اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
با هدف جذب زنان مسلمان؛

پلیس اسکاتلند محجبه می شود

پلیس اسکاتلند قصد دارد یک یونیفرم مبتنی بر حجاب را به عنوان بخشی از یونیفرم خود تصویب کند تا بانوان مسلمان برای پیوستن به نیروی پلیس ترغیب شوند.

به گزارش بازخبر به نقل از روزنامه اسکاتلندی «دیلی رکورد»، پلیس اسکاتلند در راستای تشویق اقلیت‌ مسلمان برای استخدام در نیروی پلیس، قصد دارد یونیفرم مبتنی بر حجاب را به عنوان بخشی از لباس رسمی این نیرو به تصویب برساند.

پیل گورملی، رئیس پلیس اسکاتلند در این باره گفت: نیروهای پلیس باید نماینده جامعه‌ای باشند که به آن خدمت می‌کنند.

وی گفت: امیدوارم افزودن گزینه حجاب به یونیفرم پلیس به ادغام بیشتر نیروها کمک کرده و به مهارت‌های زندگی، تجارب و توانایی‌های شخصی که ماموران پلیس برای خدمت به جامعه باید داشته باشند، بیفزاید.

فهد بشیر، رئیس انجمن مسلمانان پلیس اسکاتلند با استقبال از این اقدام، گفت: این یک گام مثبت در مسیر صحیح است و خوشحالم پلیس گام‌های مفیدی را برای رساندن این نیرو به جایگاه یک سازمان جامع که نماینده همه مردم، از جمله اقلیت‌های مختلف اسکاتلند، است، برداشته است.

وی افزود: بدون شک این اقدام باعث تشویق بانوان مسلمان و اقلیت‌های مذهبی و قومی دیگر برای پیوستن به پلیس می‌شود.

به گفته مقامات پلیس حدود ۱۲۷ درخواست از سوی اقلیت‌های قومی، آسیایی‌ها و سیاه‌پوستان برای پیوستن به پلیس اسکاتلند در طول سال ۲۰۱۶ ارائه شده است که تنها ۲,۶ درصد کل درخواست‌ها را شامل می‌شود.
این در حالی است که پلیس اسکاتلند به ۶۵۰ نیرو از اقلیت‌ها نیاز دارد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *