اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

مجری زن: مردم فکر می کنند هنرمندان از مسائل اعتقادی دور هستند!

مجری و گوینده خبر معتقد است که وقتی مردم ببینند که هنرمند محبوب شان دارای فضا و اعتقاد دیگری است و علاقه و ارادت به امام حسین(ع) دارد، خیلی در نگاه آن ها تاثیرات مثبت می گذارد.

بازخبر / فضه سادات حسینی گوینده و مجری خبر صداوسیما از جمله همراهان دومین کاروان «چهل چراغ» در مسیر پیاده روی اربعین حسینی بود.

مجری و گوینده خبر تلویزیون در گفت و گوی انجام شده با اشاره به نقش هنرمندان در ترویج دین و فرهنگ اسلامی- ایرانی گفت: «زیارت امام حسین(ع) سفری ویژه است و حضور هنرمندان خیلی موثر است. به خاطر این که درست یا غلط به هر حال هنرمندان تبدیل به گروه مرجعی برای مردم شده اند و برای خیلی ها الگو هستند و تحت عناوین سلبریتی برای خیلی ها افق دید محسوب می شوند. معمولا در مراسم های مختلف با لباس های متفاوت و فرش های قرمز هنرمندان را می شناسند اما وقتی مردم ببینند که هنرمند محبوب شان دارای فضا و اعتقاد دیگری است و علاقه و ارادت به امام حسین(ع) دارد، خیلی در نگاه آن ها تاثیرات مثبت می گذارد.»

این گوینده خبر ادامه داد: «به هر شکل و صورتی که به مراسم اربعین برویم، سختی هایی دارد و حتی با هواپیما هم برویم باز هم شلوغی و سختی هایی دارد و وقتی با این شرایط مردم می بینند که هنرمندان کشور در مراسم راهپیمایی شرکت می کنند و با سر و شکل متفاوتی در حال عبادت هستند، دیدگاه شان تغییر می کند. چون مردم زندگی هنرمندان را دنبال می کنند و هنرمندان می توانند الگوهای مناسبی برای جامعه باشند و چقدر خوب است که هنرمندان را در فضاهای مناسب و مثبت قرار دهیم تا هم برای خودشان اثرگذار باشد و هم برای جامعه و در این صورت هنرمند فرهیخته ما نزد مردم به عنوان هنرمند مومن شناخته می شود و مردم فکر نمی کنند که هنرمندان از دین دور هستند. چون معمولا تا وقتی حرف سینما می شود، مردم فکر می کنند که آن ها از مسائل اعتقادی دور هستند! در صورتی که هنرمندان هم دارای فطرت پاک انسانی هستند و گاهی لازم است که جرقه ای در زندگی شان زده شود تا آثار مثبت نگاهشان نمود پیدا کند. جدا از این تاثیرگذاری در مردم، حضور هنرمندان در مراسم اربعین می تواند در آینده هنری شان تاثیر مثبتی به جا بگذارد و قطعا برکت این تاثیرات به افراد برگزارکننده کاروان هم خواهد رسید.»

این مجری با اشاره به این که دومین سفرش را در مراسم اربعین امسال تجربه کرد، افزود: «الحمدالله وقتی توفیق این پیدا می شود که با هنرمندان ارزنده کشورمان و دل هایی پاک همسفر شویم، قطعا برکت خوبی دارد و تجربه بیشتری به آدم می دهد. من قبلا به واسطه کارم بیشتر با شاعران ارتباط داشتم تا بازیگران و در این سفر دیدم که آن ها هم چه افراد مومن و پاکی هستند. در همین فرصت کوتاه سفر امکان این پیدا می شود که آدم با دیدگاه های افراد مختلف آشنا شود و این خیلی خوب است. من فکر می کنم آنقدر مغناطیس امام حسین(ع) زیاد است که هر آدمی را از هر طیف و طبقه و دیدگاهی دور هم جمع می کند و اثر مناسبی به جا می گذارد و هر کس بر مبنای ظرفیت وجودی خود از این سفر اندوخته ای برمی دارد. این راه برای همه باز است و امام حسین به همه این فرصت را می دهد تا استفاده کنند.»

فضه سادات حسینی، پیاده روی اربعین را فرصتی برای خودسازی انسان دانست و گفت: «من دلم می خواهد باز هم حضور در پیاده روی اربعین قسمت من و دوستان دیگر شود. پیاده روی اربعین فرصت خوبی برای آدم است و اصل سفر به همین پیاده رفتن و دیدن است تا صحنه هایی را که دیگر جایی دیگر نمی توان پیدا کرد، ببینیم و به فکر فرو برویم. امیدوارم مدت پیاده روی بیشتری برای هنرمندان فراهم شود و بیشتر بتوانیم از نورانیت امام حسین(ع) استفاده کنیم و انشاء الله هر کدام بتوانیم این نور را حفظ کرده و در مسیر کاری خود از آن بهره ببریم.»

تسنیم

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *