اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

عراق از ایران و ترکیه خواست معاملات تجاری با منطقه کردستان را متوقف کنند

وزارت خارجه عراق در یادداشتی رسمی از ایران و ترکیه خواست معاملات تجاری خود با منطقه کردستان را متوقف کنند.

بازخبر /  عراق از ایران و ترکیه خواست معاملات تجاری خود با منطقه کردستان را متوقف کنند.

به نوشته شبکه سومریه، وزارت خارجه عراق شامگاه جمعه در یادداشتی رسمی از ایران و ترکیه خواست گذرگاه‌های مرزی خود با منطقه کردستان را بسته و معاملات تجاری با این منطقه را متوقف کنند.

احمد محجوب، سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که این یادداشت رسمی به سفارت‌های ایران و ترکیه در بغداد تحویل داده شده و از دو کشور دوست می‌خواهد تا زمان تحویل گذرگاه‌های مرزی از سوی دولت فدرال عراق، آن‌ها را مسدود کنند.

محجوب همچنین بر ضرورت تعامل ایران و ترکیه با دولت فدرال عراق بر اساس اصل حسن هم جواری و احترام به حاکمیت ملی این کشور و نیز تقویت همکاری‌های دوجانبه و مقابله با خطرات مشترک تأکید کرد.

اقدامات تنبیهی عراق علیه منطقه کردستان بعد از آن شروع شد که مقامات اربیل به رغم درخواست‌های جهانی و منطقه‌ای در خصوص توقف همه‌پرسی جدایی کردستان عراق و مخالفت با این همه‌پرسی، روز دوشنبه این هفته همه‌پرسی غیر قانونی را در منطقه کردستان اجرا کردند.

دولت فدرال عراق از اربیل خواسته تمامی گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌های موجود در محدوده کردستان را به بغداد واگذار کند. با این حال اربیل امروز با این خواسته بغداد مخالفت کرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *