توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
جزئیات زمین‌لرزه ۷.۳ ریشتری در غرب کشور

۴۱۳ کشته و ۷۱۵۶ مجروح/ عملیات امداد و جستجو به پایان رسید/ برق مراکز حیاتی وصل شد/ انتقاد دو وزیر از عملکرد هلال احمر/ وقوع ۱۸۵ پس لرزه تا ساعت ۱۹/ تقسیم مناطق زلزله زده میان ارتش و سپاه/ دستور ویژه رئیس جمهور به وزرا+ تصاویر

به دنبال وقوع زلزله شدید در منطقه مرزی کشور با عراق واقع در استان کرمانشاه برخی از مناطق غربی کشورمان لرزیدند که در پی آن تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز زخمی شدند.

بازخبر / دو شب گذشته زلزله ای به بزرگی ۷٫۳ دهم ریشتر در منطقه سرپل ذهاب و قصر شیرین واقع در استان کرمانشاه را لرزاند که لرزش این زمین لرزه در بسیاری از مناطق غربی کشورمان احساس شد.

۲۳:۳۳/ با دستور وزیر رفاه  برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور با محوریت صندوق بازنشستگی کشوری ، بسته های غذایی شامل کنسرو، آب معدنی، شیر خشک ، شیر و  پنیر برای زلزله زدگان تهیه و ارسال شد

۲۳:۱۸/ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه ستاد بحران کرمانشاه: تاکنون آمار تخریب ۳۰هزار واحد مسکونی را به ما داده‌اند.بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به‌منظور تعمیرات و‌ بازسازی منازل اعتبار نیاز است. بخشی از این اعتبار باید از صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار شود.

۲۳:۱۵/هواپیمای باری «هما» حامل کمک های ارسالی از تهران‌ که به جهت خدمت رسانی به مردم عزیز آسیب دیده از تهران راهی شده بود در فرودگاه کرمانشاه به زمین نشست. این هواپیما حامل بیش از ۴۰ تن دارو، لوازم امداد رسانی و سایر اقلام برای آسیب دیدگان زلزله غرب کشور بود.

۲۲:۳۳/ سرپرست اورژانس کشور: تقریبا عملیات امداد و جستجو به پایان رسیده است. فردا به روستاها سرکشی می شود و روند درمان افراد ادامه پیدا می کند. تیم های بهداشت و عملیات روحی روانی نیز از فردا به روستاها اعزام خواهند شد.

۲۲:۳۰/ به گفته مسئولان تا ساعتی دیگر بخش دیگری از مجروحان به تهران منتقل می‌شود

۲۲:۲۰/ سعیدی: آمار مصدومین ۷۳۷۰ نفر هستند که اکثر آنها ترخیص شده اند.

۲۲:۰۵/ آب آشامیدنی شهرستان قصرشیرین لحظاتی پیش وصل شد.

۲۱:۵۶/ در پی حادثه ناگوار زلزله کرمانشاه و فوت تعدادی از هموطنان هیئت دولت با صدور اطلاعیه ای فردا سه شنبه را عزای عمومی اعلام کرد

۲۱:۵۲/ سرپرست سازمان بهشت زهرا(س) تهران: تیمی مرکب از ده دستگاه آمبولانس و تجهیزات و ملزومات تشییع و خاکسپاری بهمراه ۱۰ نیروی متخصص به منطقه کرمانشاه جهت خاکسپاری افراد فوت شده اعزام شدند.

۲۱:۵۰/ گفته می شود که حدود بیست تریلی از چادر و پتو به سمت مناطق روستایی درحال اعزام هستند.

۲۱:۴۸/ نیک کردار معاون عمرانی استانداری کرمانشاه: امروز صبح امدادرسانی توسط هلی کوپتر انجام شد که این باعث شد حدود ۷۱۰۰ مجروح به مراکز درمانی منتقل شوند و بخشی از آنها برای ادامه درمان به تهران انتقال یافتند.

طبق گزارش های رسیده کار آواربرداری به طور کامل در روستاها انجام شده است و تا پایان امشب بیرون آوردن مصدومین از زیر آوار پایان میابد. تعداد زیادی از روستاها آسیب دیده است اما همه افراد در حال تلاش برای کمک رسانی به روستاییان هستند.

۲۱:۳۶/ وزیر کشور: امیدواریم تا صبح فردا گاز مناطق وصل شود، مردم از وضع موجود ناراحت هستند و نیازهای خود را اعلام می کنند، مسئولان نیز باید با تمام توان در راستای برقراری آرامش مردم تلاش کنند. وزیر بهداشت و وزیر کشور از وضعیت امداد رسانی سازمان هلال احمر انتقاد کردند.

وزیر کشور: باید تحقیقاتی در خصوص بیمارستانی که دو سال است ساخته شده است و اکنون بخش های زیادی از آن تخریب شده است صورت گیرد.

۲۱:۳۳/ براساس مشاهدات خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از مناطق زلزله زده آوار برداری در بسیاری از مناطق حادثه همچنان ادامه دارد.

۲۱:۳۰/ وزیر کشور: برطرف کردن مشکلات روحی روانی و امید دادن به مردم آسیب دیده بسیار مهم است. وظیفه بخشداران سرکشی فوری و برآورد از میزان خسارات است تا بتوانیم برآورد جدی داشته باشیم.

۲۱:۲۷/ مدیر عامل شرکت توانیر: در حال حاضر به لحاظ تعمیر زیرساخت های برق با مشکل مواجه نیستیم، اولویت اصلی مردم برق مراکز حیاتی مثل تصفیه خانه آب و پمپ بنزین بود که این موضوعات حل شده است. روشنایی خیابان ها نیز انجام شده است. برخی شبکه ها در کوچه ها و منازل آسیب دیده است که طی روزهای آینده برطرف می شود. در روستاها و شهرها از امروز مشکل تک تک مشترکان برطرف می شود. اولویت شرکت توانیر رسیدگی به وضعیت روستاها است.

۲۱:۲۲/ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور: مشکل تسفیه خانه آب کرمانش حل شده است، اما در برخی مناطق با مشکل کدورت در چاه های تامین آب مواجه هستیم که فردا با جایگزینی دو حلقه چاه این مشکلات برطف خواهد شد، بیش از نود درصد شبکه توزیع آب در قصر شیرین پایدار شده است.

اما در سرپل ذهاب در حال آب گیری مخزن ذخیره شهر هستیم، با توجه به شکستگی هایی که در انشعابات وجود دارد اگر آب یکباره رها شود ممکن است خسارات بیشتری بوجود بیاید.

۲۱:۱۷/ پزشکی قانونی استان کرمانشاه آخرین آمار جان‌باختگان زلزله این استان را ۴۱۳ نفر، به شرح زیر اعلام کرد: سرپل ذهاب: ۳۰۶ ، اسلام آباد غرب: ۲۲ ، کرند: ۱۴ ، قصر شیرین: ۲۸ ، جوانرود: ۳ ، ثلاث: ۱۵ ،کرمانشاه: ۲۵

شایان ذکر است تعداد جان باختگان شهر کرمانشاه، تنها یک نفر بوده است و سایر جان باختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده اند.

۲۱:۱۰/ وزیر بهداشت: بزودی تعداد زیادی چادر جهت اسکان مردم زلزله زده به این مناطق خواهد رسید.

۲۱:۰۲/ سردار حمیدی: از هموطنان تقاضا میشود در راستای تسهیل در عبور و مرور خودروهای امداد و آواربرداری از تردد در مسیرهای منتهی به مناطق زلزله زده خودداری کنند، اعمال محدودیت تردد در این مناطق در حال انجام است.

۲۰:۵۹/ هرچند ساعتی قبل عنوان شده بود که تعداد کشته‌ها به بیش از ۴۴۰ نفر رسیده است اما دقایقی قبل برخی منابع از افزایش کشته‌ها به ۴۳۰ نفر خبر دادند که البته هنوز این موضوع تأیید نشده است.

۲۰:۵۵/ حضور سردارفضلی در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه که با حضور وزرای بهداشت و کشور در استانداری کرمانشاه در حال برگزاری است.

۲۰:۵۰/ فلاحت پیشه در جلسه ستاد بحران با بیان ایکنه بسیاری از مردم به دلیل در دسترس نبودن مواد غذایی در گرسنگی بسر میبرند از روند کند امداد رسانی به مردم زلزله زده انتقاد کرد.

۲۰:۴۳/ وزیر آموزش و پرورش: بر اساس آمار واصله تا این لحظه، ۷ مدرسه در شهر سرپل ذهاب و ۸ مدرسه روستایی در اطراف این شهر به طور کامل تخریب شده‌اند.

۲۰:۴۰/ معاون مسکن و شهرسازی اعلام کرده است برخی از روستاها ۱۰۰ تخریب شده اند. بر اساس برآورد اولیه ۱۲۰۰۰ منزل مسکونی شهری و روستایی تخریب شده اند و فردا در جلسه ای که با حضور رییس جمهور برگزاری می شود پیشنهاد تامین منابع داده خواهد شد.

۲۰:۳۶/ سخنگوی وزات بهداشت در نشست ستاد بحران: تا کنون ۲۰ تن اقلام مصرفی به دست مردم زلزله زده رسیده است.

۲۰:۳۲/ سرپرست اورژانس کشور: جان بسیاری از مصدومان در بیمارستان هایی که برپا شده بود نجات یافت و یک بیمارستان ۵۰ تخته در ثلاث باباجانی درحال احداث است. سرپل ذهاب سه بیمارستان برپا شده است. کمبود دارو و تجهیزات نداریم، فراورده های خونی تهیه شده است. تمام مصدومان اعزامی بدون عارضه به محل اعزام رسیده اند.

۲۰:۳۰/ به گفته خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به مناطق زلزله زده هنوز آب شرب لوله کشی در برخی مناطق زلزله وصل نشده است.

۲۰:۲۵/ سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح جزییات روند درمان گفت: ۴۳۱۳ نفر بصورت سرپایی درمان، ۱۲۷۵ نفر در مراکز درمانی بستری هستند، ۶۲۵ نفر از افراد بستری شده ترخیص شده اند.۱۱۹ نفر با هواپیما اعزام شده اند.

۲۰:۲۰/ رییس اورژانس کشور با ارائه اخرین امار مصدومین زلزله گفت: تاکنون تعداد فوتی ها ۴۰۷ نفر و تعداد مجروحین به ۷۱۵۶ نفر رسیده است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به انتقال مصدومین به بیمارستان های استان کرمانشاه، استان های همجوار و انتقال بخشی از مصدومین مناطق زلزله زده به تهران، گفت: در حال حاضر تقریبا عملیات امداد و نجات و انتقال مصدومین در کرمانشاه پایان یافته است.

۲۰:۱۵/ به دلیل سرد بون هوا بزرگترین مشکل برای مردم زلزله زده سرپل ذهاب نبود وسایل گرمایشی، چادر و مکانی برای اسکان است.

۲۰:۱۰/ جلسه ستاد بحران با حضور وزیر بهداشت، وزیر کشور، رییس سازمان اورژانس و رییس جمعیت هلال احمر و رییس بسیج جامعه پزشکی در استانداری کرمانشاه درحال یرگزاری است.

۱۹:۵۵/رییس سازمان هلال احمر: تا کنون ۲۲۰۰ قلم پتو، حدود ۶۵۰۰ عدد کنسرو در سرپل ذهاب توزیع شده است.

۱۹:۴۲/ گفته می‌شود ۷۰ درصد آب و برق شهرستان سرپل ذهاب وصل شده است.

۱۹:۴۰/ وزیر آموزش و پرورش عنوان کرده ۲۲ مدرسه در مناطق زلزله زده کاملا تخریب شده است.

۱۹:۳۵/ سخنگوی وزارت بهداشت: به دلیل آسیب بیمارستان سرپل ذهاب، بیمارستان صحرایی در این منطقه برپا شد و تیم درمانی، مشغول خدمت رسانی به هموطنان آسیب دیده است. خوشبختانه شرایط تقریبا پایدار شده است و از این مرحله به بعد، هموطنان آسیب دیده از این حادثه تلخ، نیازمند حمایت های روانی هستند.

۱۹:۲۵/ سخنگوی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس: اولین هواپیمایی C130 کمک‌رسانی ارتش در کرمانشاه به زمین نشست. ۲ هواپیمای دیگر درحال اعزام هستند.

۱۹:۱۰/ روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران: پس از انجام بازرسیهای فنی و تأیید عدم وجود مشکلات احتمالی، دقایقی پیش فعالیت پالایشگاه گاز ایلام از سر گرفته شد.

۱۹:۰۲/ اسامی مصدومان زلزله غرب کشور انتقالی به بیمارستان های تهران) سری دوم:

بیمارستان امام حسین: جهانبخش دشتله ، سوری عزیزی ،عصمت یاوری ،شیرین پالانه، راضیه رستمی، فرزانه الیاسی ، صابر افرین ، بهادر عزیزی ،مصیب چهارگانه ، گرجی مرادی ،امید قادری ،فهمیه خداوردی ،گوهرکریمی، فائزه مرادی، زهرا نظری (۱۵ نفر)

بیمارستان لقمان: بیژن ملکی ،لیلا رستمی ،عزیز ارغوان پور ،اسدا صادقی مقدم ،زهرا منصوری، کتان کرمی، فهیمه صفری پور
(۷ نفر)
بیمارستان رسول اکرم: کیوان محبی، لیسیا منصوری، محمد کنعانی، زینت احمدی
بیمارستان فیروزگر: عیسی محمدزاده، شیوا نظری، زلیخا محمدی، امنه ویسی

بیمارستان طالقانی: حمیرا نظری

۱۸:۵۸/ امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش: بالگردها و یگان عملیات ویژه نداجا آماده اعزام به مناطق زلزله زده هستند.

۱۸:۵۷/ فرمانده کل ارتش: بر اثر تخریب اماکن ارتش در مرزها و در پادگان‌‌های شهرهای زلزله زده، تعدادی از جوانان ما از دست رفتند.

۱۸:۵۵/ برخی از منابع خبری اعلام کرده‌اند که تعداد کشته‌های حادثه شب گذشته به ۴۴۵ نفر رسیده است که البته هنوز این عدد تأیید نشده است.

۱۸:۵۰/ جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت: ۱۲۰ نفر از مصدومان برای درمان به تهران منتقل شده اند و ۵۰۰ نفر پرستار نیز فردا به مناطق زلزله زده اعزام می شوند.

تعداد دیگری از مصدومان تا ساعتی دیگر به بیمارستان های تهران منتقل می شوند. تعداد زیادی از تخت های بیمارستانی استان همدان و سنندج برای پذیرش مصدومان زلزله زده خالی شده است.

۱۸:۴۵/ سعیدی: ۳۸ هزار چادر، ۵۲ هزار پتو توسط هلال احمر در مناطق زلزله زده توزیع شده است. تمام راه های مواصلاتی بسته شده بازگشایی شده است.

زیرساخت های سرپل ذهاب به شدت تخریب شده است. از اولین دقایق آب رسانی بصورت سیار انجام شده است، برق سطح شهر سرپل ذهاب وصل شده است و امیدواریم تا فردا برق منازل نیز وصل شود.

۱۸:۴۰/ فرماندار قصر شیرین: مشکل کمبود چادر در این شهرستان حل نشده است و امداد رسانی در حد انتظار حادثه دیدگان نیست و مردم با امکانات خود خارج از منازل اسکان یافته اند.

آب شرب از طریق تانکر سیار در سطح شهر توزیع شده است، عمده ترین مشکل مردم حادثه دیده اسکان است و هوا نیز نامساعد است.

برخی از روستاها تا ۴۰ درصد تخریب شده اند و با مشکل اسکان مواجه شده اند، از وزیر کشور درخواست دارم دستورات لازم را برای اسکان و احداث اردوگاه صادر کند تا مردم امشب و فردا در اردوگاه مستقر شوند.

۱۸:۳۵/ سعیدی: عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد، پایان عملیات از طریق سازمان مدیریت بحران اطلاع رسانی خواهد شد. احتمال تغییرات جزیی در آمار مصدومان وجود دارد. تعداد روستاهای زیادی درگیر زلزله شده اند و در برخی روستاها میزان خسارات بسیار بالا بوده است. به دلیل پراکندگی روستاها عملیات ادامه دارد.

۱۸:۳۰/ کاروان‌ کمک‌های آستان قدس رضوی در مسیر کرمانشاه است.

۱۸:۲۷/ رییس اورژانس کشور: عملیات جستجو و نجات در سرپل ذهاب پایان یافته است.

۱۸:۲۵/ کاروان کمک‌های آستان قدس رضوی در مسیر کرمانشاه هستند

۱۸:۲۱/ براساس گفته شاهدان برخی از روستاهای مناطق زلزله زده هنوز نیازمند اقدامات امدادی فوری هستند

۱۸:۱۵/ رییس سازمان مدیریت بحران: مردم از حضور در مناطقی که از استحکام کافی برخوردار نیستند خودداری کنند.

۱۷:۵۵/ اسامی مصدومان انتقالی زلزله غرب ایران به بیمارستان های تهران

امام خمینی: ماهان شیخ ویسی، شیوا قنبری، رحمت فتاحی، بلبل عزیزی، خاور فاخر، سهیلا کرمی، ایوب صیفوری، الماس محمودی، جمشید یاری، شهناز مجیدیان، حمید اسماعیلی، اسحاق صادقی، اذر ازادی، پیمان زارعی، اختر مجهودیان، بلال پالانی، سوسن اسپری، توران همتی، زینت مرادی، جهانگیر سلیمانی، سارا الیاسی، شهلا الیاسی، عزیز ولی پناه، نوشین محمدی، شکوفه‌ عزیزخانی، حشمت حشمتی، طوبی قادری، مهدی احمدی، بهزاد غلامیان

فیروزگر: نازنین دارابی،فرشته قادری، هیرو الیاسی، فرخنده الیاسی، حسین احدی

لقمان: نوید کمری

سینا: طوبی نوری، طاهره ازادی، احمد ناصری، فرید احمدی، میثم تبریزی، شیر علی لطفی پور، فریده ملک خطابی، مانوی سلیمی، بهمن تایشه، فاضل تایشه، سعدا… عزیزی، کژال میریزی، امید اقا ویسی،‌معصومه پالانی، عبدالله جاسمیان، علی غلامی

شریعتی: پروانه خسروی، فاطمه عباسی، شیما مرادیان، عاشیه کریمی

مدنی کرج: مینا قنبری، هما علی مرادی، سعید جامعه ای، امیر احد بابا مرادی، فاطمه امیرفر، صورت سعید مرادی، شاپور زمانی، جوان مرادی،‌هادی صادقی، فاطمه امیری، مریم جوانمیری، فرهاد کوهنگ، فریده کافی،‌زانیار ظاهری،‌علی کرم سلیمانی، مروارید ازادی،‌جلال کاکا مرادی،امید علی قاسمی نیک،‌فاطمه پور کن،شیما مرادیان،‌پرویز فتحی

باهنر کرج: جوان میرمرادی،‌محمد امین بهرامی، شاهمراد رضایی،‌محسن ارمند، امین اتش پادی، محمد کاکایی، سهیلا مهرایینی،‌ لیلا کریمی، صدیقه رستمی‌،هادی رستمی، هیرو الیاسی

بیمارستان کودکان ( مرکز طبی اطفال): یاسر اسپری

۱۷:۴۵/ رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: ۲۰۷۰۰ نفر در مراکز درمانی این استان پذیرش شده اند و تحت درمان قرار گرفته اند.

کمک های خوبی از سایر استان ها به حادثه دیدگان رسیده است. در حال حاضر ۷۴ آمبولانس و ۱۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس بطور مداوم در حال ارایه خدمات هستند.

۱۷:۳۸/ سلیمی: فکر می‌کنیم عملیات امداد و نجات به پایان رسیده باشد و تقریبا بیش از ۹۹ درصد از روستاها کار امداد و نجاتش انجام شده است.

با توجه به اینکه آوار برداری نیاز به امکانات و تجهیزات خاص و سنگین دارد امیدواریم از فردا صبح این بخش از کار آغاز شود.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰۱ روستا مورد ارزیابی قرار گرفت و همچنین شهرها از همان دیشب بررسی شدند.

۱۷:۳۲/ سعیدی: تا این لحظه تعداد کشته‌ها به ۴۰۷ نفر و تعداد مجروحان به ۶۷۰۰ نفر رسیده است

۱۷:۲۵/ سخنگوی ناجا: اعزام دو گردان تخصصی، ۵۰۰ نیروی ویژه، چندین فروند بالگرد و استقرار تجهیزات و نیروهای یگان های ویژه، ۲۰ تیم تخصصی پلیس آگاهی، ۲۰ تیم تشخیص هویت، ۳۰ تیم جاده ای و ۲۵ تیم عملیاتی پلیس پیشگیری و راه اندازی ۲۰ تیم گشت پلیس راهور در مناطق حادثه دیده کرمانشاه و همچنین ۴ تیم سگهای زنده یاب و پیشتیبانی توسط استانهای معین همدان؛ کردستان و لرستان از جمله خدمات پلیس به زلزله زدگان

۱۷:۱۷/ عسگری: برخی از مصدومان حادثه دیشب به کرج و تهران منتقل شده اند

۱۷:۱۵/ گفته می‌شود برای تأمین برق مناطقی که برق آنها قطع شده است تعدادی ژنراتور سیار به محل اعزام شده است

۱۷:۱۳/ مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران: پالایشگاه ایلام به دلیایل ایمنی غیرفعال شد

۱۷:۱۱/ حادثه دیدگان انتقال یافته به تهران به بیمارستان های امام خمینی و فیروزگر منتقل خواهند شدند.

۱۷:۰۱/ ۱۵۲ پس لرزه تا ساعت ۱۶:۳۰ در منطقه زلزله زده غرب کشور به ثبت رسیده است

۱۷:۰۹/ دبیر کمیته پدافند غیرعامل سازمان غذا و دارو:
نیازهای دارویی و ملزومات پزشکی در حال تامین است. دیگر کمبود داروی نگران کننده ای نیست.

۱۷:۰۷/ زلزله ۴٫۷ ریشتری، دقایقی پیش سرپل ذهاب را تکان داد.

۱۷:۰۰/ کولیوند:۲۰۰ نفر از بیماران به تهران اعزام شدند/۶۰۰ نفر از بیماران توسط بال‌گرد به تهران منتقل شدند.

۱۶:۵۸/ هر ۵ دقیقه یک بال‌گرد پرواز می‌کند.

یک بیمارستان سیار در سر پل ذهاب مستقر شده است. کارهای بهداشت و درمان در حال انجام است، باید پی‌گیر مسائل روحی و روانی باشیم.

تمامی مناطق و روستاهای سرپل ذهاب توسط بال‌گرد چک شده است. برق در حال وصل شدن است و قول وصل شدن آب را هم داده‌اند.

۱۶:۵۵/ رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش کرمانشاه خبر داد: تخریب بخشی از اداره آموزش و پرورش سرپل‌ ذهاب/ آسیب جدی به ۵۰ درصد مدارس/ فردا مدارس کرمانشاه تعطیل است.
فعلاً نمی‌توان آماری از تعداد دانش‌آموزان جان‌باخته این شهر اعلام کرد؛ البته خوشبختانه سرایدارانی که در مدارس بوده‌اند، زنده هستند.

۱۶:۵۱/ نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور: به نظر می رسد تا سه چهار ساعت دیگر ۸۰تا ۹۰ درصد آب شهر سرپل ذهاب تامین می شود و اکنون ۸۵ تا ۹۰ درصد برق این شهرستان نیز برقرار است. همچنین برقراری آب شهرستانهای دیگر نظیر قصرشیرین به بیش از یک روز زمان نیاز دارد

۱۶:۴۷/ محمد شریفی مقدم: از صبح دوشنبه تا ساعت ۱۵ بیش از ۳۰۰۰ نفر از کادر پرستاری از سراسر کشور در تماس تلفنی برای اعزام به مناطق زلزله‌زده غرب کشور اعلام آمادگی کرده اند و خواستار اعزام به این مناطق هستند.

۱۶:۴۰/ زلزله باز هم شهرستان قصرشیرین و ازگله را به لرزه درآورد. زلزله قصرشیرین در ساعت ۱۵ و ۳۶ دقیقه و ۱۴ ثانیه امروز به وقوع پیوست. بزرگی این زمین لرزه ۲٫۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین گزارش شده است. دومین زمین لرزه در ساعت ۱۵ و ۳۹ دقیقه و ۲۹ ثانیه به میزان ۲٫۱ ریشتر در عمق ۱۶کیلومتری ازگله گزارش شده است.

۱۶:۰۱/ پزشکی قانونی کرمانشاه اعلام کرد آمار جانباختگان زلزله کرمانشاه به۳۸۷ نفر رسید.

۱۵:۵۷/ معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت : طبق هماهنگی های صورت گرفته با استان های همجوار مناطق زلزله زده، ۴٠ روانشناس در قالب تیم های سلامت روان که دوره حمایت های روانی اجتماعی در حوادث و بلایا را گذرانده اند، برای کمک به هموطنان زلزله زده اعزام شده اند.

۱۵:۵۱/ سازمان بهزیستی شماره حساب ۹۰۱۹۰ بانک ملت؛ شماره مشارکهای مردمی بهزیستی کشور را ویژه کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور اعلام کرد.

۱۵:۴۷/ مایکل کلور برشتولد سفیر آلمان در تهران در پیامی به زبان انگلیسی و فارسی در صفحه توییتر خود ضمن ابراز همدردی، آمادگی کشورش را برای کمک به زلزله زدگان اعلام کرد.

۱۵:۳۸/ بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی استان قزوین که برای خدمت رسانی به زائران اربعین در خسروی استقرار داشت و بعد از اتمام ماموریت در حال بازگشت بود، در محدوده آوج با فراخوانی که صورت گرفت مجدد به کرمانشاه بازگشت و آماده خدمت رسانی به آسیب دیدگان منطقه ثلاث باباجانی کرمانشاه که عمق حادثه بیشتر است، می‌باشد.

۱۵:۳۱/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در پی حادثه تأسف‌بار زلزله و کشته‌ و مجروح شدن صدها تن از هموطنان پیام تسلیتی صادر کرد. وی به بخش‌های متولی امر امداد در آستان قدس برای کمک به زلزله‌زدگان دستور داد.

۱۵:۲۶/ سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور:راههای مواصلاتی بازگشایی شد و تا این لحظه مشکلی از نظر تعداد نیروی انسانی و امکانات وجود ندارد و عملیات امداد و نجات به کندی پیش نمی رود.

۱۵:۱۷/ استاندار کرمانشاه از افزایش آمار فوتی‌ها و مجروحین زلزله شب گذشته در غرب کشور خبر داد و ابرازامیدواری کرد که صبح فردا کار امداد و نجات خاتمه پیدا کند.

۱۵:۱۴/ فرمانده ناجا در کرمانشاه:حضور کامل پلیس در مناطق زلزله‌زده/ مردم از نظر تامین امنیت نگرانی نداشته باشند.

۱۵:۰۷/ سعیدی معاون سازمان مدیریت بحران: مردم زلزله زده از ورود به ساختمانهای آسیب دیده و بدون استحکام خودداری کنند. به گفته وی برخی از روستاهای مناطق آسیب دیده به کمک های فوری نیاز دارند.

۱۵:۰۲/ مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۵۰ روانشناس جهت حمایت روانی از آسیب دیدگان به مناطق زلزله زده استان اعزام شده است.

۱۴:۵۷/ موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: زلزله ای به بزرگی ۴٫۴ ریشتری حوالی سرمست در استان کرمانشاه را  لرزاند. این زلزله در ۱۱ کیلومتری سرمست (کرمانشاه)، ۱۹ کیلومتری زرنه (ایلام) و ۲۰ کیلومتری کرند (کرمانشاه) رخ داد. تا ساعت ۱۴ ظهر امروز ۱۴۶ پس لرزه در منطقه زلزله زده غرب کشور به ثبت رسیده است.

۱۴:۴۸/ مرادی مجد مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: در شهرستان ثلاث و شهر ازگله به دلیل تخریب‌های ساختمانی و مسدود شدن مسیرها، امداد رسانی و اصلاح و ترمیم شبکه های برق با کندی صورت گرفت ولی تلاش ها و پی گیری ها ادامه دارد و امیدواریم تا ساعتی دیگر برق سرپل‌ذهاب نیز روشن شود.

۱۴:۳۰/ دمای هوا در برخی مناطق زلزله زده کرمانشاه امشب به نزدیک صفر درجه می‌رسد.

۱۴:۲۸/ وزیر خارجه کشورمان جان‌باختن تعدادی از هموطنان‌مان در زلزله غرب کشور را تسلیت گفت.

۱۴:۲۵/ یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به ارسال اقلام مورد نیاز شهرهای زلزله زده کشور شامل پتو، آب، تجهیزات آواربرداری و آمبولانس گفت: این اقلام تا ساعت ۱۷ امروز به مناطق زلزله زده می‌رسند.

۱۴:۲۲/ جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: اولین گروه از آتش نشان های تهرانی برای امداد رسانی به کرمانشاه اعزام شدند.

۱۴:۲۰/ سردار علی فضلی نیز برای ارزیابی و کمک رسانی به آسیب دیدگان حادثه شب گذشته عازم کرمانشاه شد.

۱۴:۱۸/ معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: ۱۲۰۰ تخت بیمارستانی در تهران آماده پذیرش مجروحان زلزله شب گذشته استان کرمانشاه شده است.

۱۴:۱۷/ براساس شواهد موجود بسیاری از زلزله زدگان در زمین های ورزشی استان کرمانشاه اسکان داده شدند و همچنان امداد رسانی به آنها ادامه دارد.

۱۴:۱۵/ جانشین سازمان بسیج زنان کشور گفت: این سازمان با اعزام خواهران مشاور به مناطق آسیب دیده و ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی مردم به این مناطق، از تمام توان خود برای کمک به مردم زلزله زده استفاده می کند.

۱۴:۱۰/ نیاز شدید شهروندان سرپل ذهاب به آب معدنی و چادر/ حدود ۱۲ ساعت از وقوع زلزله گذشته اما هنوز آب معدنی و چادر به اندازه‌ کافی میان زلزله زدگان شهرستان توزیع نشده است.

۱۴:۰۷/ رئیس بسیج جامعه زنان اعلام کرد: به دلیل برودت هوا در منطقه غرب کشور، فراهم آمدن شرایط اسکان شبانه زنان و کودکان از سوی بسیج زنان دنبال می‌شود.

وی همچنین از اعزام گروه‌های مشاوره از بسیج طلاب برای کمک به آرامش خانواده‌های بازماندگان خبر داد.

۱۴:۰۴/ پوتین رییس جمهور روسیه، جان باختن شماری از هم وطنانمان در حادثه زلزله غرب کشور را به رییس جمهوری تسلیت گفت

۱۴:۰۲/ سرلشکر جعفری، فرمانده سپاه: کار آوار برداری زلزله شب گذشته کرمانشاه به احتمال زیاد تا امشب به پایان می‌رسد

۱۴:۰۰/ آمادگی اتحادیه اروپا برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور/ کمیسیونر اروپایی کمک‌های بشردوستانه در پیامی با آسیب دیدگان و خانواده‌ قربانیان زلزله مناطق غربی ایران ابراز همدردی کرد.

وی در پیام خود نوشت: من با خانواده‌ قربانیان زلزله شب گذشته در عراق و ایران ابراز همدردی می‌کنم. اتحادیه اروپا آماده کمک‌رسانی است.

۱۳:۵۸/ هنوز مشکل آب و فاضلاب شهر سر پل ذهاب حل نشده است

۱۳:۵۵/ گفته می‌شود تعداد مجروحان حادثه شب گذشته به بیش از ۵۹۰۰ نفر رسیده است

۱۳:۵۰/ گفته می‌شود تا ساعت ۱۲ ظهر امروز ۱۳۵ پس لرزه در منطقه زلزله زده غرب کشور به ثبت رسیده است

۱۳:۴۸/ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سرپل ذهاب، قصرشیرین و روستاهای این منطقه بیشترین آسیب را در زلزله دیدند.

۱۳:۴۲/ فتحی نماینده سازمان امداد و نجات گفت: ۵۳۰ نیروی امدادی از ۱۷ استان در منطقه حضور دارند؛ ضمن اینکه بیش از ۳۰۰ نیرو و ۱۵۰ دستگاه عملیاتی در منطقه هستند.

وی ادامه داد: ۴۱۰۰ عدد چادر، ۱۰ هزار تخته پتو و ۱۷۰ هزار کنسرو در منطقه توضیح شده است.

۱۳:۴۰/ حضور سردار عزیز جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

۱۳:۳۸/ بازتاب جهانی زلزله کرمانشاه در رسانه‌های خارجی:

۱٫ گاردین: ۲۱۰ کشته و هزاران تن زخمی

۲٫ ایندیپندنت: ۲۵۰ کشته و ۲۰۰۰ تن زخمی

۳٫ رویترز: ۲۵۰ کشته و بیش از ۲ هزار تن زخمی

۴٫ شین‌هوآ: حداقل ۲۵۰ تن کشته و بیش از ۲۵۰۰ نفر زخمی

۵٫ تایمز هند: حداقل ۲۵۰ کشته و بیش از ۲۲۰۰ مصدوم

۶٫ دیلی تلگراف: صدها کشته و هزاران تن مجروح

۷٫ سی‌ان‌ان: ۳۲۸ نفر کشته و بیش از ۳۰۰۰ نفر زخمی

۸٫ دیلی‌میل: حداقل ۲۰۰ تن کشته و بیش از ۲۵۰۰ نفر مجرح

۱۳:۳۴/ جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: طی تصمیم ستاد بحران کشور مسئولیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان سر پل‌ذهاب به نیروی زمینی ارتش واگذار شد

۱۳:۲۸/ پزشکی قانونی تعداد کشته شدگان را تا این لحظه ۳۴۱ نفر اعلام کرده است

۱۳:۲۴/ محقق پژوهشگاه زلزله‌شناسی: افزایش احتمال تخریب یا آلودگی منابع آب پس از وقوع زلزله می‌تواند سبب شیوع بیماری‌های مسری توسط آب، آلودگی محیط زیست، مشکلات تامین آب برای مراکز حساس و اضطراری شود.

برای حفاظت از منابع آب باید مصارف آب را از هم تفکیک و آب را در مخازن سرپوشیده بزرگی ذخیره و کلر زنی کرد.

۱۳:۲۰/ با دستور ویژه مدیرعامل، بانک ملّی ایران به کمک زلزله زدگان کرمانشاه شتافت: با دستور ویژه حسین زاده، امکانات بیمارستان بانک ملّی ایران برای کمک رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه بسیج شد.

۱۳:۱۵/ واکنش سخنگوی ناجا به انتقاد رئیس اورژانس: اورژانسی‌ها به فکر خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان باشند/ نبود آمبولانس و اورژانس سرعت کار را در مراحل اولیه کم کرد

۱۳:۱۰/ اعزام‌ تیم های شناسایی،امدادگرو واکنش سریع جهادگر قرارگاه جهادی انقلاب اسلامی و امدادگران شاهد باتجهیزات از استانهای تهران،البرز،خراسان رضوی و فارس به مناطق زلزله زده غرب کشور

۱۲:۵۹/ معاون اول رئیس جمهور با اشاره به زلزله شب گذشته که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیز کشورمان شد،‌ از بسیج همه دستگاه ها و امکانات کشور برای کمک به آسیب دیدگان این حادثه بسیار تلخ خبر داد.

۱۲:۳۵/ رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در گفت و گو با فارس از اعزام گروه‌های امداد روانشناسی تحت عنوان «تیم مداخله در بحران» به مناطق زلزله‌زده از فردا خبر داد.

۱۲:۳۲/ سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور: تعداد مصدومان زلزله به ۳۹۵۰ نفر رسیده است

۱۲:۳۱/ رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از ارسال ۵۰۰ چادر امدادی به سرپل ذهاب و استقرار چندین کانتینر موادغذایی و امدادی در منطقه زلزله زده خبر داد

۱۲:۲۷/ فرماندار سرپل‌ذهاب: ۲۴۳ نفر فقط در شهرستان سرپل‌ذهاب جان خود را از دست داده‌اند

۱۲:۲۵/ رئیس سازمان غذا و دارو به مدیران خود دستور داد بدون فوت وقت حوائج دارویی، تجهیزات پزشکی و دیگر نیازها مناطق حادثه دیده را تامین کنند.

۱۲:۲۲/ با کمک سگ های زنده یاب، دقایقی پیش یک مادر و دختر از زیر آوار نجات یافتند.

۱۲:۱۸/ معاون امداد و نجات هلال احمر: ۳۱ تیم سگ های زنده یاب مشغول جستجو هستند

۱۲:۱۱/ وزیر کشور در جمع خبرنگاران: بیمارستان صحرایی در منطقه زلزله زده برپا شده است

۱۲:۱۰/ هم اکنون زلزله نسبتا شدیدی قصرشیرین را دوباره لرزاند

۱۲:۰۹/ دقایقی پیش زلزله ای به بزرگی ۳/۷ دهم ریشتر کرمانشاه حوالی کامیاران را لرزاند.

۱۲:۰۷/ تخریب بخشی از پادگان قره بلاغ شهرستان سرپل ذهاب در پی زلزله شب گذشته/ بهداری و دژبانی این پادگان تخریب شد که ۴ سرباز در این پادگان جان باختند.

۱۲:۰۵/ ماجد احمدی مدیرکل اداره نوسازی مدارس استان کردستان: مدارس استان کردستان آسیب جدی ندیده‌اند/ ۲ مدرسه شهر مریوان ترک‌خورگی داشتند.

۱۲:۰۳/ معاون اول رییس جمهور در ابتدای جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ضمن عرض تسلیت به خانواده های کشته شدگان زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه، با اشاره به زلزله شب گذشته که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیز کشورمان شد،‌ از بسیج همه دستگاه ها و امکانات کشور برای کمک به آسیب دیدگان این حادثه بسیار تلخ خبر داد.

۱۲:۰۰/ سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور لحظاتی قبل عازم منطقه زلزله زده کرمانشاه شد.

۱۱:۵۸/ «آیت‌الله جنتی» رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی جان باختن تعدادی از هم‌وطنان در حادثه زلزله را تسلیت گفت.

۱۱:۵۵/ رئیس جمهور به منظور بررسی روند امدادرسانی و کمک به زلزله زدگان، فردا به کرمانشاه می رود.

۱۱:۵۴/ مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی با اشاره به اختصاص پنج پرواز فوق‌العاده به فرودگاه‌های مناطق زلزله‌زده از برخورد جدی با هرگونه گرانفروشی بلیت هواپیما در مسیرهای منتهی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد.

۱۱:۵۳/ مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه: بر اثر زلزله شب گذشته ۵ اثر تاریخی در ۳ شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و دالاهو آسیب دیده‌اند و سرکشی‌ها به سایر آثار تاریخی برای تخمین درصد آسیب‌های واردشده ادامه دارد.

کاروانسرای شاه عباسی، عمارت خسرو و چهارقاپی در شهرستان قصر شیرین، قلعه یزدگرد در شهرستان دالاهو و زیج منیژه در سرپل ذهاب، جزو آثاری هستند که آسیب دیده‌اند.

۱۱:۵۱/ مدیرعامل آبفا شهری استان کرمانشاه از شکستگی در شبکه توزیع و خطوط انتقال آب مناطق زلزله‌زده استان خبر داد/اکنون بخشی از آب شرب سرپل ذهاب وصل شده است.

۱۱:۵۰/ سلیمان محبی مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه: در بعضی مناطق تخریب ۱۰۰ درصدی مدارس اتفاق افتاده است. حتی تلفات جانی هم از دانش‌آموزان و کارکنان مدارس این مناطق داشتیم.

۱۱:۴۹/ مدیر کل نوسازی کرمانشاه: ۱۱ تیم فنی از مهندسان نوسازی به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

۱۱:۴۸/ سعید هژبری مدیرکل نوسازی مدارس استان: گزارشی مبنی بر آسیب کلی به مدارس به دست ما نرسیده است. چند مورد آسیب‌های جزئی مثل ترک خوردن دیوار یا ریزش نمای ساختمان مدارس گزارش شده است.

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان: تخریب ۱۰۰ درصدی در مناطق زلزله زده نداشتیم اما آسیب‌ به برخی مدارس خصوصاً در شهرستان مریوان وارد شده است.

۱۱:۴۶/ وزارت بهداشت عراق اعلام کرد: تلفات زلزله اخیر ۵۴۳ کشته و زخمی تاکنون بوده است

۱۱:۴۵/ سازمان پزشکی قانونی اعلام کرده تعداد کشته‌های زلزله به ۳۲۸ نفر رسیده است که در کرمانشاه ۱۰ نفر، اسلام آباد ۲۲ نفر، کرند غرب ۱۴ نفر، سرپل ذهاب ۲۳۶ نفر، قصر شیرین ۲۸ نفر، ثلالث باباجانی ۱۵ نفر و جوانرود ۳ نفر فوت کرده اند.

۱۱:۴۰/ دکتر روحانی با ابراز همدردی با همه آسیب دیدگان و داغدیدگان حادثه زلزله در استانهای غربی کشور: دولت با تمام امکانات در کنار آسیب دیدگان خواهد بود/ تمام دستگاههای مسئول و امدادی در این استانها و استان های همجوار، به امدادرسانی، اسکان مناسب و تامین نیازهای آسیب دیدگان اقدام کنند.

۱۱:۳۹/ دقایقی قبل در شهر سر پل ذهاب با کمک سگ های زنده یاب یک زن از زیر آوار زنده خارج شد

۱۱:۳۷/ سعیدی سخنگوی سازمان مدیرت بحران کشور از افزایش تعداد بالگردها به محل زلزله خبر داد و گفت: ۱۹ بالگرد صبح امروز به محل زلزله اعزام شده بود اما طبق آخرین آمار، ۲۱ بالگرد، ۳ هواپیما و ۱۴۰ آمبولانس به منطقه فرستاده شده و سگ‌های زنده‌یاب نیز به منطقه اعزام شدند

۱۱:۳۵/ وزیر کار ضمن عرض تسلیت به بازماندگان زلزله اعلام کرد: تمام دستگاه های ذیربط وزارت در استان کرمانشاه و استان های همجوار، با تمام امکانات در خدمات رسانی و امداد رسانی به بازماندگان بسیج شوند.

۱۱:۳۲/ بازگشت نرخ چارتری بلیت های هواپیما/  پس از انتشار تصویری از قیمت نجومی بلیت تهران به کرمانشاه سایتهای پروازی قیمتها را به روال معمول بازگرداندند.

۱۱:۳۰/ دبیرکل جمعیت هلال احمر اعلام کرد: ۳۰۰ نیروی هلال احمر در حال آواربرداری در مناطق زلزله زده هستند و نیروها هم اکنون در حال تحویل یک هزار دستگاه چادر هستند و هفت هزار دستگاه چادر نیز تا پایان شب میان زلزله زدگان توزیع خواهد شد.

۱۱:۲۸/ آیت الله آملی لاریجانی در ابتدای جلسه مسئولان عالی قضایی: خبر زلزله غرب کشور که طی آن عده زیادی از هموطنان عزیز ما جان خود را از دست دادند و عده زیادی نیز مصدوم و مجروح شدند، بسیار تأسف انگیز بود.

مسئولان کشوری و استانی باید از تمام توان خود برای کمک رسانی به مجروحان و درمان حادثه دیدگان استفاده کنند. مساله اصلی در کمک رسانی به مصدومان، توجه به مجروحانی است که احتمال زنده بودن آنها در زیر آوار وجود دارد و جبران خسارت مالی در مرحله بعدی اهمیت است که دولت به این مساله رسیدگی خواهد کرد‎.

۱۱:۲۶/ آیت‌الله مکارم شیرازى در پیامی ضمن تسلیت درگذشت جمعی از هموطنان در زلزله غرب کشور، استفاده از یک سوم سهم مبارک امام برای امدادرسانی و کمک کردن به آسیب دیدگان این حادثه را مجاز دانست.

۱۱:۲۵/ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اسکان موقت، توزیع چادر و ‌آب آشامیدنی انجام شده اما هنوز نیازها برطرف نشده و در برخی مناطق قطعی آب و برق وجود دارد که وزارت نیرو در حال برقراری آن است.

۱۱:۲۴/ قابل توجه خانواده های نگرانی که در کرمانشاه دانشجو دارند: هیچ کدام از خوابگاه های دانشگاهی خسارت ندیده است.

۱۱:۲۳/ معاون وزیر نفت: روند گاز رسانی پس از اطمینان از سلامت شبکه و تامین امنیت مردم تا عصر امروز به روال عادی باز می‌گردد.

۱۱:۲۲/ سرپرست اورژانس کشور با اشاره به جزئیات امدادرسانی به حادثه دیدگان زمین لرزه در غرب کشور اظهار داشت: در حال حاضر از لحاظ امنیتی نیاز به حمایت دستگاه‌هایی همچون نیروی انتظامی داریم و متاسفانه حضور ناجا در این عرصه کمرنگ است.

۱۱:۲۰/ به دستور رییس جمهور، وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس جمعیت هلال احمر به همراهی تیمی از نهاد ریاست جمهوری، عازم مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه شدند.

۱۱:۱۸/ سخنگوی وزارت بهداشت: تاکنون ۵ هزار و ۳۴۶ نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به دلیل وقوع زلزله پذیرش شده‌اند و در حال حاضر ۷۱۷ نفر بستری و ۴۰۰ نفر ترخیص شده‌اند.

۱۱:۱۷/ حضور وزیر کشور در مراسم تکریم و معارفه استاندار چهارمحال بختیاری لغو شد. رحمانى فضلی برای مدیریت میدانی عازم کرمانشاه مى‌شود.

۱۱:۱۶/ مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کرمانشاه: اکیپ های زیادی به مناطق زلزله زده اعزام شده که امیدواریم با رفع کدورت آب سرآب‌ها بتوانیم تا ۴۸ ساعت آینده آب شهرهای زلزله زده را دوباره وصل کنیم.

۱۱:۱۵/ معاون فناوری بانک مرکزی اعلام کرد در جریان زلزله اخیر در مناطق غربی کشور تیم‌های فوق العاده تجهیز شده‌اند تا هیچ‌گونه قطعی خدمات بانکی در مناطق آسیب زده وجود نداشته باشد.

۱۱:۱۴/ مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام: در حال بازدید از مجتمع‌های آموزشی استان هستیم و خوشبختانه گزارشی مبنی بر آسیب کلی به مدارس به دست ما نرسیده است. چند مورد آسیب‌های جزئی مثل ترک خوردن دیوار یا ریزش نمای ساختمان مدارس گزارش شده است.

۱۱:۱۰/ رییس جمهور در گفت و گو با وزیر نیرو ضمن بررسی و اخذ گزارش از وضعیت تامین آب و برق مناطق زلزله زده، دستورات لازم را برای اولویت بخشیدن به تامین سریع نیازهای این مناطق صادر کرد.

۱۱:۰۸/ برقراری‌ پروازهای فرودگاه‌های کرمانشاه و سنندج/زلزله آسیبی به زیرساخت‌های فرودگاه‌ها در غرب کشور نزد‌

۱۱:۰۶/ سردار امان اللهی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اعلام کرد: هر گونه اسباب کشی ممنوع بوده و در صورت نیاز باید از کلانتری محل مجوز کسب شود.

۱۱/۰۵ معاون درمان وزارت بهداشت:سه کامیون حامل دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی از لرستان، کردستان و همدان به کرمانشاه شده است.

۱۱:۰۳/ مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر با بیان اینکه تا پایان امروز مشکلات شبکه حیاتی برق در سرپل ذهاب مرتفع می‌شود، گفت: تاکنون نصف خاموشی‌ها برطرف شده است.

۱۱:۰۱/ تاکنون ۱۰۰ پرستار، هشت جراح عمومی، هشت متخصص طب اورژانس و ۶ ارتوپد برای ارائه خدمات به مردم مناطق آسیب دیده اعزام شده‌اند. در تهران نیز ۶۰۰ تخت بیمارستانی آماده ارائه خدمات درمانی به زلزله زدگان شده است.

۱۱:۰۰/ فرماندهان ارشد ارتش و سپاه در مناطق زلزله زده غرب کشور حضور یافتند.

۱۰:۵۹/ فرماندار سر‌پل‌ذهاب از آغاز کار آواربرداری در سرپل‌ذهاب خبر داد.

۱۰:۵۴/ به دستور رییس جمهور، وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس جمعیت هلال احمر به همراهی تیمی از نهاد ریاست جمهوری، عازم مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه شدند.

۱۰:۵۳/ در پی زلزله غرب کشور، به پایگاه‌های هوایی شهید دوران شیراز، وحدتی دزفول، شهید لشگری مهرآباد و شهید نوژه همدان برای اعزام هواپیماهای ترابری C130 جهت انتقال مجروحین، کمک‌های مردمی و … آماده باش کامل داده شده است.

۱۰:۳۸/ مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برقراری مستمری بازماندگان بیمه شدگان متوفی و همچنین برقراری کمک هزینه ایام بیماری برای حادثه دیدگان را از وظایف مهم واحدهای بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی برشمرده و دستور تسریع در انجام این تعهد سازمان تأمین اجتماعی در قبال ذی نفعان را صادر کرد.

۱۰:۳۲/ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیمارستان سرپل ذهاب عملا تخریب شده و در حال حاضر کمبود شدید دارو، سرم، تخت و تجهیزات در استان وجود دارد.

۱۰:۲۴/ سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد: آماده‌باش استان‌های معین در مناطق زلزله‌زده/ اعزام ۳ فروند هواپیما و ۱۹بالگرد برای جابجایی مصدومان

۱۰:۰۶/ سخنگوی ناجا از آمادگی پلیس برای ارائه هرگونه خدمات انتظامی و امنیتی، ترافیکی و همچنین اعزام دو گردان نیرو و چند فروند بالگرد به مناطق زلزله زده خبر داد.

۰۹:۵۹/ رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا از ترافیک فوق‌سنگین در کرند غرب به قصرشیرین و دالاهو به سرپل‌ذهاب و همچنین انسداد محورهای فرعی و روستایی مریوان، قصرشیرین و سرپل‌ذهاب خبر داد.

۰۹:۵۲/ سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۱۴۰ دستگاه آمبولانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در منطقه مستقر هستند و تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده برای تعیین میزان خسارت اعزام شدند.

۰۹:۴۵/ سخنگوی اورژانس کشور: آمار مصدمین زلزله شب گذشته در غرب کشور، تا این لحظه ۲۵۰۴ نفر است.

۰۹:۰۰/ معاون اول رییس جمهور در تماس های تلفنی جداگانه با استانداران کرمانشاه، کردستان و ایلام ضمن اطلاع از آخرین میزان خسارات ناشی از زلزله شب گذشته، بر ضرورت بسیج تمام امکانات استان برای رسیدگی فوری به آسیب دیدگان و جبران خسارات تاکید کرد

۰۸:۵۹/ سازمان انتقال خون ایران از تمامی دارندگان گروه خونی- O (او منفی) دعوت کرد برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند

۰۸:۵۵/ رئیس سازمان امداد و نجات: ۷۰ هزار نفر از جمعیت کرمانشاه به اسکان اضطراری نیاز دارند.

۰۸:۴۵/ پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: تاکنون ۲۰۷ جسد توسط پزشکی قانونی استان کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است.

۰۸:۳۳/ سردار شریف سخنگوی سپاه: یگان های پیاده نیروی زمینی سپاه به همراه بسیجیان بومی برای امداد رسانی به زلزله زدگان از ساعات اولیه در منطقه حضور دارند/ هماهنگی با واحد های مهندسی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در منطقه به منظور کمک به باز شدن محورهای مواصلاتی صورت گرفته است.

۰۸:۳۱/ رئیس ستاد مدیریت بحران: حدود ۱۵۰ نفر جان باخته اند. ارتش بسیج، سپاه و نیروی انتظامی و سایر دستگاه های اجرایی در حال کمک رسانی به حادثه دیدگان هستند.

۰۸:۳۱/ لحظاتی پیش زلزله‌ای به بزرگی ۴٫۷ دهم ریشتر  استان کرمانشاه – حوالی سرپل ذهاب را لرزاند.

۰۸:۳۰/ عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور: برغم زلزله شدیدی که در غرب کشور به وقوع پیوسته است، همه فرودگاه های غربی کشور باز و عملیاتی هستند.

۰۸:۲۹/ سخنگوی پلیس از اعزام ۲ گردان نیرو مشتمل از تیمهای پلیسهای تخصصی و چند بالگرد بهمراه امکانات وتجهیزات لازم از تهران به محل زلزله در شب گذشته خبرداد.

۰۸:۲۶/ لحظاتی پیش جلسه ویژه رئیس جمهور با وزرای مسئول و دستگاهای امدادی در مورد امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاه آغاز شد.

۰۸:۲۵/ بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استان، پرسنل کلیه دستگاه‌های دولتی و خدماتی در روز دوشنبه ۲۲ آبان ماه لازم است در محل کار حاضر باشند و تنها دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی تعطیل هستند.
در پی وقوع زمین لرزه شب گذشته، مدارس و دانشگاه‌های استان امروز تعطیل است.

۰۸:۱۵/ سرپرست سازمان اورژانس کشور که هم اکنون در سرپل ذهاب حضور دارد آخرین آمار مصدومین را تا این لحظه ۱۶۸۳ نفر اعلام کرد

۰۸:۱۰/ به دستور وزیر بهداشت،  قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت به منظور نظارت بر خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده، عازم کرمانشاه شد

۰۷:۵۵/ سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص): پس از وقوع زلزله نیروها و ماشین آلات کارگاه های مستقر در استان های ایلام و کرمانشاه به مناطق زلزله زده گسیل شدند و هم اکنون در حال امدادرسانی و آواربرداری هستند.

۰۷:۴۹/ به دستور امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش همه امکانات و نیروهای ارتش در خدمت آسیب دیدگان زلزله قرار گرفت.

۰۷:۴۴/ کولیوند سرپرست اورژانس کشور: بیمارستان  سرپل ذهاب قابل استفاده نیست، لحظه به لحظه بر ورود مصدومان به بیمارستان افزوده می شود و اورژانس  مجروحان را به سایر درمانگاه ها انتقال می دهند.

۰۷:۴۳/ رییس پلیس راه استان کرمانشاه: در محور دالاهو- سرپل ذهاب بر روی جاده سنگ وجود دارد رانندگان ضمن رعایت احتیاط کامل احتمال انحراف به چپ خودرو وجود دارد

۰۷:۴۲/ معاون سازمان مدیریت بحران کشور: مردم مناطق زلزله زده از ورود به ساختمان های آسیب دیده و  بدون استحکام خودداری کنند.

۰۷:۴۰/ هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در ایران جان باختن شماری از هموطنانمان در زمین‌لرزه شب گذشته را به دولت و مردم ایران تسلیت گفت.

پوتین رییس جمهور روسیه ، جان باختن شماری از هم وطنانمان در حادثه زلزله غرب کشور را به رییس جمهوری تسلیت گفت

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *