اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان - آمریکا

نوشداروی زرین سهراب برای وزنه‌برداری/ رکوردشکنی طلایی مرادی بعد از ۱۷ سال؛ موسوی برنزی شد

نماینده دسته ۹۴ کیلوگرم کشورمان به ۳مدال طلای رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری در آمریکا دست یافت.

بازخبر /  در ادامه مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان که از دوشنبه هفته گذشته در آناهایم آمریکا آغاز شده است بامداد امروز (دوشنبه) نمایندگان کشورمان در دسته ۹۴ کیلوگرم به مصاف ۹ وزنه‌بردار دیگر از کشورهای بلغارستان، کره‌جنوبی، آلمان، آمریکا، برزیل، مصر، لیتوانی، ازبکستان و قطر رفتند.

حرکت یک‌ضرب:

سهراب مرادی، قهرمان المپیک ریو و رکورددار جهان، در نخستین حرکت یک ضرب وزنه ۱۷۶ کیلویی را مهار کرد. وی در دومین حرکت نیز وزنه ۱۸۲ کیلوگرمی را بالای سر برد. مرادی در حرکت سوم نیز وزنه ۱۸۴کیلویی را ثبت و مدال طلای این حرکت را از آن خود کرد.

سیدایوب موسوی دیگر نماینده کشورمان در این دسته در نخستین حرکت یک‌ضرب در مهار وزنه ۱۶۶ کیلویی ناکام بود، اما وی در دومین حرکت موفق به مهار این وزنه شد. موسوی در حرکت سوم نیز وزنه ۱۷۱ کیلویی را بالای سر بُرد تا با این وزنه و کسب جایگاه پنجم در این حرکت به کارش پایان دهد.

فرخودبیک سوبیروف از ازبکستان با ۱۸۳ کیلوگرم مدال نقره را به خود اختصاص داد. آئوریماس دیدزبالیس از لیتوانی نیز با ۱۷۶ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

به گزارش فارس، هیون سئوپ جونگ و یورگن کریستین اشپیسز وزنه برداران کره جنوبی و آلمان در حرکت یک ضرب اوت کردند. توماس برنز وزنه بردار آمریکایی نیز که در نخستین حرکت یک ضرب وزنه ۱۶۳ کیلوگرمی را مهار کرده بود در حرکت دومش مصدوم شد و از ادامه رقابت انصراف داد تا مسابقات در حرکت دو ضرب با ۹ وزنه بردار پیگیری شود.

حرکت دوضرب:

مرادی برای نخستین حرکت دوضرب وزنه ۲۲۰ کیلویی را درخواست کرد تا فاصله‌اش را با رقبا برای رسیدن به مدال طلا بیشتر کند که موفق هم شد. وی برای دومین حرکت وزنه ۲۳۳ کیلویی را درخواست کرد تا به رکورد مجموع و دوضرب جهان حمله کند که با مهار این وزنه بعد از ۱۷ سال این رکورد را شکست و طلایی شد. مرادی پس از شکستن رکورد جهان از حرکت سوم انصراف داد.

مرادی با مهار وزنه ۲۳۳ کیلوگرمی، رکورد دوضرب ۲۳۲ کیلوگرم سیمون کلچی وزنه بردار لهستانی را بعد از ۱۷ سال شکست. رکورد مجموع هم با ۴۱۳ کیلو دست خود سهراب بود که با مهار این وزنه، ۴ کیلوگرم آن را ارتقا داد.

موسوی نیز در نخستین حرکت دوضرب وزنه ۲۰۸ کیلویی را مهار کرد. وی در حرکت دوم نیز وزنه ۲۱۴ کیلوگرمی را بالای سر بُرد تا مدال دوضرب و مجموعش قطعی شود. موسوی برای سومین حرکت وزنه ۲۱۸ کیلوگرمی را درخواست کرد که در مهار آن ناکام بود تا با برنز دو ضرب و برنز مجموع ۳۸۵ کیلوگرم به کارش پایان دهد.

مدال نقره دوضرب نیز به ابراهیم فارس الباخ با ۲۲۰ کیلوگرم از قطر رسید. وزنه برداری قطری در مجموع با ۳۸۳ کیلوگرم چهارم شد.

مدال نقره مجموع نیز آئوریماس دیدزبالیس از لیتوانی با ۳۸۸ کیلوگرم رسید. این وزنه بردار در دوضرب با ۲۱۲ کیلوگرم چهارم شده بود.

به گزارش فارس، از نکات جالب توجه دوضرب اوت کردن فرخودبیک سوبیروف از ازبکستان بود. وی در حالی که در رقابتی نفس گیر مدال طلای یک ضرب را از دست داد و بر گردن سهراب مرادی انداخت، در حرکت دوضرب دو بار در مهار وزنه های ۲۰۳ کیلوگرمی ناکام ماند و در حرکت سوم نیز موفق به مهار وزنه ۲۰۵ کیلوگرمی نشد تا یکی از رقبای اصلی مرادی و البته موسوی از گردونه مسابقات کنار برود و نمایندگان کشورمان با خیال راحت تری مسابقه را پیگیری کنند.

رده بندی نهایی دسته ۹۴ کیلوگرم:

حرکت یکضرب:
۱- سهراب مرادی (ایران): ۱۸۴ کیلوگرم (طلا)
۲- فرخودبیک سوبیروف (ازبکستان): ۱۸۳ کیلوگرم (نقره)
۳- آئوریماس دیدزبالیس (لیتوانی): ۱۷۶ کیلوگرم (برنز)

حرکت دوضرب:
۱- سهراب مرادی (ایران): ۲۳۳ کیلوگرم (طلا)
۲- ابراهیم فارس الباخ (قطر): ۲۲۰ کیلوگرم (نقره)
۳- سیدایوب موسوی (ایران): ۲۱۴ کیلوگرم (برنز)

مجموع:
۱- سهراب مرادی (ایران): ۴۱۷کیلوگرم (طلا)
۲- آئوریماس دیدزبالیس (لیتوانی): ۳۸۸ کیلوگرم (نقره)
۳- سیدایوب موسوی (ایران): ۳۸۵ کیلوگرم (برنز)

به گزارش فارس، پیش از این کیانوش رستمی مدال نقره حرکت یک ضرب دسته ۸۵ کیلوگرم را از آن خود کرده بود، اما در حرکت دوضرب اوت کرد و از کسب مدال در این حرکت و مجموع بازماند. علی میری دیگر نماینده ایران در این دسته نیز به عنوانی بهتر از هفتمی نرسید.

بدین ترتیب تیم ملی وزنه برداری کشورمان با ۳ مدال طلای سهراب مرادی و یک نقره کیانوش رستمی و ۲ برنز ایوب موسوی به جدول رده بندی مدال ها راه یافت.

ساعت رقابت سایر نمایندگان ایران به شرح زیر است: (ساعت مسابقات به وقت ایران است)

* گروه A دسته ۱۰۵ کیلوگرم:

سه شنبه ۱۴ آذر – ساعت ۴:۵۵ بامداد (علی هاشمی و علیرضا سلیمانی)

* گروه A دسته ۱۰۵+ کیلوگرم:

چهارشنبه ۱۵ آذر – ساعت ۴:۵۵ بامداد (بهداد سلیمی و سعید علی‌حسینی)

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *