اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

نادری پور : کارآفرینان هرمزگانی باید کفش آهنی پا کنند و در ادارات دولتی به دنبال مجوز بروند / کار آفرین را با کارفرما اشتباه گرفته اند !

عبدالرضا نادری پور مدیرعامل خانه مدیران کارآفرین میهمان تلفنی برنامه “کیله” از سیمای مرکز خلیج فارس با موضوع چالش های فراروی سرمایه گذاری و کارآفرینی در استان هرمزگان بود.

بازخبر /عبدالرضا نادری پور مدیرعامل خانه مدیران کارآفرین میهمان تلفنی برنامه “کیله” از سیمای مرکز خلیج فارس با موضوع چالش های فراروی سرمایه گذاری و کارآفرینی در استان هرمزگان بود.

 

نادری پور در پاسخ به چالش های موجود در حوزه کار آفرینی و سرمایه گزاری گفت : چالش های متعددی در پیش رو کارآفرینان و سرمایه گذاران است که انگیزه ها را کم می کند.

اولین مورد نیاز به اصلاح نگرش نسبت به حوزه سرمایه گذاری و کارآفرینی است . سال های گذشته برای جذب سرمایه گذار همایش های توسط دولت در استان هرمزگان برگزار گردید و شاهد این بودیم که افرادی که شرکت می کردند قالب مدیران دولتی بودند و من هم خدمت استاندار سابق اعلام کردم که واقعیت اینجاست که سرمایه گذار با برگزاری همایش زمینه ورود ایجاد نمی کند. کار آفرین را با کارفرما اشتباه گرفته اند.

وی در ادامه گفت : دومین چالش نیاز به اصلاح قوانین ساختاریست. یک مجوز بسیار ساده اگر بخواهیم در حوزه ای بگیریم حداقل ۳ تا ۶ ماه زمان می برد. اگر بتوانیم قوانین و ساختارها را اصلاح کنیم که سرمایه گذار در حداقل زمان ممکن و با تمرکز در حوزه ها بتواند کارش را پیش ببرد و نه این که بخواهد کفش آهنی پا کند و در ادارات دولتی به دنبال مجوز برود.

مدیرعامل خانه مدیران کارآفرین در هرمزگان با اشاره به اینکه یکی از مباحث مهم در ایجاد کارآفرینی  توسعه زیرساخت هاست ،گفت: دولت برای ایجاد اشتغال برای هر نفر بین ۴۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان باید هزینه کند و مادر این بازه زمانی  نسبت به کارکنان دولتی به جمعیت کشور ، جز کشورهای بالا هستیم.

واقعیت را باید پذیرفت که عصر استخدام در ایران به پایان رسیده و تنها رویکردی که باید توجه داشته باشیم اهمیت دادن به سرمایه گذاری ، کارآفرینی و بخش خصوصی است و گرنه با بحران های جدی اجتماعی مواجه خواهیم شد و بی کاری یک آتش پنهان در کشور ماست. تنها راه حل ما این است که نگاه جدی تری به بخش خصوصی داشته باشیم .

نادری پور گفت : توسعه زیرساخت ها در حوزه نرم افزار بسیار مهم است ، بحث نظام آموزشی هرمزگان یک چالش جدی است که هیچ رشته دانشگاهی مرتبط با نیاز بازار بندرعباس نداریم. استان هرمزگان در حال ایجاد ظرفیت های بزرگ گاز و پتروشیمی است چرا نباید رشته های مربوط با آن را در دانشگاه ها داشته باشیم؟

در پایان گفتگو وی بحث اهمیت دادن به کسب و کارهای کوچک و متوسط مطرح کرد و گفت : خیلی وقت ها بحث سرمایه گذاری که مطرح می شود ذهن ها به سمت فولاد و آلومینیوم می رود در صورتی که کسب و کارهای کوچک و متوسط علی الخصوص در بخش خدمات. در دنیا ، خدمات بیشترین اشتغال را در جامعه ایجاد می کند.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *