اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

حاشیه های یک انتصاب ، تجربه ایی برای هرمزگان

انتصاب استاندار جدید هرمزگان ، صرفنظر از رویکرد و تفکر سیاسی وی ، نمایشی از خطای محاسباتی برخی نمایندگان استان در تحولات سیاسی پس از انتخابات ریاست جمهوری است

بازخبر /انتصاب استاندار جدید هرمزگان ، صرفنظر از رویکرد و تفکر سیاسی وی ، نمایشی از خطای محاسباتی برخی نمایندگان استان در تحولات سیاسی پس از انتخابات ریاست جمهوری است

برخی نمایندگان استان هرمزگان با موضع گیری های خود و عقب نشینی فوری و شتابزده از این مواضع ، نشان دادند که بی اطلاع از تصمیم گیری های مرکزی در تهران هستند ، آخرین این اقدام نمایندگان استان تهیه لیستی از افراد بومی به عنوان استاندار پیشنهادی استان هرمزگان بودو طرح این مطالبه در سطح افکار عمومی.

بخش جالب این رفتار این بود که موضوع توسط نمایندگانی دنبال می شد که در انتخابات ریاست جمهوری از جریان مخالف دولت حمایت کرده بودند و فاقد نفوذ حداقلی در دولت بودند.
از همان ابتدا مشخص بود که این اقدام بدون پشتوانه عملی بوده، و‌تنها برای مانور سیاسی و اقناع افکار عمومی در استان صورت می گیرد، زیرا در پی طرح این مطالبه هیچ‌اقدام موثری که بتواند جریان تصمیم گیرنده دولت در خصوص تعیین استانداران را باخود همراه سازد صورت نگرفت.
در واقع طرح موضوع از همان ابتدا تنها جنبه تبلیغاتی داشته است نه چیزی بیش از آن.

نتیجه کار این بود، که‌ وزرات کشور بدون کوچکترین‌ توجه به درخواست این نمایندگان، دوگزینه غیر بومی را برای استانداری هرمزگان پیشنهاد داد.
در همین شرایط شاهد اقدام شتابزده برخی نمایندگان استان در حمایت از این دو‌گزینه و عدول از خواسته گزینه بومی بودیم،وقتی برخی از این نمایندگان اعتراف کردندکه‌ گزینه غیر بومی تجربه ای نا موفق برای استانداری در کشور بوده است.
اما بی خبری برخی نمایندگان استان از تحولات وزارت کشور سبب شد گزینه ای خارج از تصور نمایندگان استان معرفی شود تا پرونده استانداری هرمزگان ، در نهایت سردرگمی نمایندگان استان بسته شود.

این در حالیست که نمایندگان دیگر استان ها برای تعیین استاندار مطلوب استان خود در حالی لابی زدن با دولت بودند ، ولی غالب نمایندگان استان در خارج تهران و حوزه انتخابیه خود بودند و هیچ پیگیری و ابتکاری برای پیگیری مطالبه هرمزگانی ها در سطوح مختلف دولت نداشتند.
این حرکت نمایندگان استان را باید در راستای سایر خطای محاسباتی و ورود آنها به مسایلی دانست که توان مدیریت آن را ندارند.

در چند مرحله قبل هم دیدیم که برخی نمایندگان استان در محاسبه خود فکر می کردند آقای ریسی ریس جمهور ایران‌می شود و قصد داشتند با چند حرکت نمادین، شریک بدون هزینه این واقعه شوند ،ولی در نهایت طرح آنها شکست خورد.
در مرحله بعد ، همین نمایندگان تمام تلاش خودرا برای ابطال انتخابات شورای شهر بندرعباس و حتی مهندسی معترضین به نتایج این انتخابات به کار گرفتند و در این مدت بارها به مصاحبه های آتشین روی آوردند ، ولی درنهایت بدون هدف و برنامه تسلیم تایید انتخابات شدند.

همین نمایندگان ، تلاش گسترده ای را برای دخالت درشهرداری و‌ تغییر شهردار بندرعباس آغاز کردند ، اما بازهم درنهایت بدون هدف مشخص تسلیم شرایط شدند.

در طرح استاندار بومی نیز این نمایندگان جز نطق های احساسی و‌ افزایش مطالبه عمومی بدون طرح و پشتوانه لازم نتوانستند در عمل کاری صورت دهند.

احتمالا تا پایان دوران این نمایندگان بازهم شاهد رفتارهای مشابه خواهیم بود که جز مطرح کردن آنها برای مدتی در فضای عمومی استان نتیجه ای در بر ندارد.تنزل جایگاه نمایندگی تا حد یک گزارشگر خبری یا منتقد عادی خود نشان می دهد که برخی نمایندگان استان فاقد جایگاه ملی بوده و‌ حتی با بخش های فرودست دولت ارتباطی ندارند .

تدام‌ این رفتارهای مبهم‌ و‌ متزلزل نتیجه چیزی نیست جز خطای محاسباتی و عدم شناخت ساختار قدرت در استان و‌کشور ، و فقدان جایگاه‌ موثر در سطح ملی برای اثر گذاری کلان در استان ، که بی شک استان هرمزگان را همچنان در حالتی از انتظار و ابهام نگه خواهد داشت.

 

به هر حال با انتخاب استاندار جدید برای هرمزگان، امید میرود تا نمایندگان ، همسو با استانداری هرمزگان و در یک هدف برای سازندگی و رفاه مردم استان گام های اساسی را بر دارند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *