اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

رحمان با شکستن تمام رکوردها طلایی شد/ سیامند انتقام بهداد را گرفت+فیلم رکورد شکنی

نماینده دسته فوق‌سنگین وزنه‌برداری کشورمان در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو موفق به کسب مدال طلا شد.

بازخبر از ریو، در ادامه مسابقات هفتمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو و در آخرین روز از رقابت‌های وزنه‌برداری، سیامند رحمان در دسته ۱۰۷+ کیلوگرم با ۷ وزنه‌بردار دیگر به رقابت پرداخت که با ثبت وزنه ۲۷۰ کیلوگرمی در همان حرکت نخست با ثبت رکورد پارالمپیک به نام خود مدال طلایش را قطعی کرد.

رحمان که در نخستین حرکت موفق به مهار وزنه ۲۷۰ کیلوگرمی و ثبت رکورد جدیدی در پارالمپیک شده بود، در حرکت دوم بار دیگر با انتخاب وزنه ۳۰۰ کیلوگرمی قصد رکوردشکنی کرد تا این بار رکورد جهان را که با ۲۹۶ کیلوگرم در مسابقات جهانی امارات در اختیار خودش بود را نیز بشکند که خیلی راحت این وزنه را لیفت و این رکورد را هم جابه جا کرد.

سیامند برای حرکت سوم خود وزنه ۳۰۵ کیلوگرمی را سفارش داد تا بار دیگر به رکورد جهان و پارالمپیک حمله کند که این بار نیز به راحتی دفعات قبل وزنه را لیفت کرد تا برای سومین مرتبه رکوردشکنی کرده باشد.

قوی‌ترین مرد پارالمپیکی جهان دست بردار نبود و درخواست حرکت چهارم را که مختص نفرات اول هر وزن است را نیز داد. او وزنه ۳۱۰ کیلویی را برای رکوردشکنی انتخاب کرد و این وزنه را نیز لیفت کرد تا هیجان را بار دیگر به سالن برگرداند.

امر مَسعَد از امارات با ۲۳۵ کیلوگرم به مدال نقره دست یافت و جمیل الشلبی از اردن با ۲۳۴ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

بعد از اتفاقات تلخی که در المپیک برای بهداد سلیمی رخ داد سیامند رحمان در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که انتقام بهداد را در پارالمپیک خواهد گرفت که با شکستن تمام رکوردها به قولش عمل کرد.

طلای سیامند رحمان ششمین طلای کاروان ورزشی شهدای منا در بازی‌های پارالمپیک ریو بود.

پسندیدم(3)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *