توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

بازتاب فرمایشات رهبر انقلاب در رسانه های فارسی زبان وابسته به غرب

جمعی از استعدادهای برتر و نخبگان جوان کشور، صبح امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

بازخبر/ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار با جمعی از استعدادهای برتر و نخبگان جوان کشور فرمودند:

“عده‌ای از ۱۰۰ سال پیش می‌گفتند اگر می‌خواهید پیشرفت کنید باید بروید ذیل غرب و امروز هم تفاله‌های آن‌ها همین را ترویج می‌کنند. ۵۰ سال در دوره‌ی پهلوی ذیل غرب بودیم؛ چه پیشرفتی کردیم؟

وابستگی سیاسی به برکت انقلاب از بین رفت اما رفع وابستگی‌های دیگر سخت است. وابستگی بیچارگی می‌آورد. یکی از عناصر اصلی نجات از وابستگی همین پیشرفت علمی است… صنعت کشور دچار آفت مونتاژکاری است و این باعث عدم تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه می‌شود. باید در یک بازه‌ی زمانی ۱۰ ساله، رویکرد صنعتی کشور از مونتاژ به نوآوری تغییر پیدا کند.

ما توانستیم سلطه‌ی آمریکا را قطع کنیم و علاوه بر این، با وجود خصومت‌ورزی آمریکا قدرتمند شویم و پیشرفت کنیم. همه‌ی این پیشرفت‌ها در دوران تحریم اتفاق افتاده. نمی‌خواهم وقت را صرف پاسخگویی به اباطیل و یاوه‌گویی رئیس‌جمهور بی چاک دهن آمریکا کنم. این ضایع کردن وقت است که انسان بخواهد پاسخ او را بدهد.

نمیخواهم وقت را صرف پاسخگویی به اباطیل و یاوه‌گویی رئیس‌جمهور بی چاک دهن آمریکا کنم. این ضایع کردن وقت است. آمریکا کارگزار صهیونیسم بین الملل و به‌وجودآورنده داعش است؛ شما توقع دارید آمریکا از نیرویی که جلوی داعش ایستاده عصبانی نباشد؟ همه یقین داشته باشند که این بار هم آمریکا از ملت ایران شکست خواهد خورد. رئیس‌جمهور آمریکا بلاهت نشان میدهد اما این موجب نشود از مکر آمریکا غافل شویم.

آمریکا کارگزار صهیونیسم بین الملل است؛ آمریکا به‌وجود آورنده‌ی داعش و جریان تکفیری است؛ شما توقع دارید آمریکا از آن نیرویی که جلوی داعش ایستاده عصبانی نباشد؟ عصبانی‌اند چون امروز جمهوری اسلامی توانسته نقشه‌هایشان را در لبنان و سوریه و عراق و مصر به هم بزند. همه یقین داشته باشند که این بار هم آمریکا تودهنی خواهد خورد و از ملت ایران شکست خواهد خورد. رئیس‌جمهور آمریکا بلاهت نشان می‌دهد اما این موجب نشود از مکر آمریکا غافل شویم.

دولت‌های اروپایی بر مسئله‌ی برجام تأکید کردند و سخنان رئیس جمهوری آمریکا را محکوم کردند. ما از این مقدار استقبال می‌کنیم اما این کافی نیست که فقط بگویند او برجام را پاره نکند. برجام به نفع آنهاست. تا طرف مقابل برجام را پاره نکند ما آن را پاره نمی‌کنیم اما اگر او برجام را پاره کرد ما آن را ریزریز می‌کنیم… اولاً اروپا باید در مقابل اقدامات عملی آن‌ها بایستد؛ ثانیاً از ورود به مسائل دفاعی ما باید پرهیز کند؛ اینکه بیایند همان حرف را بزنند که چرا ایران در منطقه حضور دارد، خب چشمتان کور که حضور دارد؛ یا بگویند ایران چرا موشک دارد؛ خب شما چرا موشک دارید؟ چرا سلاح اتمی دارید؟ این را از اروپایی‌ها قبول نمی‌کنیم که با حرف زور آمریکا هم‌آواز شوند.”

فرمایشات مقام معظم رهبری با بازتاب گسترده در رسانه های فارسی زبان وابسته به غرب مواجه شد.

بی بی سی، رسانه رسمی خاندان سلطنتی انگلیس تحت عنوان “آیت‌الله خامنه‌ای: تا طرف مقابل برجام را پاره نکند ما آن را پاره نمی‌کنیم ” نوشت: «آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در اولین واکنش به سخنرانی تند دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران گفت نمی‌خواهد وقتش را “صرف پاسخ‌گویی به اباطیل و یاوه‌گویی رئیس‌جمهور بی‌چاک دهن آمریکا” کند.»

در حالی که صدای آمریکا، رسانه رسمی وزارت خارجه آمریکا هیچ اشاره ای به سخنان مقام معظم رهبری نکرده است، رادیو فردا، رسانه سازمان جاسوسی آمریکا، سیا، تحت عنوان “آیت‌الله خامنه‌ای: اگر ترامپ برجام را پاره کند ما آن را ریز ریز می‌کنیم ” نوشت: «رهبر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با گروهی از جوانان که در خبر سایت وی، نخبگان علمی معرفی شده‌اند، به اظهارات اخیر رییس‌جمهوری آمریکا درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اشاره و دونالد ترامپ را یک رئیس‌جمهور بی‌چاک دهن توصیف کرد و گفت نمی‌خواهد وقت خود را صرف پاسخگویی به اباطیل و یاوه‌گویی او کند چرا که به گفته خامنه‌ای، این ضایع کردن وقت است که انسان بخواهد پاسخ او را بدهد.»

دویچه وله، رسانه رسمی دولت آلمان هم با انتخاب تیتر ” خامنه‌ای: اروپا جلوی آمریکا بایستد و از موشک‌های ما حرف نزند ” نوشت: «رهبر جمهوری اسلامی در واکنش به تأکید اتحادیه اروپا برای حفظ برجام گفت که این موضع‌گیری کافی نیست. او خواستار پرهیز اروپا از تکرار حرف‌های آمریکا درباره برنامه موشکی ایران شد و گفت آمریکا این‌بار هم از ایران شکست می‌خورد.»

یورونیوز نیز تحت عنوان ” علی خامنه ای: یاوه گویی های ترامپ ارزش پاسخ ندارد ” سخنان مقام معظم رهبری را بازتاب داد.

رادیو فرانسه هم با انتخاب تیتر ” خامنه‌ای : در دورۀ پهلوی چه پیشرفتی در ایران کردیم؟ ” نوشت: «آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در دیدار با برخی برگزیدگان المپیادهای علمی و نفرات برتر کنکور و اعضای بنیاد علمی نخبگان گفت : اگر چه “به برکت انقلاب اسلامی وابستگی سیاسی در کشور از بین رفت”، اما، “رفع وابستگی های دیگر سخت” بوده است.»

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *