ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

۱۷۰۰ هکتار از کانون های بحران فرسایش بادی در هرمزگان احیا می شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت : بیش از ۱۵۰۰۰۰۰ هکتار از وسعت استان هرمزگان را اراضی بیابانی تشکیل می دهد که ۳۱۸۰۰۰هکتار سطح ۲۸ کانون بحران فرسایش بادی در استان می باشد.

به گزارش پایگاه خبری بازخبر ؛ امید ذاکری گفت : با توجه به اینکه در کانون های بحران فرسایش بادی پدیده هایی از قبیل حرکت ماسه های روان و طوفان و گرد و خاک حادث می گردد که باعث تهدید سکونت های انسانی ، جاده ها ، خطوط انتقال نیرو ، بنادر و … می شود لذا این کانون ها در اولویت کاری مقابله با اثرات بیابان زایی این اداره کل قرار دارد.
وی افزود : با پیگیری های این اداره کل در سال جاری برای اولین بار از محل صندوق توسعه ملی برای احیا اراضی بیابانی استان اعتبار تخصیص داده شده است و با توجه به پروژه های پیش بینی و برنامه ریزی شده برای اجرای عملیات مقابله با اثرات بیابان زایی حدود ۴۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
ذاکری گفت : ۸۰۰ هکتار مالچ پاشی ، ۷۵۰ هکتار نهال کاری و بیش از ۵۶۰ هکتار احیاء اراضی بیابانی با استفاده از رواناب های سطحی حاصل از نزولات آسمانی اقداماتی است که در سال جاری در راستای مقابله با اثرات بیابان زایی در کانون های بحران فرسایش بادی استان عملیات اجرای آن آغاز و تا پایان سال جاری به پایان می رسد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت : با عنایت به اینکه قسمت عمده کانون های بحران با شدت بالا ، در شرق و مرکز استان واقع شده است این پروژه ها در شهرستان های جاسک، سیریک ، میناب و شرق بندرعباس اجرا خواهد شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *