اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
نشست مناسب سازی فضاهای شهری در بندرعباس:

دکتر گورانی مدیر معماری و شهرسازی استان هرمزگان : متاسفانه اکثر شهرها مسیرهای مناسبی را برای معلولین و دسترسی آنها به مکانهای عمومی ندارند.

نشست مناسب سازی فضاهای شهری با همکاری ؛ اداره کل راه و شهر سازی استان هرمزگان، اداره کل بهزیستی استان هرمزگان و دفتر امور شهری و شوراهای استان هرمزگان با حضور شهرداران استان هرمزگان برگزارشد.

بازخبر / دکتر گورانی مدیر معماری و شهرسازی استان هرمزگان در شروع نشست مناسب سازی فضاهای شهری، ضمن تشکر از زحمات مهندس شیری مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان، که همواره حامی اینگونه نشست ها است، بیان کرد: متاسفانه اکثر شهرها مسیرهای مناسبی را برای معلولین و دسترسی آنها به مکانهای عمومی ندارند.

مدیرمعماری و شهرسازی استان هرمزگان افزود: صرفا” کشیدن نوار زرد رنگ در برخی از معابر نمی‌تواند مشکلات عبور معلولین را حل نماید ، وی ادامه داد؛ در بافتهای فرسوده نیز باید بازآفرینی شهری صورت گیرد.

دکتر گورانی خاطر نشان کرد : استفاده از معابر عمومی ، پارکها و ساختمانهای اداری باید برای همه اقشار جامعه قابل دسترس باشد، وی افزود؛ مناسب سازی فضاهای عمومی جهت دسترسی آسان قشر معلول جامعه از وظایف همه متولیان شهر سازی است.

دکتر همتی، معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی استان هرمزگان بیان نمود : شهری توسعه یافته است که ؛ دسترسی همه اقشار آن شهر به همه امکان عمومی آن آسان و بدون مشکل باشد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان هرمزگان گفت : در شهرها اکثر اماکن عمومی مانند ؛ پارکها، ادارات و بانکها فاقد رمپهای عبور معلولین هستند، حتی وجود پله های زیاد در برخی از معابر و ساختمانها تردد را نه تنها برای معلولین غیر ممکن کرده است بلکه حتی تردد را برای سالمندان نیز بسیار سخت و دشوار کرده است.

دکتر همتی افزود : ما معتقدیم ساختمانی که امکان تردد راحت را برای معلولین و سالمندان را ندارند، ساختمانهای معلول هستند، وی از همه شهرداران و متولیان شهرسازی درخواست کرد در ساخت معابر، ورودی پارکها و ورودی ساختمانها محل مناسبی را برای عبور معلولین اجرا نمایند.

 

 

 

بابک پارسا/

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *