ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
در اقدامی از سوی رئیس دادگستری رودان صورت گرفت

تغییر حکم مجازات حاملان مشروبات الکلی به تهیه مقاله در خصوص مضرات آن

رئیس دادگستری شهرستان رودان در اقدامی برای ۸ نفر از حاملان مشروبات الکلی حکم مجازات تنظیم و نگارش مقاله در خصوص مضرات مشروبات الکلی را جایگزین حبس صادر کرد.

 بازخبر / از رودان، طی دستگیری ۸ نفر از حاملان مشروبات الکلی در شهرستان رودان، رئیس دادگستری این شهرستان با در نظر گرفتن شرایط و ضوابط موجود، حکم مجازات حبس آنان را به حکم تهیه و تنظیم مقاله با عنوان مضرات استفاده از مشروبات الکلی و حفظ احادیث موجود در این خصوص تبدیل کرد.

رئیس دادگستری رودان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان در با اشاره به جزئیات صدور حکم مجازات جایگزین حبس برای حاملان مشروبات الکلی، اظهار داشت: رویه اخیر قوه قضائیه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس برای مرتکبان جرائم با حبس‌های کوتاه‌مدت است.

حسن نیک‌طبع افزود: با عنایت به ناکارآمد بودن استفاده از حبس‌های کوتاه‌مدت و اینکه در حبس‌های مذکور آثار زیان‌باری برای شخص مرتکب و خانواده وی وجود دارد قوه قضائیه با تغییر رویکرد خود به سمت استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس سوق پیدا نموده است.

وی تصریح کرد: در راستای همسویی با سیاست‌های قوه قضائیه، رئیس دادگستری شهرستان رودان که در سمت دادرس دادگاه انقلاب هم نیز فعالیت دارد مجازات‌های جایگزین حبس برای حاملان مشروبات الکلی را ترجیح داده است.

رئیس دادگستری رودان ادامه داد: در چند فقره پرونده که حدود هشت نفر مرتکب بزه حمل مشروبات الکلی شده بودند به‌جای مجازات حبس، به تنظیم مقاله و تحقیق در خصوص مضرات مصرف و توزیع مشروبات الکلی در بین جامعه مسلمین و نیز حفظ تعدادی حدیث در خصوص مضرات شرب خمر محکوم شدند.

وی تأکید کرد: با استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس فرد مرتکب دچار سرخوردگی ناشی از بدنامی زندان رفتن نخواهد شد ضمن اینکه با معارف ناب اسلامی در خصوص مضرات مصرف یا توزیع مشروبات الکلی در سطح جامعه آشنا خواهد شد.

نیک‌طبع در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه مرتکب جرم از انجام دستورات دادگاه در خصوص تحقیق و گردآوری مقاله و یا حفظ احادیث ائمه معصومین خودداری نماید مجازات حبس در خصوص وی اعمال می‌گردد.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *