چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب

پیشنهاد طرحی جدید علیه ایران به ترامپ

خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی به نقل از شش مقام فعلی و سابق آمریکایی گفته است دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در حال ارزیابی استراتژی جدیدی علیه نیروهای تحت حمایت ایران در عراق و سوریه و همچنین مقابله با برنامه موشکی بالستیک ایران است.

 بازخبر / جیم متیس، وزیر دفاع، رکس تیلرسون، وزیر خارجه، هربرت ریموند مک‌مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا و چند مقام بلندپایه آمریکا از جمله پیشنهادکنندگان این طرح بوده‌اند.

گفته شده که این طرح در جلسه شورای امنیت ملی که روز جمعه ۸ سپتامبر (۱۷ شهریور) برگزار شد، به دونالد ترامپ ارائه شده است.

دو منبع به رویترز گفته‌اند این طرح، در صورت تایید، ممکن است تا کمتر از یک ماه دیگر به صورت عمومی اعلام شود.

این خبرگزاری می‌گوید تمام منابعی که این خبر را داده‌اند “از پیش‌نویس این طرح اطلاع داشته‌اند” و خواسته‌اند که نامشان فاش نشود چون به گفته آنها “دونالد ترامپ هنوز درباره این طرح اقدامی نکرده است.”

به گزارش بی بی سی، کاخ سفید از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری کرده است.

این منابع آمریکایی همچنین گفته‌اند هدف این طرح “افزایش فشار بر دولت ایران برای محدود کردن برنامه موشکی بالستیک و همچنین مقابله با حمایت تهران از شبه‌نظامیان است.”

بر همین اساس، این طرح پیشنهاد کرده که آمریکا در بحرین، جایی که شیعیان مورد سرکوب قرار گرفته‌اند، واکنش شدید نشان دهد.

این در حالی است که بر این اساس، رویترز گفته است: “پیشنهادی درباره گسترش فعالیت‌های نظامی آمریکا در سوریه و عراق ارائه نشده است.”

مشاوران امنیت ملی آمریکا می‌گویند پاسخ نظامی ‌آمریکا به نیروهای تحت حمایت ایران در سوریه و عراق جنگ با داعش را پیچیده می‌کند.

یک مقام نظامی سابق آمریکایی به رویترز گفته است نیروهای حزب‌الله و شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در عراق در پس گرفتن قلمروهای تحت اشغال داعش بسیار کمک بوده‌اند.

در حالی که دولت کنونی آمریکا به دنبال رویکرد متفاوتی درباره توافق جامع هسته‌ای با ایران است، پیش‌نویس طرح پیشنهادی جدید “تحریم‌های شدیدتر اقتصادی را در صورت تخلف ایران از توافق هسته‌ای، مد نظر قرار خواهد داد.”

روز دوشنبه ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) یوکیا آمانو، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام این سازمان گفت که ایران در حال عمل به تعهدات خود در توافق هسته‌ای است.

این اظهارات حدود ده روز پس از انتشار گزارش این سازمان درباره ایران بود که در آن پایبندی ایران به توافق هسته‌ای تائید شده بود.

دولت ترامپ از زمان به قدرت رسیدن تاکنون دو بار پایبندی ایران به برجام را تایید کرده و اواسط ماه اکتبر باید بار دیگر درباره این مسئله تصمیم بگیرد.

منتقدان ترامپ می‌گویند او با وجود تایید پایبندی ایران به برجام از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی، به دنبال بهانه‌ای است که نشان دهد ایران این توافق را نقض کرده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *