آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

روایت کارشناس بی بی سی از طرح آمریکا علیه ایران

“به نظر من آمریکا عملا از برجام خارج نخواهد شد اما با حرکاتی که می کند برجام را به یک قراداد بی اثر تبدیل می کند … ”

بازخبر / شهیر شهید ثالث، روزنامه نگار مقیم واشنگتن، در گفتگو با بی بی سی، درباره احتمال دیدار محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با رکس تیلرسون، همتای آمریکایی خود گفت: «در دوران آقای اوباما، دولتی بر سر کار بود که می خواست مساله هسته ای ایران را حل کند و حالا دولتی بر سر کار است که می خواهد رژیم ایران را عوض کند. بنابراین فکر نمی کنم این دیدار نتیجه آن‌چنانی داشته باشد چرا که دید حاکم بر این دولت (دولت ترامپ) این است که حکومت ایران را تغییر بدهند؛ موضوعی که آقای تیلرسون هم در کنگره آمریکا گفته است.»

شهید ثالث درباره پیامد لغو برجام از سوی آمریکا گفت: «اگر چنین اتفاقی  رخ دهد، آمریکا یک قرارداد بین المللی را که امضا کرده است را یک طرفه ملغی می کند؛ این اتفاق در میان کشورهای غربی کم سابقه است … به نظر من آمریکا عملا از برجام خارج نخواهد شد اما با حرکاتی که می کند برجام را به یک قراداد بی اثر تبدیل می کند، بدین ترتیب که کشورهای اروپایی معاملات اندکی با ایران خواهند کرد و بانک ها با ایران وارد معامله نخواهد شد.»

کارشناس بی بی سی با تاکید بر اینکه اروپایی به دلیل بازار بی نظیر ایران به شدت خواهان ادامه اجرای برجام هستند، تصریح کرد که این کشورها نمی توانند مانع آمریکا شوند و دولت ترامپ خواهد توانست برجام را بی اثر کند،؛ بدون اینکه از آن خارج شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *