آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

پیست تمرین‌مان رختکن نداشت چه برسد به استخر و بدنسازی/به‌جای بدنسازی بارفیکس کار می‌کنیم!

مربی تیم منتخب کایاک هرمزگان بابیان اینکه تنها عامل موفقیت تیم در مسابقات کشوری بسیج، صبر و پشتکار شاگردانم در تمرین‌ها بود، اظهار کرد: پیست تمرین امکانات اولیه مثل رختکن و آب و برق را نداشت چه برسد به استخر و باشگاه بدنسازی؛ اعضای تیم ۷ نفره با دو قایق تمرین می‌کردند گاهی حتی پارو هم نداشتند!

بازخبر / مربی تیم منتخب کایاک هرمزگان بابیان اینکه تنها عامل موفقیت تیم در مسابقات کشوری بسیج، صبر و پشتکار شاگردانم در تمرین‌ها بود، اظهار کرد: پیست تمرین امکانات اولیه مثل رختکن و آب و برق را نداشت چه برسد به استخر و باشگاه بدنسازی؛ اعضای تیم ۷ نفره با دو قایق تمرین می‌کردند گاهی حتی پارو هم نداشتند!

سجاد کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، بابیان اینکه ۱۱ سال است در رشته کایاک فعالیت دارم و از سال ۸۶ به‌صورت حرفه‌ای شروع به  فعالیت کردم، تصریح کرد: سال ۸۶ و ۸۷ به‌صورت متوالی مقام دوم و سوم استان را کسب کردم سپس به مسابقات کشوری اعزام و در بخش انفرادی نایب‌قهرمان شدم و در سال ۹۰ هم قهرمان مسابقات کشوری کایاک بسیج شدم.

وی با اشاره به اینکه هرمزگان پتانسیل‌های خوبی در رشته قایقرانی دارد که باید پرورش داده شوند در خصوص حضور جوانان استان در مسابقات کشوری بسیج، افزود: این مسابقات ۲ شهریورماه ۹۶ در دریاچه آزادی تهران برگزار شد و بین ۱۱ استانی که شرکت کردند تیم هرمزگان مقام سوم را کسب کرد.

کریمی ادامه داد: با توجه به اینکه دومین سالی است که شاگردانم در مسابقات کشوری شرکت می‌کنند، پیشرفت خوبی داشتند. امیدوارم سال آینده ۲ یا  ۳ نفر از  ورزشکاران به اردوی تیم ملی راه پیدا کنند.

مربی تیم منتخب هرمزگان بابیان اینکه این ورزشکاران هرمزگانی با کمترین امکانات توانستند نتیجه خوبی را در این مسابقات کسب کنند، اضافه کرد: در این دوره از مسابقات “پویا میری” در رشته تورینگ در مسافت ۵۰۰ متر مقام سوم و در مسافت ۲۰۰ متر مقام اول را کسب کرد. “نوید وطن‌خواه” و “محمدمهدیان” هم در دونفره ۲۰۰ متر مقام دوم را به دست آوردند و در ۲۰۰ متر تک نفره کایاک “وهاب پورملایی” دوم شد.

این ورزشکار هرمزگانی تنها عامل موفقیت تیم در مسابقات کشوری را صبر و تحمل شاگردانش دانست و عنوان کرد: در تمرین‌هایی که برای مسابقات کشوری داشتیم ۷ ورزشکار با دو قایق تمرین می‌کردند، حتی گاهی پارو هم نداشتیم. در نبود امکانات تمرین‌ها واقعاً سخت و طاقت‌فرسا بود با این وجود همه‌ی ورزشکاران در تک تک تمرین‌ها حضور یافتند و نهایت تلاش خود را انجام دادند.

کریمی با اشاره به اینکه در حال حاضر رشته کایاک جز مدال‌آور ترین رشته‌های قایقرانی در هرمزگان است، بیان کرد: هیئت قایقرانی باید توجه بیشتری به ورزشکاران این رشته داشته باشد؛ یکی از مشکلات اساسی رشته کایاک نبود امکانات است زیرا پیست‌های تمرین امکانات اولیه مثل رختکن و آب و برق را ندارند چه برسد به استخر و باشگاه بدنسازی.

وی ادامه داد: کایاک رانان هرمزگانی شنا را در دریا تمرین می‌کنند و به‌جای بدنسازی بارفیکس کار می‌کنند چون هیئت بودجه این فعالیت‌ها را تأمین نمی‌کند.

کریمی بابیان اینکه استان هرمزگان سرمایه‌های بسیاری در رشته قایقرانی دارد در خصوص وضعیت آموزش این رشته خاطرنشان کرد: مشکلات مالی مانع از ترغیب علاقه‌مندان به یادگیری این رشته می‌شود. در حال حاضر در بندرعباس یک پیست مناسب برای آموزش قایقرانی وجود ندارد.

مسئولین حداقل امکانات مثل آب و برق را فراهم کنند

قهرمان تورینگ مسابقات کشوری بسیج سال ۹۶ در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص چگونگی راهیابی اش به این مسابقات اظهار کرد:  در مسابقات انتخابی استان که بین تیم‌های بندرلنگه، بسیج، هایکینگ بند و زورق سواران بندرعباس برگزار شد اول شدم  و توانستم به مسابقات کشوری بسیج راه پیدا کنم.

پویا میری بابیان اینکه سطح مسابقات برای من که تازه‌کار هستم خیلی بالا بود، افزود: ۳سال است که در رشته تورینگ فعالیت می‌کنم. در اولین مسابقه کشوری که شرکت کردم موفق به کسب مدال طلا شدم.

این ورزشکار هرمزگانی با اشاره به اینکه پدرم یکی از پیشکسوتان قایقرانی استان هرمزگان است در خصوص عوامل موفقیتش در این مسابقات، تصریح کرد: یکی از عامل گرایش من به رشته تورینگ فعالیت پدرم در رشته قایقرانی بود. از ابتدای فعالیتم در این رشته پدرم مربی و الگوی من بود، شاید بیشتر از خودم پدرم برای این قهرمانی زحمت کشید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اهدافم در سال آینده شرکت در اردوی تیم ملی است اما برای تحقق این هدف هیچ امکاناتی در اختیار ندارم از مسئولین تقاضا دارم حداقل امکانات مثل آب و برق را فراهم کنند تا ورزشکاران بتوانند پیشرفت بیشتری داشته باشند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *