ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
پاسخ سناتور «کورکر» به حمله «برجامی» ترامپ

سناتور ارشد آمریکایی: رهبران دنیا می‌دانند اظهارات ترامپ نادرست است/او آمریکا را خوار می‌کند

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به ادعای رئیس‌جمهور کشورش که مدعی حمایت او از توافق هسته‌ای ایران شده بود، پاسخ داد.

بازخبر /  «باب کورکر»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا روز سه‌شنبه به حملات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه خودش توئیتر پاسخ داد.

کورکر در گفت‌وگویی با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت: «رئیس‌جمهور [ترامپ] در بسیاری از موضوعات به شدت با حقیقت، مشکل دارد.»

اظهارات «کورکر» اندکی بعد از آن مطرح شد که ترامپ در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «باب کورکر که به رئیس‌جمهور اوباما کمک کرد توافق هسته‌ای ایران را به ما بدهد و نتوانست به نازل‌ترین سمت در [ایالت] تنسی انتخاب شود، حالا مشغول مبارزه با سیاست کاهش مالیات است.»

«ترامپ» همچنین با اشاره به تصمیم چند ماه پیش کورکر برای انصراف از شرکت در دور بعدی انتخابات مجلس سنا به عنوان نامزد ایالت «تنسی» نوشت: «کورکر بعد از اینکه من از او حمایت نکردم، از رقابت در تنسی کنار کشید و حالا هم با هر چیزی که مربوط به ترامپ باشد مخالفت می‌کند.»

ادعای ترامپ درباره حمایت کورکر از برجام در حالی مطرح شده که این سناتور ارشد آمریکایی در زمان رأی‌گیری سال ۲۰۱۵ بر سر تأیید توافق هسته‌ای ایران در کنگره آمریکا از مخالفان سرسخت آن محسوب می‌شد و تمام تلاش خود را برای رأی منفی سناتورها به آن به کار گرفت.

 «کورکر» در مصاحبه با «سی‌ان‌ان» مسائلی که ترامپ در توئیت‌های امروز خود درباره او مطرح کرده را «کاملاً نادرست» خواند و گفت: «درباره توافق هسته‌ای ایران، همه از نقشی که من ایفا کردم آگاهی دارند.»

کورکر در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «متأسفانه فکر می‌کنم رهبران دنیا هم می‌دانند بخش زیادی از حرفهایی که او [ترامپ] می‌زند، نادرست هستند.»

رئیس کمیته روابط خارجی سنا، اضافه کرد: «نمی‌دانم چرا او خودش را تا این سطح پایین می‌آورد و کشورمان را اینگونه خوار می‌کند. مایه تأسف است که کشور ما خودش را در چنین وضعیتی می‌بیند.»

ترامپ در یک توئیت دیگر درباره کورکر امروز نوشت: «سناتور کورکر، رئیس بی‌صلاحیت کمیته روابط خارجی مجلس سنا است و ببینید که آمریکا تا چه اندازه ضعیف عمل کرده است. او کوچکترین درکی از اینکه دنیا چطور خنده‌کنان از ما بهر‌ه‌کشی می‌کرد، ندارد. آدم‌هایی مثل باب کورکر حقیر، آمریکا را به عقب رانده‌اند. حالا ما داریم رو به جلو حرکت می‌کنیم.»

«کورکر» در پاسخ به اینکه آیا از بابت حمایت از ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری پشیمان است: «اجازه بدهید از موضوع رد شویم، ولی دیگر این کار را نخواهم کرد.» وی سپس گفت که ترامپ نشان داده  که فاقد قابلیت است.»

کورکر گفت: «ما آدم‌های جوانی داریم که برای اولین بار شاهد این هستند که یک رئیس‌جمهور بدون وقفه حرف‌های کاملاً نادرست بر سر زبان می‌آورد و مسائل را به شیوه او شخصی می‌کند و این برای یک ملت، بسیار غم‌انگیز است.»

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *