اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال

پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی زیر تیغ AFC/ تقابل دایی با برانکو و گل‌محمدی با قلعه‌نویی

هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال روز سه‌شنبه در حالی آغاز می شود که تیم‌های پرهوادار استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی زیر تیغ AFC برای حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند.

بازخبر / هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال در روز سه شنبه آغاز می شود. روزی که دو تیم استقلال و پرسپولیس در تهران به مصاف حریفان خود می‌روند. در این روز احتمال دارد پرسپولیس یا پیکان به صدر جدول برگردند. البته مهم‌ترین اتفاقی که همه فوتبالدوستان امروز اخبارش را دنبال می‌کنند وضعیت حضور استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیاست. این سه تیم به دلیل وضعیت بدهی‌های کلانشان زیر تیغ حذف قرار دارند.

نگاهی به بازی ها  هفته یازدهم می‌اندازیم:

پدیده – فولاد خوزستان؛ نبرد برای چهارم شدن

هر دو تیم در سه بازی اخر خود پیروز نشده اند و همین مساله باعث افزایش حساسیت بیشتر این مسابقه می شود. دو تیم ۱۶ امتیازی در رده های چهارم و پنجم قرار دارند. برنده این بازی چهارمی خود را تثبیت می کند. پدیده بعد از پرسپولیس قویترین خط حمله لیگ را دارد و فولاد خوزستان هم یکی از خطوط دفاعی مستحکم لیگ را دارد. تقابل سیروس پورموسوی و رضا مهاجری سرمربیان جوان و با انگیزه دو تیم هم از نظر فوتبالی جذاب است.

سایپا- پرسپولیس؛ پرسپولیس دایی را هفت تایی می‌کند؟

شاگردان علی دایی ۶ هفته است که نبرده اند البته بازیکنان، مدیران و مربیان سایپا مدعی هستند که اشتباه های داوری در روند نتیجه گیری ها آنها تاثیرگذار بوده است. عیار سایپا در بازی با پرسپولیس مشخص خواهد شد اینکه نارنجی پوشان تهرانی واقعا خوب بازی می کنند و بد نتیجه می گیرند یا شرایط به گونه ای دیگر است! پرسپولیس دربی را برده و به طور طبیعی باید با روحیه مضاعف در این بازی به میدان بیاید اما تجربه نشان داده که فاتحان دربی در بازی بعدی به مشکل برمی خورند. باید دید علی دایی در تقابل با تیم سابقش می تواند طلسم ناکامی هایش را تمام کند و یا این پرسپولیس است که با سومین برد متوالی به صدر جدول بر می گردد و تیم دایی را برای هفتمین هفته متوالی ناکام می‌گذارد. پرسپولیس در این بازی مهدی طارمی و فرشاد احمدزاده را ندارد. از سویی دیگر محمد عباس زاده مهاجم سابق پرسپولیس می خواهد توانایی هایش را به رخ برانکو و پرسپولیسی ها بکشد. برانکو هم می‌خواهد پرسپولیس را به صدر جدول برگرداند. پرسپولیس هم زیر تیغ AFC قرار دارد و شاید از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شود.

تراکتورسازی تبریز- ذوب آهن؛ بازگشت قلعه‌نویی به تبریز و تقابل یحیی با ذوب

بازگشت امیر قلعه نویی به تبریز و تقابلش با تراکتورسازی به اندازه کافی جذاب خواهد بود. ذوب آهن هفته گذشته مقابل پارس جنوبی سنگین ترین شکست ده سال اخیر خود را در اصفهان تجربه کرد و اکنون شاگردان قلعه نویی برای جبران باید از سد تراکتورسازی عبور کنند. سبزپوشان اصفهانی در صورت پیروزی در این بازی حداکثر تا رده ششم بالا می آیند. تراکتورسازی هم می خواهد خود را از رده یازدهم جدول جدا کند. پاشنه آشیل قرمزپوشان تبریزی درون دروازه است. ذوب آهن ۴ هفته است که پیروز نشده و قلعه نویی می خواهد نوار ناکامی تیمش را قطع کند. البته یحیی گل محمدی و مجتبی حسینی دستیارش هر دو به خوبی ذوب آهن را می‌شناسند و زمانی سرمربی این تیم بوده‌اند.

سپاهان – پیکان؛ بازگشت پیکان به صدر؟

پیکان ۶ برد متوالی داشته است و شاگردان جلالی می خواهند به روند شکست ناپذیری شان ادامه بدهند. بخصوص اینکه شایعه شده در صورت حذف استقلال و پرسپولیس این تیم پیکان است که آسیایی خواهد شد. البته سپاهان هم شانس آسیایی شدن به همین روش را دارد. با این حال زرد پوشان اصفهانی نتایج شان مدام سینوسی بوده و پرنوسان ظاهر شده اند. اگر پیکان در این بازی پیروز شود و پرسپولیس مقابل سایپا متوقف شود شاگردان جلالی به صدر جدول می‌رسند.

استقلال – نفت تهران؛ دو تیم آسیایی زیر تیغ AFC

دو تیم آسیایی که احتمال دارد به دلیل بدهی ها و شرایط مالکیتی باشگاه نتوانند در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده حاضر شوند. استقلال با وجود باخت در دربی مورد تشویق هوادارانش قرار گرفت و اکنون شفر باید قدر دان این حمایت خالصانه باشدو استقلال را به یک پیروزی برساند تا هم تیمش را از ته جدول جدا کند و هم بتواند به هواداران ثابت کند که استقلال تغییر کرده است. حمید درخشان سرمربی پرسپولیسی نفت هم مقابل استقلال خوب نتیجه می گیرد و روش بردن استقلال را بلد است. نبرد دو تیم در جدول لیگ حساس است اما قطعا مدیران دو باشگاه قبل از اینکه نگران نتیجه این بازی باشند نگران امروز ظهر( ساعت ۱۲) هستند تا ببیند که می‌توانند در لیگ قهرمانان فصل آینده حضور داشته باشند یا باید وداعی تلخ با آسیا بکنند.

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته یازدهم لیگ برتر:

سه شنبه ۹ آبان ۹۶‏
* استقلال تهران – نفت تهران- ورزشگاه آزادی تهران- ساعت ۱۷:۴۵‏
داور: وحید کاظمی کمک‌ها: بابک داوری – مهدی الوندی داور چهارم: کمیل غلامی  ناظر: زاهد بحرینی

* پدیده خراسان – فولاد خوزستان- ورزشگاه متعاقبأ اعلام می شود- ساعت ۱۴:۴۵‏
داور: جواد رحیم زاده کمک‌ها: هادی طوسی – امیرمحمد داودزاده داور چهارم: احمد موسوی ناظر: ایرج نظری

* تراکتورسازی تبریز – ذوب آهن- ورزشگاه یادگار امام تبریز- ساعت ۱۵:۳۰‏
داور: کوپال ناظمی کمک‌ها: تورج عیوض محمدی – محمدرضا مدیرروستا داور چهارم: سعاد وفاپیشه ناظر: ابراهیم میرزابیگی

* فولاد مبارکه سپاهان- پیکان تهران – ورزشگاه نقش جهان اصفهان – ساعت ۱۶:۴۵‏
داور: رضا عادل کمک‌ها: رضا سخندان – جعفر مهاجر داور چهارم: حسین زمانی ناظر: محمدرضا فلاح

* سایپا تهران – پرسپولیس- ورزشگاه تختی تهران- ساعت ۱۵‏
داور: محمدحسین زاهدی فرد کمک‌ها: سعید قاسمی – سجاد طوری داور چهارم: علی بای ناظر: حسین عسگری

پنجشنبه ۱۱ آبان ۹۶‏
* پارس جنوبی جم – سپیدرود – ورزشگاه تختی جم بوشهر- ساعت ۱۵:۳۰‏
داور: علی صفایی کمک‌ها: علی میرزابیگی – مهدی شفیعی داور چهارم: پیمان فرخی مهر ناظر: عبود سنگاشکن

* استقلال خوزستان – سیاه جامگان- ورزشگاه غدیراهواز- ساعت ۱۷‏
داور: سعید رحیمی مقدم کمک‌ها: رحیم شاهین – یعقوب حجتی داور چهارم: جواد محمدی ناظر: ابوطالب طاهریان

جمعه ۱۲ آبان ۹۶‏
* صنعت نفت آبادان- گسترش فولاد تبریز – ورزشگاه تختی آبادان – ساعت ۱۷‏
داور: مهدی مرجان زاده کمک‌ها: جلیل شعرانی – فرهاد مروجی داور چهارم: احمد محمدی ناظر: بهرام مهرپیما

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *