اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

ایران به اروپا هشدار داد/ بُرد موشک‌ها را افزایش می‌دهیم

«جانشین فرمانده سپاه پاسداران ایران به اروپایی ها هشدار داد اگر تهران را تهدید کنند، سپاه برد موشک های خود را به بیش از ۲٫۰۰۰ کیلومتر می رساند …»

بازخبر /خبرگزاری رویترز (Reuters) به انعکاس اظهارات مهم سردار سلامی درباره برد موشک های ایران پرداخت.

رویترز گزارش خود را زیر عنوان “ایران هشدار داد اگر توسط اروپا تهدید شود، برد موشک های خود را افزایش خواهد داد” تنظیم و منتشر کرد.

در ابتدای این نوشتار می خوانیم: جانشین فرمانده سپاه پاسداران ایران به اروپایی ها هشدار داد اگر تهران را تهدید کنند، سپاه برد موشک های خود را به بیش از ۲٫۰۰۰ کیلومتر می رساند.

رویترز افزود: فرانسه خواستار گفتگویی “سخت و بدون انعطاف پذیری” با ایران درباره برنامه موشک های بالستیک این کشور شده بود که مستقل از توافق هسته ای ۲۰۱۵ باشد.

در ادامه این گزارش آمده است: ایران بارها اعلام کرده که برنامه موشکی این کشور دفاعی است و قابل مذاکره نمی باشد.

اسکای نیوز (Sky News) هم در انعکاس سخنان جانشین فرمانده سپاه تیتر زد: “ایران به اروپا هشدار داد: می توانیم برد موشک هایمان را افزایش دهیم”.

براساس این گزارش، سردار سلامی، جانشین فرمانده سپاه ایران گفته: اینکه ما برد موشک هایمان را تا ۲٫۰۰۰ کیلومتر نگه داشته ایم به علت نداشتن فن آوری نیست … ما راهبردی منطقی و استراتژیک را دنبال می کنیم.

وی افزود: تاکنون احساس می کردیم اروپا یک تهدید نیست و برد موشک هایمان را تا آنجا افزایش ندادیم اما اگر اروپا بخواهد تهدید شود، برد موشک های ما هم افزایش پیدا خواهد کرد.

سردار “محمد علی جعفری” فرمانده سپاه ایران نیز ماه گذشته گفته بود، برد ۲٫۰۰۰ کیلومتری موشک های ایران می تواند “اغلب منافع و نیروهای آمریکایی” در منطقه را هدف قرار دهد بنابراین نیازی به افزایش آن نیست.

وی افزوده بود، برد موشک های بالستیک ایران براساس محدودیت هایی است آیت الله خامنه ای، رهبر عالی این کشور و فرمانده کل قوا تعیین می کند.

ایران یکی از بزرگترین برنامه های موشکی خاورمیانه را در اختیار دارد و برخی از موشک های دقیق و هدایت شونده این کشور می توانند اسرائیل را هدف قرار دهند.

آمریکا در ماه جاری [میلادی] ایران را متهم ساخت که به شورشیان حوثی در یمن موشک می رساند؛ موشک هایی که یکی از آن ها در ماه ژولای به سمت عربستان پرتاب شد.

ایران حمایت موشکی و تسلیحاتی از حوثی ها را تکذیب کرده است.

سردار سلامی در این باره گفت: یمن در محاصره کامل قرار دارد. چگونه ممکن است که ما به آنها موشکی داده باشیم؟

وی افزود: اگر بخواهیم از یمن حمایت کنیم‌ از کسی واهمه نداریم. همانطور که اعلام کردیم از گروه‌های فلسطینی و لبنانی و‌ سوری و عراقی حمایت می‌کنیم ولی حمایت فعلی ما از یمن، سیاسی و‌ معنوی است.

گفتنی است، آمریکا و متحدان اروپایی اش پس از اینکه از رسیدن منافع اقتصادی برجام به ایران جلوگیری کردند به دنبال راه انداختن مذاکرات جدیدی هستند تا برنامه موشکی را نیز همچون برنامه هسته ای متوقف سازند. برخی تحلیلگران می گویند هدف از چنین مذاکراتی، تضعیف نیروی نظامی ایران و فراهم آوردن امکان حمله به این کشور می باشد.

 

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *