چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب

بازخوانی یک مصاحبه حیرت‌انگیز در مورد طارمی/ گفته بود؛ نه؟

پیش از سفر مهدی طارمی به ترکیه و زمانی که بحث حضور او در این کشور مطرح بود، خیلی از بزرگان فوتبال ایران این بازیکن را از انجام چنین کاری نهی کردند که از جمله آنها می‌توان به رضا شاهرودی و خداداد عزیزی اشاره کرد.

بازخبر / پیش از سفر مهدی طارمی به ترکیه و زمانی که بحث حضور او در این کشور مطرح بود، خیلی از بزرگان فوتبال ایران این بازیکن را از انجام چنین کاری نهی کردند که از جمله آنها می‌توان به رضا شاهرودی و خداداد عزیزی اشاره کرد. این دو نفر سال‌ها پیش تجربه بازی در لیگ ترکیه را داشتند و حسابی هم نقره‌داغ شده بودند.

آنها خیلی سعی کردند طارمی را منصرف کنند، اما او گوش نکرد و حالا بدجوری گرفتار شده است. در این میان به ویژه بازخوانی مصاحبه خداداد در نهی مهاجم پرسپولیس می‌تواند حیرت‌انگیز باشد. دوباره بخوانید و ببینید سال‌ها پیش از طارمی، ترکیه‌ای‌ها چه بلایی سر خداداد آورده بودند.

مافیا و جریمه ۵۰هزار دلاری

چکیده داستان خداداد که برای منصرف کردن طارمی از حضور در لیگ ترکیه تعریف کرد و البته موثر نیفتاد این است: «قراردادم با کلن آلمان که تمام شد، باشگاه ترابوزان بلیت گرفت و به ترکیه رفتم. ما را با سلام و صلوات بردند به یک ساختمان بزرگ و اتاق مالک باشگاه ترابوزان اسپور. تا نشستیم یک پاکت به من داد و دو پاکت هم به دو مترجم  ایرانی که خودشان برایم انتخاب کرده بودند. پاکت را باز کردم دیدم ۲۰ هزار دلار داخلش است. سوال کردم این چیست گفتند هدیه خوشامدگویی. بعد هم یکی از همین مترجمان ایرانی یک برگه آورد و گفت این را باید امضا کنید.

پرسیدم این دیگر چیست؟ گفتند برای اسناد مالی شرکت مالک ترابوزان اسپور است. من هم امضا کردم و رفتم. پیش خودم گفتم چون ترکیه نزدیک ایران است پول زیادی هم از آنها نگیرم و کنار وطنم باشم تا راحت به ایران رفت‌وآمد داشته باشم. گفتم ۵۰۰هزار دلار گفتند می پذیریم.

موقعی که خواستم قرارداد را امضا کنم یک آن پیش خودم گفتم نکند سرم کلاه بگذارند چون قرارداد به زبان ترکی و انگلیسی بود گفتم باید قرارداد را مطالعه کنم. قرارداد را سریع فکس کردم برای دوستانم در ایران که فهمیدم در قرارداد نوشته شده ۲۰هزار دلار برای این فصل و ۵۰۰ هزار دلار برای فصل بعد. اعتراض کردم که به من گفتند شما با ما قرارداد بستی، پول هم گرفتی و این هم رسیدش؛ بعد رسید همان ۲۰هزاردلاری که مالک باشگاه به عنوان خوشامد به من داده بود را نشانم داد. بعدها متوجه شدم به فیفا شکایت کردند و از من ۵۰هزار دلار خسارت گرفتند.

نکته جالب اینجاست که به آن دو مترجم ایرانی گفتم چرا حقیقت را از من پنهان می کنید  گفتند مالک ترابوزان اسپور رییس مافیاست و هر لحظه که اراده کند ما را محو می‌کند.» البته از حق نگذریم در مورد مشکل طارمی و ریزه‌اسپور، رفتار غیرقانونی و غیرحرفه‌ای طرف ایرانی هم بهانه موجهی به ترک‌ها داد، اما جوهر کلام این است که تجربه نشان می‌دهد آنها از آب کره می‌گیرند و در خیلی از مواقع نزده می‌رقصند.

بنابراین طبیعی بود که در این مورد پرسپولیس را نقره‌داغ کنند و طبیعی است که از حالا به بعد هم همه راه‌های مصالحه و تخفیف گرفتن بسته باشد!

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *