ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

مخدر مرگباری که به شکل عطر و بخور عرضه می‌شود!

ابراهیمی نسبت به مصرف یک ماده محرک صنعتی هشدار داد و گفت: امکان دارد استفاده از این ماده به صورت عطر و بخور در مهمانی‌ها عرضه شود که در این رابطه وظیفه ما، اطلاع رسانی و هشدار در مورد خطرات این ماده صنعتی است.

بازخبر / دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس از وجود ماده محرک صنعتی «دستمال» خبر داد و گفت: قدرت توهمزایی این ماده محرک صنعتی جدید۲۰ تا۸۰ برابر حشیش است.

محمدرضا ابراهیمی با بیان اینکه ماده صنعتی «دستمال» از دسته مخدر نیست و محرک میباشد، افزود: قدرت توهم زایی این محرک صنعتی ۸۰ برابر حشیش است و به دلیل اثرات توهم زایی بالای آن، مصرف کنندگان در مدت کوتاهی به ورطه مرگ کشیده میشوند.

وی با اشاره به اینکه ماده محرک «دستمال» جزو کانابینوئیدها که ماده موثر حشیش است، میباشد؛ اضافه کرد: متاسفانه این ماده صنعتی در آزمایشگاهها سنتز میشود و ۲۰ تا ۸۰ برابر قوی تر از حشیش است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس بیان داشت: به دلیل اثرات مخرب این محرک صنعتی و بالابودن قدرت توهم زایی آن، مصرف این ماده تغییرات اساسی را در مغز افراد ایجاد میکند به نحوی که مصرف کنندگان آن پس از مصرف، تمامی مهارتهای خود را از دست میدهند.

ابراهیمی در خصوص نام این ماده محرک صنعتی، گفت: این ماده صنعتی ورقه های کاغذی است که به دستمال مرطوب معروف شده و همانند حشیش مصرف میشود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با رنگین کمانی از مواد محرک و مخدر روبه رو هستیم، اظهارداشت: در حال حاضر گزارشی به صورت آماری مبنی بر مصرف این ماده صنعتی ثبت نشده است و میتوان گفت مصرفکنندگان آن، این ماده را از کشورهای خارجی وارد می کنند.

ابراهیمی نسبت به مصرف این ماده محرک صنعتی هشدار داد و گفت: امکان دارد استفاده از این ماده به صورت عطر و بخور در مهمانیها عرضه شود که در این رابطه وظیفه ما، اطلاع رسانی و هشدار در مورد خطرات این ماده صنعتی است.

وی افزود: متاسفانه در شبکه های مجازی برخی افراد سودجو اقدام به تحریک نوجوانان و جوانان جهت مصرف این نوع ماده توهم زا میکنند که در این رابطه باید خانواده ها و والدین نسبت به شناخت و اثرات مخرب این ماده صنعتی آگاهی یابند.

خبرجنوب

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *