ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

آرزویی که عملی نشد/ سردار سلیمانی خیلی‌ها را شگفت‌زده کرد

«آنچه احتمالا خیلی ها را شگفت زده کرد، نقش هوشمندانه قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران بوده است. وی در جریان …»

بازخبر /پایگاه اطلاع رسانی شبکه الجزیره (aljazeera) با انتشار یادداشتی زیر عنوان “چگونه آمریکا در خاورمیانه به نفع ایران عمل کرد؟” به شکست سیاست های واشنگتن در منطقه به ویژه کشور عراق پرداخته است.

در ابتدای این نوشتار می خوانیم: آرزوهای کردها برای استقلال در عراق با مقاومت شدید از سوی بازیگران منطقه ای و بین المللی روبرو شد چراکه منافع خود را در تمامیت ارضی عراق می دیدند.

به نوشته الجزیره، دلیل منطقی موضع گیری آنان هم این بود که استقلال کردستان موجب تضعیف ثبات در عراق خواهد شد.

پیگیری سیاست واحد درقبال عراق از سوی قدرت های بین المللی و منطقه ای، موجب سربرآوردن دو واقعیت درباره ایران در خاورمیانه شده است.

واقعیت اول این که نفوذ ایران در عراق که در اثر همکاری این کشور با بغداد در مبارزه با داعش ایجاد شده بود، گسترش بیشتری یافته و واقعیت دوم هم اینکه، تسلط نیروهای نیابتی ایران بر مناطق مورد منازعه در عراق بیشتر شده است.

الجزیره افزود: این ادعای منصفانه ای است که بگوییم اکنون آینده عراق در دستان ایران است نه هیچ قدرت منطقه ای یا بین المللی دیگر.

بر اساس این گزارش، آنچه احتمالا خیلی ها را شگفت زده کرد، نقش هوشمندانه “قاسم سلیمانی” فرمانده سپاه قدس ایران بوده است. وی در جریان مداخله نیروهای عراقی در کرکوک و تصرف آن نقش آفرینی کرد.

این اقدام تنها دو روز پس از آن صورت گرفت که “دونالد ترامپ” رئیس جمهور آمریکا دور جدیدی از تحریم ها را علیه سپاه پاسداران به بهانه “حمایت از تروریسم” وضع کرده بود.

گفتنی است، آمریکا و صهیونیست ها حمایت ایران از گروه های مقاومت در منطقه همچون حزب الله و حماس را “حمایت از تروریسم” می خوانند.

در ادامه گزارش الجزیره به حمایت های پیشین آمریکا از کردهای عراق و سوریه اشاره شده که حتی در مواردی شامل تلاش برای ایجاد هماهنگی بین کردهای دو کشور در مبارزاتشان بوده است؛ حمایت هایی که در نهایت به نتیایج دلخواه واشنگتن از جمله سرنگونی بشار اسد منتهی نشد.

در پایان این نوشتار آمده است: آنچه روشن است اینکه، فاجعه سیاسی ایجاد شده در عراق نشان دهنده شکست نه تنها برای کردها بلکه برای سیاست های آمریکا در خاورمیانه است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(1)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *