اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

توسعه اقتصاد دریا محور در اولویت است

حسین هاشمی تختی در سومین جشنواره ملی، دریا مسیر پیشرفت بیان کرد: از دستندرکاران این جشنواره تشکر میکنم لذا دریا یک نعمت الهی است و باید بیشتر به آن توجه کرد.

بازخبر / نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی افزود : خالی از لطف نیست به نکته ای مهم اشاره کنم ؛ که در قرآن کریم چهل و یک مرتبه نام دریا برده شده است، لذا روانشناسان هم برای افرادی که افسردگی دارند را استفاده از دریا پیشنهاد میکنند.

وی ادامه داد مقام معظم رهبری نیز نگاه ویژه ای به موضوعات دریا محور دارند چه به لحاظ نظامی و دفاعی و چه اقتصادی، ایشان خواهان پیشرفت بیشتر کشور در این موضوع مهم هستند.

دکتر حسین هاشمی تختی خاطرنشان کرد : محققین معتقد هستند در آینده مشکلات بزرگی در عرصه آب خواهیم داشت. لذا در استان استان هرمزگان برای اولین بار در کشور توانسته ایم یک میلیون مترمکعب آب دریا را شیرین کنیم ، البته لازم به ذکر است حفظ و حراست از دریا هم بسیار مهم است و نباید به آبزیان آسیبی برسانیم.

هاشمی تختی اظهار داشت حدود ۵۸۰۰ کیلومتر در ایران ساحل وجود دارد که این مهم بستر فوق العاده ای است برای توسعه اقتصاد دریا محور ، لذا همه باید دست در دست هم دهیم و از این نعمت خدادادی استفاده لازم را ببریم.

وی همچنین ادامه داد : باید فضایی را فراهم شود که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در بحث دریا در کشور بیشتر شود ، همچنین ؛ دانشگاه و صنعت باید همسو شوند تا باعث توسعه و پیشرفت در اقتصاد دریا محور شود.

هاشمی تختی افزود : گمرک باید همکاری بیشتری کند که کشتی های باری زیاد در صف تخلیه و بارگیری زیاد معطل نشوند. چرا که اگر زیاد معطلی طولانی شود کشور باید جریمه پرداخت کند.

وی در پایان در خصوص صنعت کشتی سازی در استان هرمزگان بیان کرد : کشور ایران دارای شرکت کشتی سازی و کشتی رانی می باشد، شرکت فراساحل شرکت بزرگیست ولی مشکلات مالی باعث وجود مشکلاتی در این شرکت شده است، چرا که مشتریان سفارشهایشان را به شرکت‌های خارجی محول میکنند. لذا بنده پیشنهاد میکنم ؛
مشتریان حداالمقدرو بخشی از سفارشهایشان را به این شرکت باید بدهند که چرخهای تولید صنایع دریایی کشور هم به چرخش دربیاید.

 

 

 

 

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *