اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

موگرینی: موضوعات موشکی ایران خارج از برجام است

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه تاکید کرد که مسائل موشکی و منطقه ای ایران خارج از توافق هسته ای (برجام) هستند و مذاکره مجدد درباره برجام ممکن نیست .

بازخبر /فدریکا موگرینی پیش از نشست وزیران دفاع سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل گفت: در سفر به آمریکا درباره موضوع توافق هسته ای ایران با دوستانمان در واشنگتن گفت وگو کردم و اطمینان دارم که خواهیم توانست توافق هسته ای را حفظ کنیم.
موگرینی خاطرنشان کرد در واشنگتن درباره رویکرد مشترک با آمریکا در خصوص کره شمالی هم مذاکره کرده است و از نظر اتحادیه اروپا تحریمها وسیله ای برای آغاز مذاکرات دیپلماتیک است و این مساله هم تاکیدی بر اهمیت حفظ برجام است.

یکی از خبرنگاران از موگرینی سوال کرد: پس از دیدارهای این هفته شما در واشنگتن ، آیا در اتحادیه اروپا آمادگی برای افزایش فشار علیه ایران بطور مستقیم در ارتباط با مساله موشکی یا مسائل منطقه ای وجود دارد؟
موگرینی در پاسخ گفت: ما در اتحادیه اروپا نگرانی درباره برنامه موشکی بالستیک و برخی سیاست های منطقه ای از جمله در ارتباط با مناقشه های سوریه و یمن داریم اما (در واشنگتن) روشن ساختیم که این موضوعات باید خارج از توافق هسته ای رسیدگی شوند .

وی افزود: برای ما مساله مهم این است که توافق هسته ای به همین شکلی که هست حفظ شود و از دیدگاه ما مذاکره مجدد ممکن نیست. ما نباید توافقی را که موفق بوده است تغییر دهیم.
موگرینی گفت: ما خارج از چهارچوب توافق هسته ای ، همین الان هم به این موضوعات می پردازیم و اتحادیه اروپا برخی تحریم های غیر هسته ای را حفظ کرده است و ما آماده ایم که به سایر موضوعات بپردازیم اما به شیوه ای جداگانه و مساله مهم حفظ برجام توسط همه طرفها از جمله ایران است.

وی خاطرنشان کرد: من در واشنگتن همچنین با یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی دیدار کردم و او نیز تاکید کرد که آژانس دسترسی های کاملی دارد و ما به استقلال و دانش فنی آژانس برای نظارت دقیق و تضمین اجرای دقیق تعهدات هسته ای ایران اطمینان داریم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *