اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

امکان ارزیابی شخصیت افراد بر اساس صندلی منتخبشان در پرواز!

یکی از عواملی که موجب می‌گردد مسافران هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما در انتخاب نوع کلاس پروازی خود وسواس به خرج دهند، خدمات کلاس مربوطه و به ویژه نوع صندلی آن بخش از هواپیماست. این امر به ویژه در پروازهای طولانی مدت از اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه صندلی نقش موثری را در تامین آسایش و راحتی مسافران ایفا می‌کند.

بازخبر /یکی از عواملی که موجب می‌گردد مسافران هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما در انتخاب نوع کلاس پروازی خود وسواس به خرج دهند، خدمات کلاس مربوطه و به ویژه نوع صندلی آن بخش از هواپیماست. این امر به ویژه در پروازهای طولانی مدت از اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه صندلی نقش موثری را در تامین آسایش و راحتی مسافران ایفا می‌کند.

با این حال هر ردیف از صندلی‌های هواپیما نیز معایب و مزایای خاص خود را دارند. به طور مثال صندلی‌های کلاس اکونومی یک جت مسافربری، به سه دسته کلی صندلی‌های کنار پنجره، صندلی‌های وسطی و صندلی‌های راهرو تقسیم بندی می‌شوند. صندلی‌های کنار پنجره چشم‌انداز بهتری دارند اما فضای کمتری را در اختیارتان قرار می‌دهند. در عوض با نشستن بر روی صندلی‌های راهرو در ازای بخشیدن حریم خصوصیتان می‌توانید تحرک بیشتری داشته باشید و در نهایت صندلی‌های وسطی که امکانات کمتری نسبت به دو نوع قبلی دارند.

این امر در تقسیم بندی صندلی‌های هواپیما در راستای طول نیز صادق است. به طور مثال صندلی‌های عقب هواپیما چشم انداز زیباتری دارند در حالی که این چشم انداز در صندلی‌های جلوتر با بال هواپیما کور می‌شود. بدین ترتیب معایب و مزایای هر ردیف از صندلی‌های هواپیما را می‌توان بر اساس میزان راحتی، تلاطم و لرزشهای پرواز، امنیت و شانس نجات و عواملی از این دست بررسی کرد اما آیا انتخاب صندلی هواپیما به شخصیت افراد نیز مرتبط است؟

جالب است بدانید افراد با روحیه‌های مختلف طرفدار جایگاه متفاوت در پرواز می‌باشند. بدین ترتیب برخی صندلی‌های کنار راهرو را برمی‌گزینند و عده‌ای دیگر تمایل به نشستن در کنار پنجره دارند. بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت که جایگاه صندلی‌ها می‌تواند در ارزیابی شخصیت افراد موثر باشد.

روزنامه‌ تلگراف با انعکاس دیدگاه روانشناس، بکی اسبیلمن در این خصوص می‌نویسد: “مسافرانی که صندلی کنار پنجره هواپیما را ترجیح می‌دهند تمایل زیادی به کنترل تمایلات و خواسته‌های دیگران دارند. این دسته از مسافران زود عصبانی می‌شوند و میل به انزوای بیشتری داشته و افراد خودخواهی هستند. این افراد اغلب راحت‌ تر تحریک می‌شوند و زندگی خود را بر اساس شعار «هر کس باید به فکر خود باشد» اداره می‌کنند”.

تلگراف در ادامه عنوان می‌کند: “افرادی که صندلی کنار راهرو هواپیما را ترجیح می‌دهند، انسانهایی گشاده‌رو با خودخواهی کمتر هستند که بیشتر از دسته قبلی به اطرافیان خود توجه می‌کنند”.

روانشناس رفتاری، جو همینگز نیز در این خصوص می‌گوید: “مسافرانی که روی صندلی سمت راهرو می‌نشینند، اغلب اجتماعی‌تر و قطعاْ از نظر دیگران قابل تحملتر هستند. همچنین به احتمال زیاد این افراد از پرواز با هواپیما می‌ترسند و نمی‌توانند در هواپیما بخوابند”.

بر اساس مطالعات انجام شده از سوی یکی از شرکتهای متخصص در امر پروازها، ۵۵ درصد از مشتریان صندلی‌های کنار پنجره و ۴۵ درصد نیز صندلی‌های کنار راهرو را ترجیح می‌دهند. بررسی‌های کوارتز در سال ۲۰۱۴ نیز حاکی از آن است که افراد هر چه بیشتر با هواپیما سفر کنند، تمایل آنها به صندلی سمت راهرو بیشتر می‌شود. همچنین، با افزایش درآمد خانواده، ترجیح افراد به رزرو صندلی سمت پنجره افزایش می‌یابد.

گفتنی است برای انتخاب صندلی متناسب با روحیه و شخصیتتان می‌توانید از نقشه صندلی‌های هواپیمای مرتبط با پرواز خود کمک بگیرید. برای این کار می‌بایست با وارد کردن اطلاعات پرواز خود در سایت SeatExpertنقشه صندلی هواپیمای مورد نظر خود را دریافت و پس از بررسی‌های لازم برای دریافت کارت پرواز اقدام نمایید. اطلاعات پروازی از قبیل نام شرکت هواپیمایی، شماره‌ پرواز و تاریخ حرکت به سادگی و به هنگام رزرو بلیط هواپیما از نوع بلیط چارتر یا سیستمی در سایت قاصدک ۲۴ قابل دریافت می‌باشند.

در پایان یادآور می‌شویم قاصدک ۲۴، یکی از سامانه‌های حرفه‌ای در زمینه فروش بلیط قطار یا بلیط هواپیماست که با تجمیع کلیه بلیط‌های هواپیمای موجود در تاریخ در خواستی شما، انتخابهایی ایده آل و مقرون به صرفه را در اختیارتان قرار می‌دهد. بدین ترتیب می‌توانید بلیط پرواز چارتر یا سیستمی مقصد مورد نظر خود را به راحتی و با قیمتی ارزان و مناسب خریداری نمایید. منبع: tinn.ir

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *