چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب
رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان:

بیش از ۱۰۰ اختراع در پارک علم و فناوری هرمزگان ثبت شد

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان از ثبت بیش از ۱۰۰ اختراع در استان خبرداد و گفت: با راه‌اندازی دفتر مالکیت فکری و ثبت اختراع سرعت کار نیز افزایش یافته است.

بازخبر بندرعباس، وبه نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری هرمزگان، علی فتی ارتقای ۲۸ رتبه‌ای جایگاه ایران در شاخص جهانی نوآوری را حاصل توجه ویژه دولت به این مهم دانست و اظهار داشت: کسب این رتبه نشان می‌دهد حرکت توسعه‌ای کشور با سرعت فزاینده در حال رشد است و امید است این حرکت بتواند نقش تاثیرگذاری در اقتصاد کشور و هرمزگان ایفا کند.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان به وضعیت استان هرمزگان در توجه به نوآوری اشاره‌کرد و گفت: پارک علم و فناوری هرمزگان به عنوان مجموعه‌ای که بیشترین توان خود را در زمینه نوآوری و فناوری گذاشته و توانسته با همراهی دولت قدم‌های مهمی بردارد.

وی در تشریح اقدامات انجام شده پارک علم و فناوری در دولت یازدهم تصریح‌کرد: برای تسریع در روند کار و خدمات رسانی دو مرکز رشد راه‌اندازی شد که تاکنون ۱۱۵ شرکت و واحد فناور در این مراکز پذیرش شده‌اند.

فتی ادامه داد: در این مدت بیش از ۱۰۰ اختراع نیز ثبت شده که با راه‌اندازی دفتر مالکیت فکری و ثبت اختراع سرعت کار نیز افزایش یافته است.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان، توانمندسازی واحدهای فناور را از جمله اقدامات پارک هرمزگان دانست و افزود: در این مدت ۸ واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان با تولید و فروش محصول به خود اتکایی رسیده‌اند.

وی فروش حاصل از این فناوری‌ها را ۸۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال عنوان‌کرد و گفت: ۵۰ هزار دلار نیز از صادرات محصول دانش بنیان به دست آمده‌ است.

فتی اضافه‌کرد: پارک علم و فناوری هرمزگان با وجود بودجه ناچیز ۴۰ درصد از اعتبارات خود را صرف ارائه تسهیلات به واحدهای فناور کرده که ۴۴ واحد به ارزش ریالی ۱۱ میلیارد و ۵۷۵ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره دریافت کرده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان به برگزاری رویدادهای کارآفرینی از جمله استارتاپ ویکند و ایده‌شو اشاره‌کرد و گفت: برگزاری این رویدادها می‌تواند زمینه را برای گسترش نوآوری و فناوری فراهم آورد.

 

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *