توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
استاندار هرمزگان در جمع خبرنگاران:

هرمزگان به مدیران لایق و کاری نیاز دارد/ بومی و غیر بومی در کار ما تأثیر ندارد/ تفاوتی بین اهل تسنن و تشیع وجود ندارد/ رسانه‌ها چشمان من هستند

استاندار هرمزگان ضمن تأکید براینکه منافع استانی بایستی در کنار منافع ملی هم‌سو و هم‌جهت پیش برود، بیان کرد: ملاک استفاده از مدیران، شایستگی است و تا جایی که بتوانیم به سمت انتخاب شایسته‌سالاری فارق از گرایش سیاسی و قومی و قبیله‌ای خواهیم رفت.

بازخبر /  از بندرعباس، فریدون همتی صبح امروز در نشستی صمیمی با اصحاب رسانه که بیش از حدود ۷۰ نفر از خبرنگاران در آن حضور داشتند، خود را جزئی از خانواده رسانه خواند و اظهار داشت: استاندارى حامی خبرنگاران است و ما با کمک هم مى‌توانیم به هدفمان که همان رشد و توسعه هرمزگان است، دست یابیم و این را هم باید بگویم که اعتماد متقابل در این مسیر بسیار ضرورى است.

وی با بیان اینکه از بدو ورودم به هرمزگان، خبرها را از طریق رسانه‌های فعال رصد کرده‌ام، افزود: با کمک شما می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل و فصل نماییم، بسیاری از مشکلات استان از طریق اخبار شما قابل روئیت است. البته بایستی در این راه، عقلانیت به خرج دهید و در انعکاس صحیح اخبار دقت کنید.

استاندار هرمزگان بیان داشت: امروز هر چقدر در جهت همدلی قدم برداریم موجب همدلی بیشتر خواهیم شد، باید از نقش رسانه‌ها در همدلی شفاف‌سازی، آگاهی‌بخشی و بیداری مسؤولین تشکر کرد، با توجه به صحنه‌های سختی که برای کشور پیش آمده است در حوزه سازندگی بخش عظیمی از تحولاتی که رخ داد را مدیون رسانه‌ها هستیم، اگر بخواهیم اشراف خاصی به مسائل استان داشته باشیم بخش اساسی آن توسط رسانه تحقق خواهد یافت.

همتی ادامه داد: با کمک رسانه‌ها می‌توانیم ادعا کنیم که از هرآنچه در استان رخ می‌دهد مطلع خواهیم شد و در جهت برطرف‌سازی مسائل و مشکلات گام برمی‌داریم لذا باید خبر به‌عنوان خبر غنی‌سازی شده و نگاه زائد از خبر حذف و از ارزش خبر نکاهد، تا بسیاری از مشکلات از طریق رسانه‌ها شناسایی تا در جهت برطرف‌سازی گامی محکم برداشته شود.

وی در ادامه عنوان داشت: رسانه‌ها چشم من هستند، می‌توانند امین من در تعیین نظرات باشند، به دنبال مچ‌گیری نیستیم چراکه از هدف دور می‌شویم، به وضعیت رسانه‌ها توجه خواهیم کرد و صادقانه در حل آن تلاش کرده و اعلام می‌نمایم باید روابط با رسانه‌ها اصلاح شود و همه دستگاه‌ها باید به‌طور منظم با رسانه‌ها برنامه داشته باشند، اگر نقدی خوب بود از آن استفاده نمایند، باید به یکدیگر اعتماد کنیم.

استاندار هرمزگان به سخنرانی روز گذشته ترامپ اشاره کرد و گفت: سخنان نسنجیده رئیس جمهور آمریکا بار دیگر بدعهدی آمریکائی‌ها را به همه دنیا ثابت کرد، ظاهرأ او نمی‌داند که برجام یا همان برنامه جامع اقدام مشترک یک سند بین‌المللى و رسمی است و خارج شدن از آن به صورت یک‌طرفه امکان ندارد.

همتی اضافه کرد: گرچه دشمنان نمی‌خواهند سازندگی در کشور رونق یابد اما ملت بزرگ ایران که ۴۰ سال است پای این انقلاب ایستاده‌اند و در مقابل تمام توطئه‌های دشمنان خم به ابرو نیاورده‌اند و تا آخرین قطره خون خود از انقلاب و رهبری حمایت خواهند کرد و هرگز نخواهند گذاشت که توطئه‌های دشمن به ثمر بنشیند.

وی ادامه داد: موضع قاطع خود را در حمایت از سخنان سنجیده و انقلابی رئیس جمهور کشورمان که همراه با هدایت رهبری و پشتوانه ملت همراه است در مقابل سخنان نسنجیده ترامپ را اعلام می‌داریم، سخنان دکتر روحانی باعث خوشحالی قلب مردم ایران شده است.

استاندار هرمزگان در ادامه گفت: اقدام نسنجیده رئیس جمهور آمریکا در رابطه با برجام در سطح بین‌الملل نشان‌دهنده بدعهدی آمریکا در تعهداتشان شد و این موضوع باعث ایجاد انسجام بیشتر در میان ایرانی‌های مقیم خارج و داخل کشور شده است، چراکه همه با هم پیگیر منافع مردم هستیم و این همت چون گذشته باعث پیشرفت کشور خواهد بود.

همتی عنوان داشت: سپاه همان‌طور که رئیس جمهور گفته است مورد حمایت مردم بوده و در قلب مردم ایران و کشورهای همجوار که با توطئه تکفیری‌های داعش، امنیت مردم را سلب کرده‌اند، جا دارد و امروز داعشی‌ها از مشاوره سپاه به کشورهای همسایه عصبانی هستند و از این عصبانیت بمیرند، امروز ما با انسجام و یکی بودن و با پیوند ملت و دولت توطئه دشمنان را خنثی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بندرعباس، دروازه تجارت ایران است، عنوان داشت: این استان یک استان بزرگ و پهناور است که استراتژیک بالقوه‌ای دارد، پس هرمزگان باید از امکانات خوبی بهره‌مند شود و نگاه ما بایستی به هرمزگان یک نگاه فراملی باشد برای توسعه هرمزگان طرح‌های خوبی در حوزه‌های مختلف در نظر گرفته شده است که این طرح‌ها باعث توسعه این استان با یک رویکرد جدید خواهد شد و شاهد تحولات گسترده و سازندگی بیشتری در منطقه خواهیم بود.

استاندار هرمزگان ضمن تأکید براینکه منافع استانی بایستی در کنار منافع ملی هم‌سو و هم‌جهت پیش برود، بیان کرد: استان هرمزگان نقشی کلان در حوزه مسائل اقتصادی برای کشور ایفا می‌کند و می‌بایست متناسب و متناظر با این ظرفیت‌ها از اقتصاد ملی نیز برخوردار باشد.

همتی با بیان اینکه منابع دولتی اندک است و بایستی از سرمایه‌گذاران حمایت شود و برای آنان فرش قرمز پهن کرد، گفت: از تمامی سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم و از دستگاه‌ها می‌خواهم از کاغذبازی خودداری کنند و تکلیف هر طرح را سریعأ در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشخص نمایند.

وی ابراز کرد: هرمزگان موقعیت مرزی کم‌نظیری را نیز در کشور دارد و ایجاد ارتباط مستمر اقتصادی با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس ازجمله بسترهایی است که بایستی بدان توجه شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: هرمزگان‌ سرشار‌‌‌ از فرصت، استعداد و موقعیت‌های متنوع است که به آن توجه خوبی صورت گرفته است و باید این روند ادامه داشته باشد، در بخش صنایع و مناطق آزاد سرمایه‌گذاری‌های ملی صورت گرفته است و شرایط استان ایجاب می‌کند نگاه استراتژیک به استان صورت گیرد.

همتی افزود: ۶۰ درصد از تجارت کشور در این استان رقم می‌خورد و این بیانگر بزرگی استان هرمزگان است و نگاه من نیز به آن فراملی و فرااستانی است و باید در ذیل نگاه ملی، مردم خوب استان از سطح قابل قبولی برخوردار شوند، صنایع حیاطی در استان شکل گرفته و تا جایی که مقدور است باید منافع استان را با منافع ملی در همه مجموعه‌ها هم‌سو کنیم که اگر این اتفاق بیفتد آشتی خوبی بین مردم و صنایع و ظرفیت‌ها را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: ظرفیت استان، ظرفیتی ملی است و اولویت آن با نیروهای محلی و بومی است، متناسب با هر بخش ظرفیت‌ها را بالا برده و جهت‌گیری‌ها نیز اصلاح شود، سازگاری بین صنایع، پالایشگاه، واحدهای صنعتی و بنادر را به کمک هم به وجود آوریم و  نظارت‌هایمان را بیشتر نماییم، تلاش شود صنایع در استان جهت‌گیری شوند چراکه به‌تنهایی می‌تواند ظرفیتی بیشتر از همه حوزه‌ها را ایجاد کند.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: ظرفیت گردشگری بخش عظیمی دارد، باید از ساحل زیبای خلیج فارس و دریای عمان با مرکزیت استان هرمزگان زمینه بسیار خوبی را برای جذب گردشگر در چند ماه آینده را فراهم کنیم که مستلزم آن است زیرساخت‌های آن فراهم شود و از راه توسعه راه‌ها به استان‌های دیگر و توسعه شبکه ریلی و ایجاد امکانات ارزان و راحت به سواحل و جزایر استان جذب گردشگر شود و با حجم عظیم تجارت که در حال رخ دادن است ظرفیت‌های جدید را تعریف نمائیم.

همتی افزود: معضلات و مشکلات استان با داشتن بافت فرسوده، نداشتن روشنایی و ۴۳ درصد سکونت‌گاه‌های غیرمجاز که خیل مسائل و مشکلات در آن وجود دارد، برای رفع آن نیاز به کار و تلاش مضاعف است و کارهایی که تاکنون انجام شده است برای مردم و گردشگران کافی نیست، برای ساخت راه‌ها نیاز به همکاری داریم که ۱۹۰ میلیارد تومان برای این بخش بودجه جذب شده است.

وی ادامه داد: استان هرمزگان در بخش هوایی با دارا بودن ۱۳ فرودگاه شرایط خوبی دارد که برخی از این فرودگاه‌ها نیز ملی هستند، در بخش آموزش و پرورش مشکلاتی داریم که قابل قبول نیست و باید همه معلمان و پرسنل آن برای توسعه و ارتقا با برنامه‌های انقلابی فارغ از مسؤولیت‌هایشان تلاش کنند، در بخش درمان با مشکلاتی مواجه هستیم، با برنامه‌ریزی‌های جدید باید حوزه سلامت را به روز کنیم و از مراجعه بیماران به شهرهای دیگر جلوگیری شود. در همه بخش‌ها کار زیاد است و نیاز به برنامه‌ریزی است.

همتی تصریح کرد: به‌زودی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری ایجاد خواهد شد تا سرمایه‌گذاران سرگردان نشده و بتوانند بین ۱۰ تا ۱۵ روز وضعیت طرحشان مشخص شود، منابع در استان کم نیست و در داخل یا خارج استان سرمایه‌گذارانی داریم که اگر به بخش سرمایه‌ای برگردند می‌توانند تغییرات بنیادی در هرمزگان ایجاد کنند و باید برای بخش خصوصی فرش قرمز به معنای واقعی پهن نماییم.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: ملاک استفاده از مدیران، شایستگی است و تا جایی که بتوانیم به سمت انتخاب شایسته‌سالاری فارق از گرایش سیاسی و قومی و قبیله‌ای خواهیم رفت، از حضور بانوان توانمند استفاده خواهیم کرد، تفاوتی بین اهل تسنن و تشیع وجود ندارد و همه باید برای آبادانی استان با برابری و برادری تلاش نمائیم، بومی و غیر بومی در کار ما تاثیر ندارد و همه ایرانیان باید برای آبادانی ایران تلاش کنند.

وی در پایان یادآور شد: ابزار اصلی پیشرفت استان مدیران هستند، باید مدیرانی را انتخاب کنیم که خلاق بوده و با کمترین منابع حداکثر خدمات را برای استان انجام دهند، ضمن احترام به همه عناصر و تمام دیدگاه‌ها از همه مشورت گرفته و تصمیم و انتخاب نهایی را انجام داده چراکه بعدها باید در مقابل عملکرد مدیرانم پاسخ‌گو باشم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *