آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

خط و نشان «موشه یعلون» برای ایران

«موشه یعلون» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی گفت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا باید هدر دادن انرژی در تقابل با توافق هسته‌ای را پایان داده و روی فشار آوردن به ایران تمرکز کند.

بازخبر / «موشه یعلون» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی طی یادداشتی برای اندیشکده مطالعات امنیت داخلی اسرائیل با بیان اینکه آمریکا باید نفوذ ایران در منطقه را کاهش دهد، نوشت: «نبش قبر توافق هسته‌ای غیر ضروری است زیرا می‌توان فشار بر رژیم ایران را بدون مذاکره مجدد درباره توافق و بر اساس نقض قطعنامه‌های شورای امنیت درخصوص تبادل تسلیحاتی، حمایت از تروریسم، برنامه موشکی بالستیک و نقض حقوق بشر، همین امروز افزایش داد.»

به نوشته وبگاه روزنامه «جروزالم پست» وی ضمن استقبال از سخنرانی ضد ایرانی ترامپ در روز جمعه ۲۱ آبان و اعلام رویکرد جدید واشنگتن علیه تهران، اما از رئیس جمهور آمریکا خواست: «از تلف‌کردن انرژی برای بازگشایی توافق اجتناب کرده و بجای آن گام‌هایی را به عنوان بخشی از سیاست متمرکز برای فشار بر رژیم ایران بردارد.»

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی به ترامپ توصیه کرد: «بررسی مجدد توافق هسته‌ای باعث شکاف بین آمریکا و پنج شریک دیگر در توافق می‌شود، که مخالف با فشار آوردن به ایران هستند.»

یعلون با بیان اینکه برجام نباید آنها را از تمرکز کردن روی «تهدیدات حی و حاضر ایران» در منطقه و به دست آوردن حمایت بین المللی علیه فعالیت‌های جمهوری اسلامی که کشورهای غربی با آن مخالف هستند، منحرف کند.

وی در ادامه پیشنهاداتش به ترامپ تاکید کرد دولت آمریکا باید موضع‌گیری‌های تند در سیاست‌های خاورمیانه‌اش را کنار گذاشته و بجای آن بیشتر عمل کند زیرا سال اول دولت ترامپ بدون سیاستی پایدار طی شد.

این مقام پیشین اسرائیلی سپس طی مصاحبه‌ای با جروزالم پست گفت: «می‌بینیم که بازیگرهای مرتبط مانند ایران، ترکیه و سوریه به سوچی سفر کردند، نه به واشنگتن و در سوچی هیچ نماینده‌ای از آمریکا نبود. این نتیجه نبود استراتژی طولانی مدت آمریکا در خاورمیانه است.»

فارس

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *