آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

آشوری : هدف نهایی مناطق آزاد باید توسعه اقتصادی باشد/ عدم تحقق انتظارات از مناطق آزاد

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: هدف نهایی مناطق آزاد باید توسعه اقتصادی و منتفع شدن مردم ساکن در پیرامون آن از منافع اقتصادی است.

بازخبر /محمد آشوری پیش از ظهر امروز در نشست با بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور اظهار کرد: یکی از انتظاراتی که از همچنان از مناطق آزاد در کشورمان محقق نشده، اثربخشی بر محیط پیرامون خود در ایجاد رونق اقتصادی است.

وی افزود: فلسفه ایجاد مناطق آزاد در کشورمان ایجاد توسعه اقتصادی در کشور و کمک به رشد سرمایه‌گذاری‌های مطلوب اقتصادی و اجتماعی با توجه به قوانین آسان حاکم بر فعالیت‌‌های اقتصادی در این مناطق بود که در یک بررسی اجمالی از وضعیت کنونی مناطق آزاد شاهد عدم تحقق انتظارات هستیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه دوگانگی در مدیریت و قوانین سازمان منطقه آزاد مشکلات زیادی را برای مردم بوجود آورده است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم که در دولت دوازدهم قدمی اساسی در این زمینه برداشته و این معادله به نفع مردم پایان یابد.

آشوری تصریح کرد: برای ایجاد قوانین تسهیل‌کننده در این زمینه می‌توان از ظرفیت نمایندگان مناطق مرزی نیز به نحو مطلوبی استفاده کرد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی گفت: مناطق آزاد باید به توسعه متوازن برسند و دستاوردهای توسعه‌ای آنها نصیب مردم ساکن در آنها و مردم ساکن در مناطق پیرامونی آنها نیز بشود و ما بتوانیم در یک برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت شاهد رشد معیشت مردم مناطق ساحلی و مرزنشین در کشورمان باشیم.

وی همچنین عنوان داشت: مسأله مالکیت خصوصی اراضی در منطقه آزاد باید با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط حل شود تا تعارضاتی که در این زمینه وجود دارد، رفع و رضایت‌مندی مردم فراهم شود.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *