و با رفع تحریم‌های اتمی همکاری های نظامی میان ایران و روسیه رشد کم سابقه داشته است.

بازخبر،منابع روسی اعلام کردند تهران و مسکو مذاکره بر سر فروش بالگردهای چند منظوره روسی به ایران را آغاز کرده اند.

“آلکساندر شربینین” معاون مدیر عامل شرکت بالگردهای روسیه در گفت و گو با خبرگزاری تاس آغاز این مذاکرات را برای فروش ۶۰ فروند بالگرد روسی به ایران تایید کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه هم می گوید شرکت هلی‌کوپترسازی این کشور در حال مذاکره برای تحویل بالگردهای سبک آنسات و کا-۲۲۶ت است که قرار است در اختیار وزارت بهداشت ایران قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، بالگردهای انسات و کا-۲۲۶ت از نوع چندمنظوره و سبک است و از جمله به عنوان آمبولانس های هوایی مورد استفاده قرار می گیرد.

بالگرد آنسات روسیه

به نوشته سایت آمریکایی رادیوفردا، یک مقام روابط عمومی “شرکت بالگردهای روسیه” نیز به خبرگزاری تاس گفته است که این شرکت از روز دوشنبه تا پنجشنبه یک همایش آموزشی برای مشتریان ایرانی برگزار می کند.

مقام‌های روسی همچنین گفته اند که در خصوص تاسیس مرکز خدمات فنی و تعمیر این هلی‌کوپترها در ایران مذاکراتی انجام داده اند.

بی بی سی با اعلام این خبر نوشت: روابط سیاسی دو کشور از زمان توافق جامع اتمی ایران با گروه ۱+۵ به طور چشمگیری افزایش یافته و با رفع تحریم‌های اتمی همکاری های نظامی میان ایران و روسیه رشد کم سابقه داشته است به طوری که ایران به جنگنده های روسیه اجازه داده برای بمباران مواضع داعش در سوریه از پایگاه هوایی نوژه در همدان استفاده کند.

طی ماه های اخیر، سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ که روسیه سال ها از تحویل آن به ایران خودداری می‌کرد، در اختیار پدافند هوایی ایران قرار گرفت و ایران تفنگ کلاشنیکف‌ جدیدی از روسیه خرید که اکنون در اختیار برخی یگان‌های نیروهای مسلح قرار داده است.

کلاشنیکف‌های تازه خریداری شده از نوع ک-۱۰۳ است که یکی از کارآمدترین نوع این سلاح ها توصیف شده و توانایی شلیک ۶۰۰ گلوله در دقیقه را داراست.

نیاز ایران به آمبولانس هوایی

ایران برای کاهش تلفات سوانح، اورژانس نیاز به آمبولانس هوایی بیشتری دارد.

دکتر حسن هاشمی؛ وزیر بهداشت، اسفند سال گذشته گفته بود که “برای کاهش تلفات سوانح جاده‌ای ۱۹ بالگرد از ارتش اجاره کرده‌ایم و ۴۵ بالگرد نیز نیاز داریم تا بتوانیم پوشش کامل در این زمینه را داشته باشیم.”

وزیر بهداشت تصریح کرده بود: در دوره بعد از تحریم تلاش می‌کنیم؛ ۳۰ فروند بالگرد خریداری و وارد کشور کنیم.

بالگرد “اس ۹۲” شرکت آمریکایی سیکورسکی

روسیه جایگزین آمریگا شد؟

حدود سه ماه پیش از این، شرکت سیکورسکی از زیر مجموعه لاکهید مارتین، بزرگ‌ترین شرکت سازنده تسلیحات و تجهیزات نظامی آمریکا، گفته بود که درحال مطالعه و ارزیابی احتمال فروش بالگردهای تجاری و غیر نظامی به ایران است.

“ناتالی پروایت” معاون رئیس فروش و بازاریابی شرکت سیکورسکی گفته بود که این شرکت درخواست‌های بسیاری را از مشتریان فعلی خود، شرکت‌های عملیاتی و استیجاری، برای همکاری در خصوص بالگردها در ایران دریافت کرده است اما برای چنین اقدامی نیاز به دستور العمل و راهنمایی دولت آمریکا وجود دارد.

وی گفته بود: بالگردهای “اس ۷۶” یا بالگردهای “اس ۹۲” که قابلیت پرواز طولانی را دارند می توانند گزینه‌های مناسبی برای ایران باشند.

با گذشت سه ماه از گفته‌های مدیران شرکت آمریکایی ظاهرا مسأله خرید بالگرد از آمریکا منتفی شده و ایران به دنبال خرید بالگردهای روسی رفته است.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *