اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

این “لوازم التحریر” را از چشم کودکان دور کنید!

یک روانشناس کودک معتقد است، تصاویر روی لوازم التحریر ماندگاری بالایی در ذهن کودک دارد و دانش آموزان بطور غیرارادی با تصاویری که در ذهن آن‌ها نقش می‌بندد ارتباط برقرار کرده و نامناسب بودن این تصاویر می‌تواند عواقب سویی برای کودک به دنبال داشته باشد.

بازخبر / به تصاویر نامناسب و نامتعارف روی بعضی از لوازم التحریر اشاره کرد و با تاکید بر اینکه این تصاویر می‌تواند در شکل‌گیری ویژگی های شناختی کودک نقش داشته باشد، گفت: تصاویری که کودکان می‌بینند مدت زیادی در ذهن آنها باقی می‌ماند و بسته به متعارف یا نامتعارف بودن می‌تواند در شکل گیری ویژگی‌های شناختی آنها تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه بعضی از این تصاویر نقش مخربی در جهت گیری جنسی کودکان دارد، خاطر نشان کرد: برخی از این تصاویر جهت گیری جنسی کودکان را به سمت فرهنگ غرب سوق می‌دهد که امر مطلوب و تایید شده‌ای در فرهنگ ما نیست.

عظیمی رصد و کنترل لوازم التحریر دانش‌آموزان توسط والدین را عاملی مهم در به حداقل رساندن آسیب‌های روان شناختی کودکان دانست و توصیه کرد: بهتر است والدین کودکان خود را به سمت لوازم التحریری سوق بدهند که فرهنگ خودی را ترویج می‌کنند.

این روانشناس رنگ‌ها و نمادهای مناسب و جذاب را جایگزین مناسبی برای تصاویر نامتعارف عنوان کرد و افزود: والدین می‌توانند خرید لوازم التحریر با رنگ‌ها و نمادهای جذاب داخلی را جایگزین خرید لوازم التحریر با نمادهای نامتعارف کنند.

عظیمی با بیان اینکه حس بینایی در بین دریافت‌های حسی و ادراکی بیشترین اثر را دارد، تصریح کرد: امروزه به دلیل گسترش رسانه‌ها و شبکه های مجازی حجم زیادی از اخبار از طریق حس بینایی دریافت می‌شود.

این روانشناس کودک در ادامه با اشاره به پردازش بهتر و ماندگاری بیشتر دریافت‌های بینایی، گفت: در صورتی که دریافت‌های بینایی به خصوص در کودکان نامتعارف باشد، می‌تواند اثرات منفی طولانی مدتی را در رشد شناختی کودک داشته باشد.

وی با بیان اینکه کودکان در هنگام خرید لوازم التحریر ممکن است لجبازی کنند، افزود: برای جلوگیری از مواجه شدن با لجبازی کودکان، والدین باید از رفتن به بازارهایی که اقدام به عرضه این لوازم التحریر نامناسب می‌کنند، خودداری کنند.

عظیمی یادآور شد: هدف برخی تولیدکنندگان لوازم التحریر خارجی با تصاویر نامتعارف انحراف ذهن کودکان و تربیت آنها بر مبنای فرهنگ غرب است که این امر توجه بیشتری از جانب مسئولین و والدین را می‌طلبد.

این روان شناس کودک اظهار کرد: به منظور جلوگیری از آسیب‌های روانشناختی کودکان بهتر است تولید و خرید لوازم التحریر با نمادها و برچسب‌های ایرانی اسلامی در دستورکار مسئولین و مردم قرار گیرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *