ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
آغاز عملیات پاکسازی و جمع‌آوری قلیان در بندرعباس؛

یک مسئول: بساطی‌های قلیان تهدید بسیار جدی برای سلامت جامعه هستند

رئیس مرکز بهداشت بندرعباس از آغاز عملیات پاکسازی و جمع‌آوری قلیان در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام با هماهنگی مسئولان قضایی و انتظامی انجام می‌شود.

بازخبر /  منطقه خلیج‌فارس، دکتر عبدالجبار ذاکری با اعلام این خبر اظهار کرد: تعدادی از سفره‌خانه‌های سنتی و پارک‌های سطح شهر که یکی از مکان‌های مناسب برای تفریح جوانان و اوقات فراغت خانواده‌ها به شمار می‌روند، با وجود بساطی‌های قلیان به محیطی نا امن تبدیل‌شده که تهدید بسیار جدی برای سلامت جامعه محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: مراکزی که به اخطارهای قبلی جهت جمع‌آوری ادوات قلیان و عرضه آن توجه نداشته‌اند، در چارچوب قانون پلمب و جهت اعمال مجازات قضایی به دادسرا معرفی می‌شوند.

ذاکری تصریح کرد: موضوع قلیان یکی از محورهای اصلی موردتوجه بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت بندرعباس قرار دارد و در همین راستا نیز نظارت‌ها و برخورد با مراکز عرضه قلیان در چارچوب قانون تشدید شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: به تمام مراکز عرضه مواد دخانی اعلام می‌شود که نسبت به جمع‌آوری ادوات قلیان اقدام و از عرضه آن در محل کسب خود خودداری کنند تا مجازات اعمال‌شده در قانون شامل آن‌ها نشود.

وی اضافه کرد: یکی از معضل‌ها در شهر بندرعباس هم چون برخی دیگر از شهرها، عرضه قلیان در مراکز تفریحی، سفره‌خانه‌ها، رستوران‌ها و در نوار ساحلی این شهر است که دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همواره تأکید بسیاری برای برخورد با این مسئله با همکاری دیگر ارگان‌های مرتبط از جمله شهرداری و نیروی انتظامی دارد.

ذاکری در پایان گفت: در دو سال اخیر اقدام‌های خوبی در این راستا انجام‌شده و عرضه قلیان تا حدودی کاهش‌یافته  اما این معضل بهداشتی همچنان در بندرعباس وجود دارد و بهداشت محیط بندرعباس این بار با جدیت بیشتری برای برخورد با مراکز عرضه این‌گونه مواد دخانی با همکاری مسئولان قضایی و انتظامی واردشده است.

 

 

 

ایسنا/

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *