ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

نامه محمود احمدی‌نژاد به رئیس قوه قضاییه /رئیس‌جمهور سابق نگران وضعیت پرونده قضایی خود شد؟

محمود احمدی‌نژاد انگار قرار نیست که هیچ‌یک از اقدامات دستگاه قضا را بدون پاسخ بگذارد.

بازخبر /از بازداشت اطرافیانش گرفته که به بهانه آن یا درخواست بازدید از کل زندان اوین را دارد یا خواستار آزادی فوری‌شان می‌شود تا اعتراض مسوولان قضایی به عدم ارسال لیست مفسدان اقتصادی در دوران ریاست‌جمهوری‌اش‌، که او را به مکاتباتی وامی‌دارد تا گزارش‌های دستگاه‌های اجرایی در مورد تخلفات صورت گرفته را به آن پیوست کند. این‌بار هم محمود احمدی‌نژاد در آخرین پاسخگویی به مقامات قضایی، آنجا که از ارسال پرونده‌اش به دادسرا باخبر می‌شود، دست به قلم شده و باز هم نامه‌ای را خطاب به آیت‌الله آملی‌لاریجانی می‌نویسد. در سایت دولت‌ بهار آمده است: «محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور سابق و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نامه مهمی را خطاب به آیت‌الله آملی‌لاریجانی رییس قوه قضاییه نوشت که روز یکشنبه تحویل دفتر ایشان شد.» این سایت در ادامه خبر داد که «محمود احمدی‌نژاد در این نامه، به نقض قوانین و مقررات و حقوق اساسی مردم در دستگاه قضایی و بی‌پروایی برخی افراد در سوءاستفاده از قدرت برای پی‌جویی مقاصد سیاسی شدیدا اعتراض کرده و خواستار احیای حقوق مردم و جلوگیری از اقدامات خلاف قانون در دستگاه قضا شده است.»

نگرانی احمدی‌نژاد از سرنوشت خود یا بقایی؟
اگرچه متن کامل نامه محمود احمدی‌نژاد به رییس قوه قضاییه منتشر نشده و سایت دولت بهار، تنها موضوع آن را منتشر کرده است، اما نمی‌توان آن را بی‌ربط به اظهارات اخیر دادستان کل کشور دانست. اظهاراتی که محمدجعفر منتظری در بحث مربوط به روند رسیدگی به پرونده رییس دولت‌های نهم و دهم عنوان کرده بود: «یک‌سری گزارش‌هایی دریافت شد و پرونده وی به دادسرا ارجاع و در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.» هرچند منتظری از زمانی که رسیدگی به این پرونده در دادسرا به خود اختصاص می‌دهد تا به صدور کیفرخواست بینجامد، خبر نداد اما می‌توان با اظهاراتی که در هفته‌ای که گذشت از سوی مقامات قضایی عنوان شد، این‌گونه دریافت که پرونده محمود احمدی‌نژاد دیگر همچون گذشته برای دستگاه قضایی وقت‌گیر نخواهد بود. چه آنکه آنان اکنون همان گزارش‌هایی را که ۴ سال منتظر دستیابی به آن بودند دریافت کرده‌اند و شاید خیلی زودتر بخواهند برای همیشه به رسیدگی به این پرونده پایان دهند. با این حال می‌توان گفت که محمود احمدی‌نژاد، صدور احضاریه دیگری از سوی دادگاه را بیش از هر زمان دیگری به خود نزدیک‌تر می‌بیند که این‌گونه دست به قلم شده و به نقض قوانین و مقررات و حقوق اساسی مردم معترض می‌شود. اما موضوع دیگری را نیز می‌توان به نگرانی‌های محمود احمدی‌نژاد افزود و آن فرا رسیدن زمان دادگاه یار همیشگی‌ اوست؛ حمید بقایی که به گفته وکیلش چیزی تا زمان حضور او در دادگاه برای پاسخگویی به اتهامات مالی‌اش باقی نمانده است، شاید هدف دیگر محمود احمدی‌نژاد از نگارش این نامه باشد. آنجا که او در نامه اخیر خود به «بی‌پروایی برخی افراد در سوءاستفاده از قدرت برای پی‌جویی مقاصد سیاسی شدیدا اعتراض کرده و خواستار احیای حقوق مردم و جلوگیری از اقدامات خلاف قانون در دستگاه قضا شده است»، واژه‌های آشنایی است که همواره از سوی حلقه چندنفره نزدیکان او مطرح می‌شود. آن هم درست زمانی که حکم بازداشتی برای آنان صادر می‌شود یا با قید وثیقه آزاد می‌شوند و در مراسم آزادی خود هر آن‌طور که دل‌شان می‌خواهد در مورد عملکرد دستگاه قضا اظهارنظر می‌کنند.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *