ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان - آمریکا

هاشمی با ۲ طلا و یک برنز قهرمان جهان شد

وزنه‌بردار دسته ۱۰۵ کیلوگرم کشورمان عنوان قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد.

بازخبر / در روز هفتم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان که در در آناهیم آمریکا برگزار می‌شود، علی هاشمی وزنه‌بردار دسته ۱۰۵ کیلوگرم کشورمان موفق شد عنوان  قهرمانی جهان را بدست آورد. علیرضا سلیمانی نیز در این وزن به مقام هفتمی رسید.

در دسته ۱۰۵ کیلوگرم هاشمی در حرکت یکضرب با ۱۸۳ کیلو طلایی شد. وی در دوضرب نیز توانست وزنه ۲۲۱ کیلویی را مهار کند و به مدال برنز دست یابد. وی در مجموع نیز صاحب نشان طلای جهان شد.

حرکت یکضرب:

هاشمی در حرکت یکضرب ابتدا وزن ۱۷۸ کیلویی را بالای سر برد. وی سپس وزنه ۱۸۳ کیلویی را مهار کرد. وی در حرکت سوم خود موفق به مهار وزنه ۱۸۶ کیلویی نشد اما با همان وزنه ۱۸۳ کیلویی مدال طلا دنیا را بدست آورد.

در این وزن علیرضا سلیمانی دیگر وزنه‌بردار کشورمان ابتدا وزنه ۱۷۷ کیلویی را بالای سر برد. وی در حرکت دوم وزنه ۱۸۳ و در حرکت سوم وزنه ۱۸۴ کیلویی را نتوانست بالای سر ببرد و به مقام نهمی این وزن دست پیدا کرد.

افرموف از ازبکستان با ۱۸۲ کیلو در این وزن دوم شد و عنوان سومی حرکت یکضرب نیز در کمال ناباوری به والدس از اکوادور با ۱۸۱ کیلو رسید. والدس در گروه B رقابت‌ها حضور داشت.

حرکت دوضرب:

در حرکت دوضرب علی هاشمی ابتدا وزنه ۲۱۵ کیلویی را بالای سر برد تا خیال کادرفنی از حضور وی در جدول راحت شود و اشتباهی که کیانوش رستمی مرتکب شد، این‌بار تکرار نشود. هاشمی در حرکت دوم خود وزنه ۲۲۱ کیلویی را انتخاب کرد اما موفق به مهار آن نشد. وی در حرکت سوم خود بار دیگر وزنه ۲۲۱ کیلویی را انتخاب کرد و این‌بار آن را بالای سر برد و موفق شد ضمن کسب مدال برنز دوضرب، مدال مجموع خود را قطعی کند و با ۴۰۴ کیلوگرم عنوان قهرمانی جهان را بدست آورد.

علیرضا سلیمانی در حرکت دوضرب مانند هاشمی ابتدا وزنه ۲۱۵ کیلویی را انتخاب کرد و موفق به بالای سر بردن آن شد. وی در حرکت دوم خود وزنه ۲۲۲ کیلویی را انتخاب کرد و موفق به مهار آن نشد. وی در سومین حرکت خود وزنه ۲۲۳ کیلویی را مورد آزمایش قرار داد که این وزنه نیز بالای سر سلیمانی قرار نگرفت تا وی با عنوان ششمی دوضرب و هفتمی مجموع به کارش پایان دهد.

در حرکت دوضرب سئو از کره جنوبی با ۲۲۲ کیلوگرم اول شد. پلسنیکس از لیتوانی نیز با ۲۲۲ کیلو به عنوان دومی رسید.

در مجموع نیز پس از هاشمی، پلسنیکس از لیتوانی با ۴۰۲ کیلو نایب قهرمان شد و افرموف از ازبکستان با ۳۹۹ کیلو به عنوان سومی رسید.

تیم ایران روز گذشته ۳ طلا در دسته ۹۴ کیلو توسط سهراب مرادی و یک نقره توسط کیانوش رستمی در دسته ۸۵ کیلوگرم بدست آورد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *