ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

بازتاب سخنان رهبر انقلاب در مورد «میانمار» در رسانه‌های غربی

سخنان اخیر رهبر انقلاب در مورد میانمار و بیان جمله «زن بی‌رحم» در مورد «آنگ سان سوچی» رهبر دولت میانمار، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غربی داشت.

بازخبر / سخنان اخیر رهبر انقلاب در مورد میانمار و بیان جمله «زن بی‌رحم» در مورد «آنگ سان سوچی» رهبر دولت میانمار، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غربی داشت.

رسانه‌های فارسی زبان غرب نیز با بازتاب این خبر به آن واکنش نشان دادند.

وب سایت بخش فارسی بی بی سی در خبری با عنوان «آیت‌الله خامنه‌ای: در راس دولت میانمار زنی بی‌رحم قرار دارد» به این سخنان واکنش نشان داد و نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار را محکوم کرده و ضمن دعوت از کشورهای اسلامی برای فشار به دولت میانمار گفته است که “در راس این کشور زنی بی‌رحم قرار دارد”. اشاره رهبر ایران به آنگ سان سوچی برنده جایزه صلح نوبل است که عملا رهبری دولت میانمار را در دست دارد. آیت‌الله خامنه‌ای گفته است “با این اتفاقات در واقع مرگ جایزه صلح نوبل رقم خورد”.

رهبر ایران گفته است که “این فجایع در مقابل چشم کشورها و دولت های اسلامی و مجامع جهانی و دولت های ریاکار و مدعی حقوق بشر از سوی دولت میانمار در حال رخ دادن است”. رهبر ایران خواستار “اقدام عملی دولت های اسلامی” در برابر وقایع میانمار شده و گفته “البته منظور از اقدام لشکرکشی نیست بلکه باید فشار سیاسی٬ اقتصادی و تجاری خود را بر دولت میانمار افزایش دهند و علیه این جنایات در مجامع جهانی فریاد بکشند”. شماری از چهره های سیاسی و نظامی ایران از جمله علی مطهری و محسن رضایی در روزهای اخیر خواهان تشکیل یک نیروی نظامی اسلامی برای کمک به مسلمانان روهینگیا شده بودند.

«دویچه وله» نیز با بازتاب این خبر نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران درباره کشتار مسلمانان میانمار با انتقاد از آنگ‌سان‌سوچی گفت: با این اتفاقات در واقع مرگ جایزه صلح نوبل رقم خورد. معاون سیاسی سپاه پاسداران نیز گفته این نیرو قصد مداخله در میانمار را ندارد. رهبر ایران راه‌حل این مسئله را “اقدام عملی کشورهای مسلمان و فشار سیاسی و اقتصادی به دولت بی‌رحم میانمار” دانست و افزود: «جمهوری اسلامی باید علیه ظلم در هر نقطه از جهان، صریح و شجاعانه، اعلام موضع کند.»

وب سایت بخش فارسی صدای آمریکا نیز در تیتری با عنوان «چهار روز بعد از انتقاد مطهری، بالاخره رهبر ایران درباره مسلمانان میانمار موضع گرفت» نوشت: آیت الله خامنه‌ای روز سه شنبه ۲۱ شهریور، آنگ سان سوچی، رهبر میانمار را زنی بیرحم خواند و وقایع میانمار را پیش درآمدی بر مرگ جایزه صلح نوبل توصیف کرد.

رادیو فردا نیز با بازتاب این خبر نوشت: رهبر جمهوری اسلامی، آنگ سان سوچی، برنده جایزه نوبل را به دلیل آنچه «بی‌عملی» در قبال وضعیت مسلمانان در میانمار نامید، «زنی بی‌رحم» خواند و خواستار «اقدام عملی» دولت‌های اسلامی علیه اقدامات دولت این کشور در این زمینه شد.

گفتنی است یکی از شاخصه‌های گزارش رسانه‌های غربی در بازتاب سخنان رهبر انقلاب، القاء این شبهه دروغین به مخاطبان بود؛ که رهبر انقلاب و جمهوری اسلامی ایران نسبت به جنایات میانمار بی‌تفاوت بودند و اعتراض علی مطهری موجب شده رهبر انقلاب نسبت به این موضوع موضع گیری نمایند.

به عنوان نمونه، صدای آمریکا در گزارش مذکور، در این مورد نوشت: چند روز پس از اینکه مقامات جمهوری اسلامی به دلیل محکوم نکردن خشونت‌ها علیه مسلمانان میانمار مورد انتقاد قرار گرفتند، رهبر جمهوری اسلامی دولت‌های مسلمان را به اعمال فشار سیاسی و اقتصادی به میانمار بمنظور توقف خشونت علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در آن کشور فراخواند.

در ادامه این گزارش آمده است: علی مطهری، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در یادداشتی از اینکه مقام های ایران به «کشتار» مسلمانان «بی توجه» بوده، انتقاد کرد و گفت جمهوری اسلامی بیشتر به فکر شیعیان است.

گفتنی است این سخنان در حالی از سوی رسانه‌های غربی مطرح می شود که رهبر انقلاب در سالهای اخیر بارها نسبت به خشونت‌های میانمار واکنش نشان داده و اعتراض کرده‌اند. به عنوان نمونه با توجه به سابقه دیرینه حوادث دردناک میانمار، رهبر انقلاب در سال ۱۳۷۰ نسبت به فجایع میانمار هشدار دادند. این سخنان در نماهنگی دیدنی توسط دفتر نشر آثار رهبر انقلاب منتشر شده است. این نماهنگ نشان می‌دهد که توجه به مسئله میانمار از دغدغه های همیشگی رهبر انقلاب بوده است.

همچنین رهبر انقلاب در تاریخ ۸ شهریور ۱۳۹۶ و پیش از سخنان علی مطهری نسبت به بی‌تفاوتی جمهوری اسلامی در مورد مسلمانان میانمار، در پیامی به حجاج بیت الله الحرام نسبت به فجایع میانمار و موارد مشابه آن هشدار داده بودند و از مسلمانان جهان خواسته بودند نسبت به این امر توجه داشته باشند و دفاع قاطع از اقلّیّتهای تحت ستم مسلمان، همچون مظلومان میانمار را وظیفه خود بدانند.

رهبر انقلاب در این پیام بیان داشتند: امروز دنیای اسلام دچار ناامنی است… رؤسای کشورهای اسلامی و نخبگان سیاسی و دینی و فرهنگی در دنیای اسلام، وظایف سنگین بر دوش دارند… وظیفه‌ی متوقّف‌سازی فوری وقایع فاجعه‌بار در میان کشورهای اسلامی که امروز نمونه‌های تلخ آن همچون حوادث یمن، در سراسر جهان مایه‌ی اندوه و اعتراض است؛ وظیفه‌ی دفاع قاطع از اقلّیّتهای تحت ستم مسلمان، همچون مظلومان میانمار و غیره؛ و از همه مهم‌تر وظیفه‌ی دفاع از فلسطین و همکاری و همراهی بی‌چندوچون با ملّتی که نزدیک به هفتاد سال است برای کشور غصب‌شده‌ی خود مبارزه میکند. اینها وظایف مهمّی بر دوش همه‌ی ما است. ملّتها باید آن را از دولتهای خود مطالبه کنند و نخبگان باید با عزم راسخ و نیّت خالص در راه تحقّق آن بکوشند.

در پایان باید گفت: این سخن که جمهوری اسلامی فقط مدافع شیعیان است نه مظلومان، از مطالب بی‌اساسی است که با اندک تأملی نادرستی آن روشن می‌شود. جمهوری اسلامی ایران سالهاست که به دفاع از آرمان فلسطین می‌پردازد در حالی که فلسطین یک کشور اهل سنت است. همچنین سوریه که مورد تهاجم گروههای تروریستی مانند داعش قرار گرفت و جمهوری اسلامی به کمک آن شتافت، یک کشور شیعی تلقی نمی‌گردد.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *