توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

تیلرسون: برای تغییر حکومت ایران تلاش می‌کنیم

وزیر خارجه آمریکا در دو مصاحبه در یک روز از تلاش برای براندازی حکومت ایران از یک سو و امکان تعامل با جمهوری اسلامی از سوی دیگر صحبت کرد.

بازخبر / «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه بار دیگر از تلاش برای براندازی جمهوری اسلامی ایران صحبت کرد.

وی که با شبکه سی‌ان‌ان گفت‌وگو می‌کرد، با تکرار ادعاهای همیشگی آمریکا علیه فعالیت‌های منطقه‌ای ایران، گفت: «تلاش ما این است که از صداهای معتدل در ایران حمایت کنیم، از دموکراسی‌خواهی و آزادی‌طلبی آن‌ها حمایت کنیم، به این امید که روزی مردم ایران کنترل حکومت این کشور را بازپس بگیرند و تاریخ غنی این کشور را احیا کرده و عضوی مثمر ثمر در تجارت و اقتصاد منطقه باشند.»

تیلرسون ادامه داد: «این آخر بازی است، اما این بازی‌ای طولانی است و ما این را درک می‌کنیم.»

این در حالی است که تیلرسون امروز در مصاحبه‌ای دیگر با شبکه سی‌بی‌اس، گفت آمریکا در زمان مناسب با ایران وارد تعامل می‌شود.

وی در مورد اینکه چرا پیش از سخنرانی ترامپ با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران تماس نگرفته و او را در جریان جزئیات قرار نداده، گفت: «ما در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل گفت‌وگویی داشتیم، به همین خاطر فکر می‌کنم که او درک درستی از اینکه تصمیم رئیس‌جمهور قرار است چگونه باشد، داشت.»

وی گفت با دیگر اعضای گروه ۱+۵ هم در مورد تصمیم ترامپ صحبت کرده بوده و آن‌ها می‌دانستند که رئیس‌جمهور آمریکا چه تصمیمی خواهد گرفت.

او در مورد اینکه چرا با طرف ایرانی صحبت نکرده، گفت: «زمانی که نیاز به تعامل با ایران باشد، فراخواهد رسید. می‌خواهیم اطمینان یابیم که دوستان و متحدان ما و دیگر طرف‌های توافق هسته‌ای درک روشنی از سیاست رئیس‌جمهور داشته باشند که بسیار فراتر از صرف توافق هسته‌ای است.»

تیلرسون: اگر اقدامی برای اصلاح برجام صورت نگیرد، آن را ترک می‌کنیم

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از مصاحبه در مورد رفتار احتمالی کنگره در قبال توافق هسته‌ای گفت در صورتی که نمایندگان اقدامی برای اصلاح توافق هسته‌ای انجام ندهند، ترامپ می‌تواند شخصا در مورد سرنوشت برجام تصمیم‌گیری کند.

تیلرسون با اذعان به اینکه بر اساس برجام طرف‌ها نمی‌توانند در توافق بازنگری کنند، گفت: «اما این به آن معنی نیست که ما نمی‌توانیم برای رفع بخش‌های مایه نگرانی، که برنامه موشکی، تاریخ انقضا (غروب آفتاب) و بندهای دیگر وارد مذاکره شده و احتمالا توافقنامه‌ای دیگر به موازات این توافق به دست آوریم.»

او در مورد اینکه اگر کنگره با دولت همکاری نکند، ترامپ چه تصمیمی می‌‌گیرد، گفت: «فکر می‌کنم که رئیس‌جمهور نه فقط با کنگره، بلکه با ایران و دیگر امضاکنندگان توافق بسیار صریح بوده که اگر تحرکی شاهد نباشیم، اگر دلگرمی لازم برای آغاز اصلاح این موضوعات را شاهد نباشیم، آن وقت دلیلی برای ماندن در توافق وجود نخواهد داشت و او کاملا مصمم به خروج خواهد بود.»

 

 

 

فارس/

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *