اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

سفر اردوغان به تهران برای تهیه نقشه راه

رئیس جمهور ترکیه به تهران سفر می‌کند تا در مورد پیامدهای همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان با رهبر و رئیس جمهور ایران گفت‌وگو کند.

بازخبر / رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه فردا چهارشنبه ۱۲ مهر (۴ اکتبر) به تهران سفر می‌کند تا در مورد پیامدهای همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان با رهبر و رئیس جمهور ایران گفت‌وگو کند.

این سفر در حالی است که رئیس جمهور ترکیه اقلیم کردستان را به تحریم‌های بیشتر تهدید کرده است.

به گزارش بی بی سی، اردوغان امروز سه‌شنبه سوم مهر، در جمع اعضای حزب عدالت و توسعه گفت که اگر رهبران کردستان از خواسته خود درباره استقلال عقب نشینی نکنند، دولت ترکیه “اقدامات تنبیهی” بیشتری را مد نظر قرار خواهد داد.

رئیس جمهور ترکیه گفته است با یک “نقشه راه” به کشورش بازخواهد گشت.

آقای اردوغان گفته است: “سفر من به ایران برای شرکت در یک نشست همکاری استراتژیک در سطح عالی خواهد بود. ما درباره مسئله شمال عراق هم گفتگو خواهیم کرد و با یک نقشه راه جدی برمی‌گردیم.”

سفر رئیس جمهور ترکیه به تهران در حالی انجام می‌شود که ژنرال حلوصی آکار، رئیس ستاد ارتش ترکیه هم به تهران سفر کرده است.

این سفر در پاسخ به دیدار سرلشگر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از ترکیه بوده که اواسط ماه اوت سال جاری انجام شد.

رضا هاکان تکین، سفیر ترکیه در تهران همکاری‌های اقتصادی، تجاری، قضایی و امنیتی را از دیگر موضوعات مورد گفتگو در سفر رئیس جمهور کشورش به ایران برشمرده است.

به گزارش ایرنا، آقای هاکان تکین گفته است: “ترکیه و ایران در تمامی حوزه ها همکاری های گسترده‌ای داشتند و گام های جدی برداشته بودند. تنها بخشی که شاید تاکنون و در رابطه بین دو کشور مغفول مانده بود حوزه روابط دفاعی و نظامی بود. سفر سرلشکر باقری رئیس کل ستاد کل نیروهای مسلح ایران به ترکیه در ماه اوت گذشته را می توانیم یک سفر تاریخی بدانیم چرا که بعد از انقلاب اسلامی ایران سفری در این سطح به ترکیه نشده بود.”

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *