اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

سنگ‌اندازی یا اعمال سلیقه برای اعزام سنگ‌نوردان به مسابقات برون مرزی

فدراسیون کوهنوردی در شرایطی ملی‌پوشان خود را به مسابقات مختلف اعزام می‌کند که برخی از ملی‌پوشان معتقدند این فدراسیون با سنگ‌اندازی‌های خود و براساس سلیقه تعداد محدودی از ملی‌پوشان را به مسابقات اعزام می‌کنند.

بازخبر /  پس از حضور رشته سنگ‌نوردی در بازی‌های المپیک توکیو نگاه‌ها به این رشته تغیر زیادی کرده است. کشورهای دنیا سرمایه‌گذاری‌های ویژه‌ای را در این رشته داشته‌اند و سالانه شاهد برگزاری مسابقات زیادی در رشته سنگ‌نوردی در قالب رقابت‌های ورلد کاپ، جهانی و آسیایی هستیم. مسابقاتی که چندی پیش قهرمانی آسیایی‌اش در تهران برگزار شد. رقابت‌های سنگ‌نوردی تهران در شرایطی برپا شد که مسئولان برگزار کننده این رقابت‌ها رضایت کاملی از میزبانی خود داشتند. اما در حاشیه این رقابت‌ها برخی از شرکت‌کنندگان گله مند بودند. گله از این بابت که برای مسابقات فراخوانده شدند. پیراهن تیم ملی را نیز پوشیدند و در ترکیب رژه تیم ملی نیز قرار گرفتند اما در فاصله چند ساعت مانده به شروع مسابقات به دلیل بسته شدن سایت مسابقات اسامی همان افراد خط می‌خورد. اتفاقی که باعث شده جاماندگان از مسابقات این تصور برایشان تداعی شود که فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی سلیقه‌ای عمل می‌کند و در چیدمان تیم ملی به اسامی نگاه می‌کنند نه توانایی‌ها!

والدین یکی از ملی‌پوشانی که نام فرزندشان از مسابقات خط خورده بود از شرایط نابرابر بین تیم ملی  ایران و میهمانان خارجی نیز شکایت داشت:«شرکت کنندگان خارجی یک ساعت قبل از شروع مسابقاتشان به محل برگزاری رقابت‌های سنگ نوردی می‌آمدند اما بازیکنان ملی‌پوش ایران ازخزانه بخارایی به محل مسابقات آمده بودند. شرایط خوابگاه ملی‌پوشان ایران بسیار بد بود. سقف خوابگاه ریخته اما کسی توجهی به این موضوع نداشت.»

وی گفت:« سقف خوابگاه ملی پوشان ایران ریخت اما خوشبختانه به کسی آسیبی نرسید. این در حالی است که برای میهمانان خارجی بهترین هتل را تدارک دیدند. البته احترام میهمان واجب است اما نباید از ملی‌پوشان خودمان غافل شویم.»

البته شکایت‌ها تنها در مسابقات تهران محدود نیست. یکی از ملی‌پوشان تیم ملی سنگ نوردی که رکوردهای خوبی را در ماده سرعت به ثبت رسانده است از عدم اعزامش به مسابقات برون مرزی گلایه دارد.

مسابقاتی که فدراسیون از پدر این ملی‌پوش در خواست داشته تا برای اعزام فرزندش به فدراسیون کمک کند و برای هزینه اعزام فدراسیون دست یاری به سوی پدر این قهرمان دراز کرده است.

این در شرایطی است که برخی از ملی پوشان معتقدند اعزام‌ها محدود به چند اسم شده است و فدراسیون به بهانه این که باید در تمامی سه رشته (بلدرینگ،سرطناب و سرعت )  قدرتمند باشند در اعزام‌ها محدودیت‌هایی را ایجاد کرده‌اند. این در حالی است که در میان سنگ‌نوردان کمتر ملی‌پوشی دیده می‌شود که در سه رشته به طور همزمان توانایی بالایی داشته باشند.

در این رابطه پدر یکی از ملی‌پوشان نوجوان می‌گوید:« فرزندم رکوردهای خوبی در مسابقات مختلف به ثبت رساند. در رقابت‌های قهرمانی آسیا سال ۹۵ نیز جزو بهترین‌ها بود اما فدراسیون تاکنون از فرزندم برای اعزام به مسابقات دعوت نکرده است. عدم اعزام فرزندم به مسابقات باعث شده تا روحیه‌اش بهم بریزد. این در شرایطی است که پیشنهاد پرداخت هزینه اعزام فرزندم به مسابقات را از سوی فدراسیون پذیرفتم اما هر بار بهانه‌ای را پیش رویمان گذاشتند. این فدراسیون سلیقه‌ای عمل می‌کند.»

فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در حالی برای اعزام ملی‌پوشان به مسابقات مختلف با کمبود بودجه مواجه است و شاید حتی پیشنهاد همکاری و همیاری را به خانواده‌های ملی‌پوش می‌دهد که در میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا مهر ماه ۹۵ تعداد ۶۲ سگ‌نورد حضور داشتند اما در اعزام تیم به مسابقات قهرمانی جهان سه ملی‌پوش پسر اعزام شدند. اعزامی که با این سوال مطرح است آیا به راستی فدراسیون در اعزام هایش سلیقه را اعمال می‌کند یا حساب جیبش را دارد و یا واقعا هزینه را صرف سنگ‌نوردانی می کند که صاحب عنوان می‌شوند؟ش

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *