اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

حکم ۷۴ ضربه شلاق برای یک “سگ‌آزار” در ایران

یک “سگ‌آزار” در شهرستان گرمی به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است. در ایران هنوز قانونی در ارتباط با حیوان‌آزاری وجود ندارد. گفته می‌شود که لایحه حمایت از حیوانات “به زودی” پس از بررسی در قوه قضائیه، به مجلس ارائه می‌شود.

بازخبر / رحمان داداشی، رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی، روز جمعه (۳۱ شهریور/ ۲۲ سپتامبر) از مجازات شدید یک “سگ‌آزار” توسط دستگاه قضایی خبر داد.

به گفته‌ی رئیس حفاظت محیط زیست گرمی، این فرد که از طریق به دار آویختن یک قلاده سگ باعث “جریحه‌دار شدن احساسات عمومی” شده بوده، در یکی از شعب دادگاه کیفری شهرستان گرمی به تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم شده است.

علاوه بر این، به گفته داداشی، دادگاه متهم را موظف کرده است تا با هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی برای ۷ جلسه به “پاکسازی محیط زیست و یادگیری و آموزش حس ترحم به حیوانات” بپردازد.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل همچنین از دوستداران حیات وحش خواسته است که در صورت مشاهده موارد مرتبط با حیوان‌آزاری “تخلفات” را به ارتباطات مردمی این اداره اطلاع دهند. گرمی یکی از شهرستان‌های استان اردبیل و همسایه مرزی جمهوری آذربایجان است.

در ایران هنوز قانونی در رابطه با آزار حیوانات بدون صاحب تصویب نشده است. کارشناسان امور حقوقی معتقدند که تصویب لایحه حفظ حقوق حیوانات بسیاری از مشکلات را حل کرده و می‌تواند برای حیوان‌آزاری مجازات‌های بازدارنده‌ای را تعیین کند.

معصومه ابتکار، رئیس پیشین سازمان حفاظت از محیط‌ زیست، سال گذشته در تجمع اعتراضی دوستداران حیوانات در اعتراض به “سگ‌کشی” در شیراز، اعتراف کرده بود که بی‌پروایی در آزار حیوانات ناشی از “خلاء قانونی” است.

با گسترش شبکه‌های مجازی و افزایش نمایش عکس و فیلم از آزار حیوانات، مسئولان ایران به فکر تهیه لایحه‌ حمایت از حقوق حیوانات افتادند که هنوز مراحل قانونی خود برای طرح در مجلس را طی نکرده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *