توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
استاندار هرمزگان در ديدار سفير دانمارک:

هرمزگان می‌تواند مقصد سرمایه‌گذاران و تجار دانمارکی باشد/ سفیر دانمارک: ظرفیت‌های دریایی هرمزگان از بخش‌های مناسب برای همکاری تجاری است

استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان مقصد خوبی برای سرمایه‌گذاران دانمارکی در زمینه کشتی‌سازی، کشتیرانی، پرورش آبزیان و گردشگری خواهد بود.

بازخبر / از بندرعباس، فریدون همتی ظهر امروز در دیدار با سفیر دانمارک در جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان هرمزگان، اظهار داشت: این استان یکی از زیباترین استان‌های کشور با داشتن ۱۴ جزیره است که هر قسمت از آن دارای ظرفیت‌های خوبی برای همکاری و سرمایه‌گذاری کشور دانمارک و تجار آن است.

وی اضافه کرد: از جمله این ظرفیت‌ها می توان در بخش صنعت به صنایع بزرگی مانند آلومینیوم، فولاد، کشتی‌سازی و سایر صنایع مهم دیگرمانند صنایع معدنی، کشاورزی، آبزی‌پروری، صید و صیادی و صنعت نفت و گاز، اشاره و در کنار این ظرفیت‌ها می توان ظرفیت‌های گردشگری با وجود ۱۴ جزیره و ساحل پهناور خلیج فارس را اضافه کرد.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: هرمزگان مقصد خوبی برای سرمایه‌گذاران دانمارکی در زمینه کشتی‌سازی، کشتیرانی، پرورش آبزیان و گردشگری خواهد بود که می تواند موجب افزایش همکاری بیشتر کشور دانمارک با استان هرمزگان در آینده شود.

وی از سفیر دانمارک در ایران خواست تا در طول سفر خود به هرمزگان از تمامی ظرفیت‌های این استان دیدن کند تا از نزدیک با مزیت‌های هرمزگان آشنا شود.

همتی: خوشحال می‌شویم دو وزیر صنعت و کشاورزی دانمارک به هرمزگان سفر کنند و از نزدیک با ظرفیت‌های هرمزگان آشنا شوند و حتما هیئت تجاری از دانمارک نیز به هرمزگان سفر کنند، تا آنها با ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان آشنا شوند.

ظرفیت‌های دریایی هرمزگان از بخش‌های مناسب برای همکاری تجاری است

دنی عنان سفیر دانمارک در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار بیان داشت: پس از برجام، رایزنی کشورهای اروپایی برای همکاری و ارتباط بیشتر با ایران آغاز شد و می‌توان با جرات گفت در شش ماه نخست امسال ارتباط تجاری که ایران با اروپا داشته ۹۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: میزان صادرات امسال ایران به کشورهای اروپایی ۳۷۵ درصد بود، که در این میان دانمارک افزایش ۵۵ درصدی را تجربه کرده است.

سفیر دانمارک در جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانمارکی زیادی وجود دارد که در حال سرمایه‌گذاری در ایران هستند و برای مثال می‌توان به شرکت داروسازی اشاره کرد که با سرمایه ۸۰ میلیون دلاری دراستان البرز سرمایه‌گذاری کرده است.

عنان کشتی‌سازی و ظرفیت‌های دریایی استان هرمزگان را یکی از بخش‌های مناسب برای همکاری تجاری دوجانبه دانست و افزود: در بخش کشتیرانی شرکت‌های دانمارکی وجود دارند که برای حضور در بندرشهید رجایی اعلام آمادگی کنند و همچنین در صنعت کشتی‌سازی با توجه به اینکه در حال حاضر کشور کره جنوبی قراردادهای متعددی با دانمارک دارد خوب است در این زمینه نیز با هرمزگان همکاری‌هایی داشته باشیم.

وی به بخش آبزی‌پروری در هرمزگان اشاره و بیان داشت: در زمینه کشاورزی و آبزی‌پروری و صنعت صید و صیادی نیز کشور دانمارک می‌تواند با استان هرمزگان همکاری‌هایی داشته باشد.

سفیر دانمارک در جمهوری اسلامی ایران هرمزگان را دارای ظرفیت‌های خوبی دانست و عنوان کرد: در زمینه معدنی مانند سیمان نیز می توانیم با هرمزگان همکاری کنیم.

عنان به سخنان اخیر ترامپ رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: صحبت‌های ترامپ در مورد برجام خیلی ما را غافلگیر کرد و با توجه به اینکه آژانس انرژی هسته‌ای هشت بار تاکید داشته که ایران بر سر عهد و پیمان خود است، دانمارک و اتحادیه اروپا این تاییده را قبول دارند و از پایبندی ایران به عهد و پیمان خود خوشحال هستند.

وی اضافه کرد: این را از سوی کشور دانمارک به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا قول می‌دهم به حمایت خود از برجام ادامه دهیم.

استاندارهرمزگان نیز در پاسخ با این سخنان سفیر دانمارک در جمهوری اسلامی ایران گفت: حرف‌های رئیس جمهور آمریکا بی پایه و اساس بوده است و ما از موضع خوب اروپا در برابر آمریکا تشکر می‌کنیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *