ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
صندوق بین‌المللی پول گزارش داد

جایگاه ۲۲ ایران بین کشورهای پر تورم/ ۱۶۹کشور تورم کمتری نسبت به ایران دارند

صندوق بین‌‌المللی پول در جدیدترین گزارش اعلام کرد، علی‌رغم کاهش نرخ تورم ایران به ۹ درصد، این کشور همچنان جایگاه ۲۲ را در میان کشورهای جهان داراست و این بدان معناست که ۱۶۹ کشور تورم کمتری نسبت به ایران دارند.

بازخبر / جدیدترین آمار صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد، نرخ تورم ایران در سال ۲۰۱۶ به ۹٫۰۳۵ درصد کاهش یافته است. نرخ تورم ایران برای سال گذشته میلادی ۱۱٫۹ درصد برآورد شده است.

به این ترتیب، ایران در سال ۲۰۱۶ در میان ۱۹۱ کشور مورد بررسی در این گزارش به لحاظ تورم در جایگاه ۲۲ قرار گرفته است و ۱۶۹ کشور تورم کمتری نسبت به ایران داشتند.

صندوق در گزارش پیشین خود نرخ تورم سال ۲۰۱۶ را ۸٫۸۶ درصد پیش‌بینی کرده و این رقم را در این گزارش تصحیح کرد. به این ترتیب ایران رتبه ۲۳ را در اختیار داشت و با تصحیح نرخ تورم، یک پله جایگاه ایران بدتر شده است.

بر اساس پیش‌بینی این نهاد بین‌المللی، نرخ تورم ایران در سال ۲۰۱۷ به ۱۰٫۵۲ درصد افزایش خواهد یافت.

هرچه رتبه کشوری در این گزارش بیشتر باشد، نشان‌دهنده تورم کمتر است و پرتورم‌ترین کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

سودان جنوبی با ۳۷۹٫۸  درصد تورم در رتبه نخست قرار گرفته است. این کشور سال ۲۰۱۵ با تورم ۵۲٫۸ درصدی در جایگاه دوم قرار داشت.

ونزوئلا با تورم ۲۵۴٫۳ درصدی در رتبه دوم قرار دارد. این کشور سال ۲۰۱۵ با تورم ۱۱۱٫۷ درصدی در رتبه نخست قرار داشت. سورینام با تورم ۵۵٫۵ درصدی و آنگولا با تورم ۳۲٫۳ درصدی در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

رتبه‌های برخی دیگر از کشورهایی که تورم بالاتری نسبت به ایران دارند به ترتیب آمده است: لیبی ۲۷٫۱۱۴، مالاوی ۲۱٫۷ درصد، موزامبیک ۱۹٫۲ درصد، جمهوری دموکرات کنگو با ۱۸٫۲ درصد، زامبیا ۱۷٫۹ درصد، سودان ۱۷٫۷ درصد، غنا ۱۷٫۴ درصد، نیجریه ۱۵٫۶ درصد و قزاقستان ۱۴٫۵ درصد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *