آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

طرح موشکی کنگره آمریکا برای دور زدن برجام

مجلس نمایندگان کنگره آمریکا احتمالا در روز پنجشنبه طرح تحریم های تازه ایران در واکنش به برنامه موشک های بالستیک این کشور را به رای می گذارد. عصر روز چهارشنبه اما سه طرح دیگر برای اعمال تحریم هایی بر حزب الله لبنان تصویب شد.

بازخبر /طرح مربوط به برنامه موشکی از دولت ترامپ می خواهد شرکت ها و افرادی که در داخل و خارج از ایران به عنوان تامین کنندگان اصلی نیازهای برنامه موشک های بالستیک این کشور عمل می کنند را شناسایی کند.

این طرح را روسای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان تنظیم کرده اند.

دونالد ترامپ روز ۱۳ اکتبر تصمیم خود را دایر بر خودداری از تایید پایبندی ایران به برجام اعلام کرد و به این ترتیب تصمیم گیری در مورد سرنوشت برجام به کنگره سپرده شد.

با این حال گزارش ها حاکیست که در طرحی که قرار است پنجشنبه به رای گذاشته شود به شرایط اعمال مجدد تحریم هایی که براساس برجام لغو شده، اشاره ای نمی شود.

دولت ترامپ از کنگره خواسته موضع سخت تری در قبال برجام اتخاذ کند که از جمله می تواند شامل مذاکره مجدد درباره برجام یا خروج از آن باشد.

به گزارش بی بی سی، کنگره آمریکا در ماه ژوئیه مجموعه تحریم هایی را علیه ایران، روسیه و کره شمالی تصویب کرده بود که به امضای ترامپ رسید.

فیلم

آن طرح رئیس جمهوری آمریکا را موظف می‌کرد که در ظرف ۹۰ روز، سپاه پاسداران، مقامات، نمایندگان و اشخاص وابسته‌اش در خارج از ایران را تحریم کند.

یکی از طرح هایی که قرار است به رای گذاشته شود (قطعنامه ۱۶۹۸) آن تحریم ها را گسترش می دهد.

این طرح همچنین تحریم های اضافی بر افراد یا نهادهایی که به برنامه موشک های بالستیک ایران کمک می کنند اعمال می کند اما به فعالیت های هسته ای ایران اشاره ای نمی کند.

مجلس نمایندگان بعد از ظهر چهارشنبه سه طرح را برای تحریم گروه حزب الله لبنان با رای شفاهی تصویب کرد.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *