ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان:

موضوع واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی در عالی‌ترین سطح ممکن در حال پیگیری است

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان گفت: موضوع واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی را در عالی‌ترین سطح ممکن یعنی کمیسیون عالی ایمنی راه‌ها و حمل و نقل در حال پیگیری هستیم.

بازخبر /  از بندرعباس، حسین هاشمی تختی ظهر امروز در نشستی مرتبط با موضوع واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی در جاده داراب، اظهار کرد: متأسفانه یکی از عمده‌ترین چالش‌های کنونی کشورمان موضوع تصادفات جاده‌ای است که سالانه جان بیش از ۱۵ تا ۱۶ هزار نفر از مردم کشورمان را می‌گیرد و عمده افرادی که در تصادفات جاده‌ای و سوانح حمل و نقلی جان خودشان را از دست می‌دهند، از نیروهای جوان جامعه هستند.

وی افزود: در همین راستا و با رویکرد کاهش آسیب‌های ناشی از رخدادهای جاده‌ای و حمل و نقلی، کمیسیون ویژه ایمنی راه‌ها و حمل و نقل در کشور تشکیل شده که در مجلس شورای اسلامی تأکید ما بر این بود که بدلیل اهمیت موضوع، رئیس جمهوری ریاست بر این کمیسیون را بر عهده داشته باشد و یا نهایتا با حضور معاون اول رئیس جمهور این جلسات برگزار شود که اکنون با ریاست وزیر راه شاهد برگزاری جلسات این کمیسیون هستیم و حدود ۲۰ دستگاه و سازمان دیگر نیز عضو این کمیسیون هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس با بیان این که هم اکنون بیش از ۹۰ درصد از کل جابجایی‌ها چه در حوزه بار و چه در حوزه مسافر در کشورمان از طریق شبکه حمل و نقل جاده‌ای صورت می‌گیرد که بدلیل شرایطی که در این زمینه در جریان است، متأسفانه عاملی در زمینه افزایش تلفات شده است، خاطرنشان کرد: باید با یک برنامه مدون میزان سهم بخش جاده را سالانه ۳ تا ۵ درصد کاهش و در حوزه ریلی که ایمنی و امنیت بالاتری در جریان است، وارد کنیم و همین طور تلاش کنیم تا از شیوه‌های جدید حمل و نقلی در دریا نیز استفاده بیشتری داشته باشیم.

هاشمی تختی با اشاره به ضایعه بزرگ از دست دادن جمعی از دانش‌آموزان هرمزگانی در سانحه تصادف در جاده داراب، عنوان داشت: در خصوص این سانحه، گزارش ویژه‌ای در چارچوب کمیسیون عالی راه‌ها و حمل و نقل تهیه شده و کمیته‌ای نیز در این زمینه در حال تهیه گزارش نهایی خود است و ما پیگیر ابعاد مختلف این سانحه در عالی ترین سطح ممکن آن در کشور که کمیسیون ایمنی و حمل و نقل راه‌ها است، هستیم.

وی تصریح کرد: باید به طور جد با عاملان بروز این سانحه تلخ برخورد شود و در عین حال شرایطی را فراهم کنیم که دیگر شاهد بروز چنین وقایع دردناکی در کشورمان نباشیم.

نماینده مردم بندرعباس ادامه داد: دستور العمل‌های مرتبط با حمل و نقل دانش‌آموزان در قالب اردوهای دانش‌آموزی نیز باید اصلاح شود و در عین حال باید تلاش کرد تا حدالامکان از شبکه ریلی برای جابجایی دانش‌آموزان برای برنامه‌های اردو استفاده شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *