اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

برگزاری جلسه هم اندیشی با شهرداران استان هرمزگان

گورانی عنوان نمود که در راستای تعادل بخشی به شهرها، توسعه متعادل و متوازن شهر و توزیع مناسب کاربریها بر اساس رویکردهای شهری است که طرح های جامع و تفصیلی تهیه می شوند و این طرح ها به عنوان راهبرد اجرایی برای فعالیت های شهرداران استان ملاک عمل قرار می گیرد و توجه به رعایت ضوابط شهرسازی و معماری در ساخت و سازها می تواند یکی از وظایف و مسئولیتهای مهم شهرداریها و مسیولین اجرایی شهرها میباشد.

بازخبر / گورانی، سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل، در جلسه ای که روز چهارشنبه مورخ ۲۲/۹/۹۶ با شهرداران شهرهای جاسک، سیریک، گروک و سرگز احمدی برگزار گردید، ضمن تشریح فعالیت های حوزه شهرسازی و معماری، عنوان نمود که در راستای تعادل بخشی به شهرها، توسعه متعادل و متوازن شهر و توزیع مناسب کاربریها بر اساس رویکردهای شهری است که طرح های جامع و تفصیلی تهیه می شوند و این طرح ها به عنوان راهبرد اجرایی برای فعالیت های شهرداران استان ملاک عمل قرار می گیرد و توجه به رعایت ضوابط شهرسازی و معماری در ساخت و سازها می تواند یکی از وظایف و مسئولیتهای مهم شهرداریها و مسیولین اجرایی شهرها میباشد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداران به عنوان مجری طرح های جامع و تفصیلی با چالش های زیادی مواجه هستند.اهمیت توجه به این طرح ها از ضرورت ها است. لذا نظر به اهمیت ضوابط و مقررات شورایعالی شهرسازی و معماری کشور در اجرای طرح های توسعه و عمران(جامع) و تفصیلی شهرها، مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان ضمن تدوین سیاست ها و استراتژی های اجرایی در سال ۹۶، برگزاری جلسات متعدد با شهرداران شهرهای استان درخصوص مسائل و مشکلات شهری هر یک از شهرهای استان و ارائه راهکار های پیشنهادی به منظور تسهیل در امور را از اولویت های برنامه کاری خود قرار داده است.

در این جلسه ضمن ارائه مسائل و مشکلات شهرداری ها از قبیل بحث مالکیت و تملک اراضی، نبود درآمد پایدار در شهرداری، تداخل عملکردهای شهری، توسعه غیراصولی شهرها و بافت های فرسوده و ناکارآمد؛ درخصوص ضوابط و مقررات شهر نمای شهری، لزوم توجه به سیما و منظر شهر، برگزاری مسابقات طراحی شهری و معماری جهت پروژه های مهم و تاثیرگذار همچون المانها، پارکها و میادین، ورودیهای شهری و… نیز بحث و تصمیم گیری گردیده شد.

گورانی در ادامه اظهار امیدواری کرد با برگزاری چنین نشست هایی با مسئولین امور شهری در راستای حل مشکلات شهرداریها و همچنین ارتباط دوسویه و مشترک حوزه شهرسازی و معماری و شهرداریهای استان گام موثری در پیشبرد اهداف طرح جامع و تفصیلی برداریم.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *