آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

دومین جلسه شورای راهبری طرح ویژه بندرکنگ برگزار شد

گورانی، سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از برگزاری دومین جلسه شورای راهبری طرح ویژه شهر بندرکنگ و تصویب شرح خدمات این طرح خبر داد.

بازخبر / وی درخصوص تهیه طرح ویژه بندرکنگ عنوان داشت: نظر به اتمام افق طرح های تفصیلی و جامع شهر بندرکنگ و نیز پیرو مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مورخ ۲۵/۲/۹۶ پیرامون لزوم تهیه طرح ویژه برای شهر تاریخی بندرکنگ، مبنی بر لزوم طرح ویژه برای کل شهر بندرکنگ با رویکرد حفاظت از میراث فرهنگی، تاریخی، زیست محیطی و طبیعی شهر و ارزشهای ملموس و ناملموس موجود در آن در طرح توسعه شهر و کلیه ضوابط و مقررات، منشورها و آیین نامه های ملی و بین المللی و در هماهنگی با برنامه مدیریتی ثبت جهانی بندرکنگ تهیه گردد.

گورانی درخصوص طرح ویژه بندرکنگ تاکید کرد: در تهیه طرح ویژه بررسی هرموضوع می بایست با نگاه حکمی شامل همه جوانب، مراتب و مقیاس ها صورت پذیرد و از نگاه تک بعدی به موضوعات اجتناب گردد.

وی افزود: ارتقاء شرایط زندگی ساکنان محدوده تاریخی، ضمن ایجاد زمینه استمرار سنت ها و پرهیز از مخدوش نمودن آنها و میراث ناملموس جاری در زندگی مردم ساکن در بافت تاریخی کنگ، از جمله اهداف تهیه طرح ویژه است. لذا ضروری است جنبه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در تهیه طرح مورد توجه ویژه ای قرار بگیرد و از نگاه صرف کالبدی اجتناب گرد. همچنین در راستای اخذ بازخورد از اقدامات و اصلاح گام های بعدی لازم است پایش، به مثابه یکی از ارکان اساسی شرح خدمات لحاظ گردد و در این راستا برخورداری از انعطاف پذیری و ایجاد زمینه های ارتقاء طرح در حین ارتباط با مردم و اجتناب از تهیه ضوابط صلب موردنظر است.

گورانی اذعان داشت: دومین جلسه این شورا با حضور نمایندگان استانداری، اداره راه و شهرسازی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، اداره کل حفاظت محیط زیست، شهرداری بندرکنگ، شورای اسلامی بندرکنگ، سایر دستگاهها و نهادهای ذیربط و اعضای حقیقی صاحبنظر مرتبط با موضوع با هدف تدوین اهداف موردنظر از تهیه طرح، تعیین اسناد اصلی خروجی طرح، تدوین شرح خدمات و بررسی مشاوران پیشنهادی برگزار شد .

گورانی در خاتمه عنوان کرد شرح خدمات نهایی پس از بررسی و تائید در این جلسه، جهت تصویب نهایی به کمیته معماری و طراحی شهری وزارت راه و شهرسازی ارسال خواهد گردید. همچنین مقرر شد مشاوران پیشنهادی به همراه صلاحیت ها و سوابق شغلی-علمی و کاری در جلسه آتی مطرح و تعیین گردند.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *