اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

واکنش توییتری دونالد ترامپ به آزمایش موشکی ایران

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در شبکه توییتر به آزمایش موشک بالستیک خرمشهر توسط ایران واکنش نشان داده است.

بازخبر /دونالد ترامپ روز شنبه (۲۳ سپتامبر) در حساب کاربری خود نوشت: “ایران تازه یک موشک بالستیک که توان رسیدن به اسرائیل دارد را به طور آزمایشی پرتاب کرد. آنها همچنین با کره شمالی کار می کنند. توافق زیادی بین ما نیست!”

به گزارش بی بی سی، رئیس جمهوری آمریکا در حالی درباره “توافق” در توییت خود نوشته است که از ابتدای ریاست جمهوری اش توافق هسته ای با ایران را بدترین توافق تاریخ آمریکا خوانده و تلاش کرده آن را لغو کند. اخیرا هم اعلام کرده که درباره برجام تصمیم نهایی خود را اتخاذ کرده است. او هنوز تصمیم خود درباره توافقی که آن را بد و مایه آبروریزی آمریکا می داند را اعلام نکرده است.

در حالی آمریکایی ها آزمایش های موشکی ایران را بهانه جدید برای اعمال فشار قرار داده اند و آنها را ناقض روح برجام می خوانند که برنامه موشکی ایران دفاعی می داند و در برجام هم هیچ اشاره ای به منع آن نشده است؛ مسئله ای که دیگر اعضای ۱+۵ بر آن تاکید کرده اند.

مطابق قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد٬ از ایران خواسته شده از توسعه موشک‌های بالستیک که توانایی حمل کلاهک هسته‌ای دارند٬ خودداری کند. ایران هم بارها اعلام کرده برنامه‌ای برای ساخت چنین موشک‌هایی ندارد.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *