اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
نقد رویکرد دولت ترامپ در روزنامه صهیونیستی؛

ادعای جعلی آمریکا علیه ایران/ اقدامات مشکوک در صدها پایگاه مخفی

«بر اساس اظهارات خانم هیلی، اکنون ضروری است که قطعات پازل تهدیدهای ایران را کنار هم گذاشته و موضع قاطعی درباره توافق هسته ای ایران اتخاذ نماییم…»

بازخبر / روزنامه صهیونیستی هاآرتص (Haaretz) با انتشار گزارشی به توافق هسته ای ایران و رویکرد دولت ترامپ در قبال آن پرداخته است.

در این گزارش آمده است:
«آیا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دنبال خروج توافق هسته ای با ایران است؟ بر اساس اظهارات نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل جدا فرض کردن توافق هسته ای از دیگر موضوعاتی درباره ایران امکان پذیر نیست.

خانم هیلی هفته گذشته در سخنرانی خود در موسسه امریکن اینترپرایز در واشنگتن عنوان کرده است که ایران نه تنها توافق هسته ای را نقض کرده است بلکه این کشور حامی تروریسم بوده و در حال گسترش برنامه موشک های بالستیک خود است.

بر اساس اظهارات خانم هیلی، اکنون ضروری است که قطعات پازل تهدیدهای ایران را کنار هم گذاشته و موضع قاطعی درباره توافق هسته ای ایران اتخاذ نماییم.

اما حقیقت آن است که خانم هیلی دلایل بی اساسی را برای توجیه خروج آمریکا از توافق هسته ای مطرح کرده است. او می گوید که ایران بارها توافق هسته ای را نقض کرده است و صدها پایگاه در اختیار دارد که آژانس بین المللی انرژی هسته ای آن ها را مورد بررسی قرار نداده است و اقداماتی مشکوکی در این پایگاه ها در حال انجام است.

چنین ادعاهایی با گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی هسته ای در تعارض است و آمریکا نیز هرگز آژانس را در جریان وجود هیچ پایگاه مشکوکی قرار نداده است. البته پایگاه های نظامی که ایران اجازه دسترسی به آن ها را نداده است، وجود دارند اما توافق هسته ای، پایگاه های نظامی را خارج از محدوده نظارت ها قرار داده است.

در واقع باید گفت که طرح چنین ادعاهای ساختگی برای حمایت از خروج آمریکا از توافق هسته ای به امری محبوب در حزب جمهوری خواه آمریکا تبدیل شده است.»

این روزنامه صهیونیستی در ادامه مدعی شده است که توافق هسته ای و جنجال های مربوط به آن اهمیت چندانی برای مردم ایران ندارد و موضوعات مهم برای ایرانیان حضور در کنسرت ها و شرکت زنان در رخدادهای ورزشی است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *