آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

اتهام‌زنی برای فرار از گناه!

شبکه فارسی زبان بی‌بی‌سی در گزارشی با بررسی موضوع آزار جنسی در محل کار، وضعیت کشورمان را در این حوزه وخیم نشان داده است.

بازخبر / شبکه فارسی زبان بی‌بی‌سی در یکی از گزارش‌های ویژه اخیر خود، موضوع “آزار جنسی در محل کار” را مورد بررسی قرار داده و تلاش کرده است تا وضعیت ایران را از این حیث بسیار بد نشان دهد.

بی‌بی‌سی فارسی در گزارش خود با این تیتر که «آزار جنسی در محل کار در ایران؛ چه می‌دانیم؟»، نوشته است: «تحقیقات جامع و ملی در این زمینه در ایران وجود ندارد، اما شواهد زیادی از “گستردگی” این آزار حکایت می‌کنند. تحقیقی محدود که در تهران روی هشتاد و دو زن شاغل انجام شده شیوع آزار جنسی را در محل کار ۷۵ درصد نشان می‌دهد. در افغانستان، پژوهش مؤسسه تربیتی و مشورتی رشد با همکاری دفتر زنان سازمان ملل متحد در سال ۱۳۹۴ در باره آزار و اذیت جنسی به این نتیحه رسید که بیش از ۶۵ درصد از کارمندان و کارکنان زن در محیط کار از آزار و اذیت جنسی شکایت دارند. آمارها هر چه که باشند، فقط نوک کوه یخ را نشان می‌دهد.

اکثر قریب به اتفاق قربانیان آزار جنسی در محل کار زنان هستند و اکثر قریب به اتفاق آزاردهندگان جنسی مردان. با این حال ممکن است که مردان هم قربانی آزار جنسی شوند (هم از طرف زنان هم مردان) و ممکن است آزاردهنده و قربانی هم‌جنس باشند، هر چند که این موارد درصد کمی از موارد آزار جنسی را تشکیل می‌دهد.»

شبکه وابسته به خاندان سلطنتی انگلیس در ادامه می‌آورد: «در ایران دستورالعمل مشخصی در باره آزار جنسی در محیط کار وجود ندارد، بسیاری از قربانیان حتی نمی‌دانند که قربانی آزار جنسی شده‌اند. جلوگیری از آزار جنسی در محیط کار وظیفه کارفرما است، اما در ایران کارفرمایان عمدتاً یا چنین وظیفه‌ای را برای خود قائل نیستند یا قربانی را تبدیل به مقصر می‌کنند. نهادهای انتظامی و قضایی هم زنان قربانی را مسئول اثبات جرم می‌دانند و از آنها مدرک می‌خواهند، به عبارت دیگر نیروی انتظامی و دستگاه قضایی وظیفه خود را به دوش قربانیان می‌اندازند در حالی که حتی قانون مشخصی برای استناد به آن وجود ندارد.»

اما آیا کسی هست که نداند، مجموعه بی‌بی‌سی مملو از اصل “آزار جنسی” است؟!

آیا کارمند زنی در این مجموعه هست که مورد آزاد همکاران و مدیران مرد خود در این مجموعه قرار نگرفته باشد؟!

“لیز کرشاو” یکی از مجریان و گزارشگران زن مجموعه بی‌بی‌سی است که اذعان داشته بود به طور مداوم و حتی در حین اجرای برنامه زنده توسط همکاران مرد خود مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است.

این مجری بی‌بی‌سی می‌گوید: “یکی از مجریان به طور مداوم به من دست می‌زد. من در استودیو پشت به در نشسته بودم، هدفونم هم روشن و برنامه زنده روی آنتن بود… که دست‌های ساویل را روی لباسم… وقتی به کسی شکایت می‌کردم، آن‌ها باور نمی‌کردند و می‌گفتند: «آیا از این خوشت نمی‌آید؟ شاید همجنس‌گرا هستی؟«”

تجاوز صادق صبا سردبیر شبکه فارسی زبان بی‌بی‌سی به تعدادی از کارکنان و مجریان زن این شبکه از جمله “پونه قدوسی” و آزار جنسی آن‌ها در محل کار را هم که نمی‌توان ندیده گرفت.

با این وجود چرا بی‌بی‌سی تلاش می‌کند تا با اتهام زنی به ایران و توهین به ایرانیان، خود را از موضوعی تبرئه کند که در آن غرق شده است؟!

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *